Oil vacuum روغن وکیوم پمپ

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت روغن وکیوم با ما تماس حاصل نمایید.

۶۶۷۹۱۷۷۵-(۲۱)۹۸+
۶۶۷۹۱۷۷۶-(۲۱)۹۸+
موبایل: ۶۶۱۸۶۷۹-(۹۱۰)۹۸+

روغن وکیوم روبین ایر
روغن وکیوم روبین ایر
روغن وکیوم بلک گلد

همه چیز درباره روغن وکیوم بدانید:

اگر از پمپ خلاء استفاده می کنید ، باید با روغن آن آشنا شوید. هر نوع پمپ نیازهای خاص خود را برای روغن دارد و روغن باید بازرسی و به صورت دوره ای جایگزین شود. این روغن ها دارای هیدروکربن ، سیلیکون و انواع دیگر هستند که به طور خاص برای کاربردهای وکیوم تهیه شده اند.

روغن پمپ وکیوم به عنوان روان کننده مکانیکی و محیطی برای به دام انداختن مولکول های گاز عمل می کند. از نظر شیمیایی پایدار است ، در برابر بیشتر گازها و مواد غیرفعال است و دارای فشار بخار کم است.

فشار بخار:

همه مواد می جوشند یا در غیر این صورت مولکول ها را در وکیوم خلا می ریزند. با گذشت زمان ، فشاری جمع می شود که فشار بخار نامیده می شود و وکیوم را آلوده می کند. بعضی از مواد مانند آب زیاد در خلا می جوشند ، برخی دیگر مانند شیشه بسیار کم می جوشند. یک سیستم خلاء clean تمیز به کلیه قطعات ، از جمله روغن ، برای فشار بخار ۱۰ ^ -۵ torr یا کمتر نیاز دارد.

تفاوت بین مایع هیدرولیک و روغن:

روغن هیدرولیک و مایع هیدرولیک اصطلاحاتی هستند که بعضی اوقات به جای یکدیگر استفاده می شوند ، اما لزوماً یکسان نیستند. در حالی که روغن هیدرولیک یک مایع است ، مایع هیدرولیک همچنین می تواند از مایعات دیگری شامل آب ساده ، امولسیون های روغن آب و محلول های نمک تشکیل شود.

تاریخ:

از آنجا که روغن هیدرولیک قابل اشتعال است ، برای استفاده در نزدیکی منبع احتراق مناسب نیست. تحت فشار زیاد ، اسپری روغن می تواند مشتعل شود. مایع هیدرولیک پس از جنگ جهانی دوم به عنوان راه حلی برای حل مشکل تولید شد.

روغن هیدرولیک:

روغن هیدرولیک شامل روغن ها و افزودنی هایی است که برای انتقال قدرت طراحی شده اند در حالی که به عنوان روان کننده و خنک کننده عمل می کنند. روغن در طیف گسترده ای از دما موثر است و باعث کاهش سایش ، زنگ زدگی و خوردگی در تجهیزات مورد استفاده در صنایعی مانند کشاورزی ، معدن و ساختمان می شود.

سیال هیدرولیک:

از مایع هیدرولیک به دلایل مشابه روغن استفاده می شود اما در سیستم های اتومبیل مانند گیربکس اتوماتیک و همچنین ترمزهای برقی و فرمان کاربرد وسیع تری دارد. سیستم های هواپیما نیز به سیالات هیدرولیک نیاز دارند. ویسکوزیته در انتخاب مایعات از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

در دنیای پمپ های وکیوم روتاری مهر و موم شده روغن مکانیکی ، نیاز به انواع روغن و مایعات متناسب با نوع خاص پمپ ، وظیفه آن و فرایند استفاده از آن وجود دارد. این بحث فقط پمپ های خلاء  بالا را در بر می گیرد ، مانند آنهایی که در صنایع حرارتی و کوره های وکیوم استفاده می شوند. همین پمپ های وکیوم در بسیاری از کاربردهای صنعتی و علمی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و باید تحت انواع مختلفی از شرایط کار کنند ، از جمله شرایطی که بسیاری از افراد پمپ های خود را نیز در معرض دید قرار می دهند – غفلت!

در دنیای پمپ های وکیوم پره ای روتاری به صورت نسخه های درایو مستقیم (معمولاً ۱۸۰۰ دور در دقیقه) و درایو تسمه vee (بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دور در دقیقه) در دسترس هستند. پمپ های وکیوم پیستونی دوار به طور کلی با تسمه vee رانده می شوند و در حدود ۵۰۰ دور در دقیقه کار می کنند.

وظیفه پمپ وکیوم می تواند بین استفاده متناوب و کار مداوم متفاوت باشد. همچنین می توان از آنها برای وظیفه چرخه ای ، برای تخلیه یک قفل بار استفاده کرد ، به عنوان مثال ، جایی که پمپ هر چند دقیقه یک محفظه را از جو تخلیه می کند. فرایند خلاء نیز می تواند متفاوت باشد ، از پمپاژ هوای پاک گرفته تا گازهای خطرناک ، پمپاژ بخار مرطوب و جوهای کثیف/گرد و غبار.

درصورتی که وظیفه یا فرآیند با روغن استاندارد سازنده مطابقت نداشته باشد یا نیاز به لوازم جانبی برای مقابله با آلودگی های پمپاژ شده باشد ، باید تمام این عوامل را در نظر گرفت

عملکرد و نیازهای روغن پمپ وکیوم چیست؟

ما معمولاً روانکاری را به عنوان اصلی ترین کاربرد روغن در نظر می گیریم. عملکردهای روغن در پمپ های وکیوم عبارتند از:

آب بندی

روغن کاری

خنک کننده

حفاظت در برابر خوردگی

آلودگی های گرگرفتگی

کاهش سر و صدا

روغن های پمپ های خلاء دوار دارای فشار بخار کم ، در محدوده ۱۰-۴ Torr در دمای اتاق هستند. آنها روغن های معدنی هستند که تا رسیدن فشار بخار مورد نیاز تصفیه می شوند. آنها همچنین باید دارای فشار بخار کافی کافی در دمای عملکرد طبیعی پمپ باشند زیرا این امر کمترین فشاری را که پمپ می تواند تعیین کند تعیین می کند.

هنگامی که پمپ وکیوم برای اولین بار راه اندازی می شود ، ممکن است متوجه شوید که خلاء indicated نشان داده شده کمتر از گرم شدن پمپ است. روغن سرد یا خنک فشار بخار کمتری خواهد داشت و اجازه می دهد تا خلا فشار کمتری ایجاد کند. با گرمتر شدن مایعات و رسیدن فشار پمپ به فشار کم ، فشار بخار افزایش می یابد.

به یاد داشته باشید که “خلاء نهایی” که توسط سازنده پمپ در یک کتابچه راهنمای پمپ بیان شده است ، هنگام جدید بودن پمپ و با استفاده از روغن پمپ خلاءکاملاً تمیز و کاملاً گازدار ، با دستگاه اندازه گیری وکیوم کالیبره شده اندازه گیری می شود. در ورودی پمپ اندازه گیری می شود. سطح وکیوم که در شرایط واقعی کار اندازه گیری خواهید کرد به دلیل متغیرهایی مانند وضعیت روغن ، موقعیت سر اندازه گیری ، نوع گیج سنج استفاده شده و کالیبراسیون گیج ، معمولاً فشار آنچنانی کم نخواهد بود. پمپ خلا or یا مجموعه پمپ باید حداقل یک دهه یا بیشتر از خلاء فرایند مورد نیاز خلا a تولید کند.

الزامات روغن های پمپ دوار عبارتند از:

فشار بخار به اندازه کافی کم.

ویسکوزیته صحیح.

خواص روانکاری کافی.

از نظر شیمیایی برای مواد پمپاژ شده مناسب است.

از نظر شیمیایی در دمای کار پمپ پایدار است،

و برای سلامتی خطرناک نیست

روغنهای معدنی پایه پارافینیک برای اکثر کاربردهای پمپ خلاء در صنعت و علم مناسب است. برخلاف روغن موتور که حاوی مواد افزودنی زیادی است ، مواد افزودنی روغن پمپ وکیوم به مقاومت در برابر خوردگی ، ضد اکسیداسیون و شاید کف زدن محدود می شوند.

برای کاربردهایی که ممکن است حاوی درصد بالایی از اکسیژن ، اسیدها و گازهای خطرناک باشند ، مایعات مصنوعی جایگزین در دسترس هستند. به عنوان توسعه صنعت نیمه هادی ها (تراشه های رایانه ای) که در آن از گازهای خطرناک ، خورنده و پیرفوریک استفاده می شود ، پمپ های خلا ایجاد شده اند که در مناطق محفظه پمپاژ پمپ اصلاً روان کننده ندارند. اینها پمپ های خشک نامیده می شوند و موضوع بحث دیگری است.

روغن معمولی مورد استفاده در پمپ وکیوم پیستونی دوار بزرگ ، یک روغن معدنی است که برای کاهش فشار بخار خود فرآیند تقطیر را طی کرده است. این پمپ های خلا دارای یک وکیوم نهایی هستند که گاهی اوقات خلا “” خاموش خالی “می نامند ، ۰٫۰۱۰ Torr (10 میکرون ، ۱ ۱۰ ۱۰-۲ Torr یا ۰٫۰۱۳۳ mbar). ویسکوزیته روغن مشابه روغن SAE 30 است.

روغن پمپ خلاء ویسکوزیته SAE 30 همچنین در پمپ های طراحی پره ای کوچکتر که توسط یک کمربند مخروطی از موتور رانده می شوند ، استفاده می شود. در طراحی جدیدتر پمپ های خلا drive درایو مستقیم که در حدود ۱۷۵۰ دور در دقیقه کار می کنند ، از روغن پمپ وکیوم نازک تر SEA 20 استفاده می شود. در بعضی از کاربردها ، جایی که پمپ خلا vac ممکن است از دمای اتاق سردتر باشد ، روغن های SAE 10 موجود است.

جلوگیری از آلودگی روغن پمپ وکیوم ؟

روشهای مختلفی برای جلوگیری از آلودگی روغن ، بسته به نوع آلودگی ، با استفاده از بالاست گاز ، تله یا فیلتر وجود دارد.

اگر میزان آلودگی بخار متراکم نسبتاً کم باشد ، باز شدن دریچه بالاست گاز باعث می شود بخار آب بدون متراکم شدن از پمپ عبور کند. مشخصات سازندگان معمولاً ظرفیت جابجایی آب یک پمپ خاص را بر حسب گرم در ساعت یا اونس در ساعت نشان می دهد. اگر مقدار بخار متراکم بالاتر از این حد باشد ، باید نوعی کندانسور یا دام سرد در قسمت ورودی پمپ نصب شود.

اگر فرآیند غبارآلود باشد ، یعنی یک آلاینده جامد باشد ، می توان فیلتر ورودی را نصب کرد که متناسب با نوع و مقدار گرد و غبار طراحی شده است. برخی از فیلترها دارای طراحی سیکلون هستند که باعث می شود جریان گاز در اطراف فضای فیلتر گردش کند و مواد جامد سنگین به پایین بیفتند. خروج از آن نوع فیلتر از بالای بدنه است که جریان گاز باید تمیزترین باشد. همچنین عناصر فیلتر موجود برای جذب جامدات وجود دارد ، یا یک عنصر سبک چین دار برای مواد جامد خوب ، یا یک عنصر مش فلزی خیس شده برای کاربردهای با جریان زیاد. به یاد داشته باشید که فیلترها سرعت پمپاژ مثر را کاهش می دهند و همچنین باید به طور منظم نگهداری شوند.

گزینه دیگر در صورت ورود آلودگی های جامد به روغن نصب فیلتر روغن خارجی بر روی پمپ است. این دستگاه روغن آلوده را از مخزن می گیرد ، آن را از واحد فیلتر عبور می دهد و سپس قبل از رسیدن روغن به بلبرینگ ها ، آن را به لوله های روغن برگرداند. این به روغن یاتاقان ها روغن تمیز می بخشد و عمر آنها را افزایش می دهد.

به یاد داشته باشید که هنگام تعویض روغن از PPE (تجهیزات محافظت شخصی) لازم استفاده کنید و مایعات آلوده را به روشی ایمن دفع کنید.

روغنهای معدنی و سایر مایعات پمپ وکیوم:

تا زمانی که تحقیق نکنید و متوجه نشوید که انواع مختلف روغن چقدر است ، روغن بسیار ساده به نظر می رسد. اکثر روغنهای روان کننده روغنهای مبتنی بر پارافین هستند که برای ایجاد بهترین محصول برای کاربرد فرآوری می شوند. این محصول با استفاده از روشهای جداسازی حلال از روغن خام پارافینی تصفیه می شود. (روغنهای پایه دیگر نفتنیک و معطر هستند)

روغن وکیوم تقطیر شده به تنهایی:

فرآوری روغن پایه از طریق یک تقطیر ، فشار بخار روغن را کاهش می دهد به طوری که برای پمپ های خلا vac مهر و موم شده روغن یک مرحله ای مناسب است. همچنین باعث کاهش میزان گوگرد روغن می شود که از اولین ترکیباتی است که در شرایط دمای بالا تجزیه می شود. این روغن دارای رنگ نی است.

روغن وکیوم تصفیه دوم:

عبور از تقطیر دوم باعث کاهش فشار بخار و میزان گوگرد می شود. این روغن می تواند در فرآیندهای کمی تهاجمی استفاده شود و در پمپ های وکیوم دو مرحله ای که فشار کمتری ایجاد می کنند ، استفاده می شود. این روغن به دلیل کم بودن گوگرد از رنگ کاهگل تر برخوردار است.

روغن فوق العاده درجه:

این روغن افزودنی نسبتاً جدیدی به صنعت پمپ خلا است و عمدتا در پمپ های دو مرحله ای در اندازه آزمایشگاه کوچک استفاده می شود. وقتی ادواردز پمپ های خلاء مدل RV را در اوایل دهه ۱۹۸۰ معرفی کرد ، دمای کارکرد پمپ بیشتر از پمپ های دیگر بود تا به افزایش ظرفیت انتقال بخار آب کمک کند. روغنهای مقطر مضاعف موجود در آن زمان هنگام کار در دمای بالاتر عمر کمتری داشتند. من اندکی درگیر پروژه تولید روغنهای تصفیه شده با آب برای استفاده از پمپ خلا بودم که دارای درجه حرارت بالاتر و مقاومت شیمیایی بهبود یافته بودند. تصفیه آب یک فرآیند جایگزین برای تصفیه حلال است.

روغن سفید یا روغن فنی سفید:

پردازش این روغن حتی بیشتر از روغنهای مقطر تک و دو برابر برای کاهش میزان گوگرد است ، تا حدی که رنگ بسیار کمی دارد. این ماده می تواند در فرآیندهایی که دارای آلودگی شیمیایی هستند مانند ابزار LCMS (طیف سنج جرمی کروماتوگرافی مایع) و ماندگاری بیشتری نسبت به روغنهای فرآوری شده کمتر مورد استفاده قرار گیرد. به نظر می رسد روغن به نام روغن “۴۵” ممکن است مشابه باشد ، اما یک روغن نیمه مصنوعی است. این روغن “۴۵” دارای قله های ثابت در تجزیه و تحلیل طیف سنج جرمی است که به کاربر مشخصات جرم اجازه می دهد تا هنگام تجزیه و تحلیل نمونه ها ، این قله ها را از بین ببرد. روغنهای معمولی چاههای نفت در سراسر دنیا دارای قله های مشابه هستند اما به اندازه محصول نیمه مصنوعی پایدار نیستند.

روغن های شستشو:

تعدادی از شرکت ها روغن های فلاشینگ را برای کمک به تمیز کردن پمپ های آلوده به فروش می رسانند. آنها معمولاً فقط در حین سرویس پمپ وکیوم برای نرم و از بین بردن پخته شده روی آلاینده ها استفاده می شوند. روغن حاوی مقدار بیشتری محصول حلال است و ممکن است فشار بخار بیشتری نسبت به روغن پمپ وکیوم معمولی داشته باشد.

مایعات بی اثر:

هنگامی که فرآیندهای خلا شامل غلظت بالای اکسیژن یا سایر گازهای خطرناک یا مخلوط های گازی است ، سیال پمپ بر پایه هیدروکربن مشکل ساز می شود. در صورت جریانهای زیاد اکسیژن می تواند یک خطر آتش سوزی باشد و یا در بسیاری از فرآیندهای نوع نیمه هادی مورد حمله شیمیایی قرار گیرد.

در ابتدا ، در حرفه من ، اولین کاربردی که به غیر از روغن به مایعات پمپ نیاز داشتم ، صنعت پر کردن سیلندر گاز بود. در طی فرآیند سیلندرهای گاز یک یا چند بار تخلیه می شوند تا قبل از پر شدن مجدد ، گاز باقیمانده از آنها رقیق شده و از بین برود. سیلندرهای حاوی گازهای مختلف ممکن است در یک سیستم پر کننده یکسان پردازش شوند ، بنابراین احتمال وارد شدن گاز اکسیژن به پمپ خلاء روی سیستم وجود دارد. در نتیجه ، مایع پمپ خلاuum استاندارد که توسط اکثر شرکت های سیلندر گاز استفاده می شود ، مایع استر فسفات “بازدارنده” آتش بود. این مایع کاملاً قابل اشتعال نبود.

بعداً ، هنگامی که صنعت نیمه هادی در ابتدای راه بود (دهه ۱۹۸۰) ، بیشتر شرکتهای پرکننده سیلندر گاز به استفاده از مایعات پمپ وکیوم کاملاً بی اثر (قابل اشتعال) موسوم به پرفلوئوروپلی اترها (PFPE) تبدیل شدند.

نام تجاری این مایعات بی اثر Krytox و Fomblin است. آنها برای صنعت فضایی (ناسا و دیگران) ساخته شده اند اما مشخص شده است که علاوه بر بی اثر بودن در برابر هرگونه حمله شیمیایی ، خاصیت روانکاری نیز دارند.

در اواخر دهه ۱۹۸۰ این مایعات بی اثر در تمام “پمپ های مرطوب” (روغن روان شده) در صنعت نیمه هادی مورد استفاده قرار می گرفت. از آن زمان “پمپ های خشک” (بدون مایع در حجم پمپاژ) طراحی و کامل شده اند ، اما مایعات بی اثر هنوز برای روغن کاری چرخ دنده ها و یاطاقان های خارج از پاکت خلا پمپ استفاده می شود.

روغن و مایعات پمپ وکیوم را از کجا بخریم؟

این یک انجمن برای تبلیغ یا تبلیغ عرضه کنندگان خاص نیست ، اما بگذارید این را بگویم. هیچ تولید کننده پمپ خلا یا توزیع کننده صنعت پمپ وکیوم روغن یا مایعات را برای استفاده خود پردازش نمی کند. سه شرکت وجود دارد که من در ایالات متحده آمریکا از آنها می شناسم و احتمالاً یا احتمالاً روغن های پایه را برای استفاده از پمپ خلا process پردازش می کنند ، من گیاهان آنها را ندیده ام که خلاف آن را نشان دهد. تمام تولیدکنندگان پمپ های وکیوم برای روغن ها “نام و یا درجه” خاص خود را دارند که آنها را به عنوان یک محصول مناسب برای پمپ های خود ضمانت می کنند. اکثر روغن های پمپ وکیوم ، با فشار بخار کم ، توسط شرکت های روغن سازی تخصصی تصفیه می شوند که می توانند حجم نسبتاً کمی از محصول را پردازش کنند. این شرکت ها می توانند مایعات پمپ وکیوم را که پردازش می کنند در هر اندازه ظرف و هر نامی روی آنها “برچسب خصوصی” بزنند.

شما ممکن است برای خرید روغن پمپ های خلاء خود از یک تولید کننده پمپ وکیوم حق بیمه بپردازید ، اما از مایع صحیح آن اطمینان دارید. ممکن است سایر تأمین کنندگان به محصول خود ارجاع متقابل بدهند ، اما مراقب باشید که معادل آن باشد. در آخر ، من پیشنهاد می کنم که هرگز “روغن پمپ وکیوم ” را خریداری نکنید بدون اینکه بدانید روغن مناسب پمپ و کاربرد شماست.

Oil diffusion:

روغن دیفیوژن معمولا برای  high vacuum مورد استفاده قرار میگیرد و به دلیل تحمل حرارتی بالا بسیار کاربرد دارد.

عملکرد:

پمپ های دیفیوژن پمپ مکانیکی هوا را جمع کرده و با استفاده از ابزار مکانیکی مانند پیستون ، باله یا لوب ، آن را از محفظه خارج می کند. پمپ انتشار به عنوان پمپ حباب سیال شناخته می شود و به روشی کاملاً متفاوت کار می کند. پمپ انتشار از بخار سیال در حال جوش برای گرفتن مولکول های هوا استفاده می کند.

*) سوالات متداول درباره وکیوم:

آیا روغن پمپ خلاء همان روغن کمپرسور است؟

روغن پمپ وکیوم در پمپ خلاء مکانیکی سیستم وکیوم استفاده می شود. روغن کمپرسور عمدتا در روانکاری قطعات اصطکاک سیلندر و پیستون کمپرسور گاز ، خروجی هوا و پمپ پیستون و همچنین شیرهای ورودی و خروجی استفاده می شود. … روغن پمپ وکیوم یک روغن روانکاری ویژه برای پمپ خلاء مکانیکی است.

اگر یک پمپ خلاء بدون روغن کار کنید چه اتفاقی می افتد؟

کارکردن پمپ وکیوم روی نشت برای مدت زمان طولانی باعث گرم شدن پمپ می شود و افزایش تولید غبار روغن باعث افت سطح روغن پمپ می شود. در نهایت ، روغن پمپ تمام خواهد شد. پمپ بدون روغن باعث خرابی داخلی می شود

چه نوع روغن در پمپ خلاء استفاده میشود؟

پمپ های وکیوم پره ای روتاری به طور معمول از روغن ISO 68 (SAE 20) یا ISO 100 (SAE 30) استفاده می کنند. پمپ های فرایندی و سایر پمپ های وکیوم که توسط یک جعبه دنده هدایت می شوند به روغن بسیار چسبناک تری مانند ISO 220 (SAE 50) نیاز دارند.

روغن پمپ وکیوم چه ویژگی خاصی دارد؟

روغن پمپ وکیوم برای عملیاتی نگه داشتن پمپ وکیوم ضروری است. این دستگاه پمپاژ را روغن کاری می کند ، در حالی که آلاینده ها و رطوبت را از سیستم های تخلیه شده جمع آوری می کند. … این روغن های مخصوص کاربرد باید از مواد افزودنی خالص باشند (جدا از مواد افزودنی ضد اکسیداسیون ، ضد کف ، یا ضد خوردگی).

چرا پمپ های وکیوم به روغن نیاز دارند؟

روغن موجود در پمپ وکیوم چندین هدف را به همراه دارد. روغن علاوه بر تأمین روغن برای اجزای مکانیکی مانند پمپ های چرخشی پره ، موارد زیر را نیز فراهم می کند: یک مهر و موم در سراسر پره ها و مهر و موم دو نفره بین طرف فشار و فشار پایین پمپ.

روغن پمپ وکیوم را چگونه دفع می کنید؟

عموم مردم: می توانید روغن خود را به یک مرکز جمع آوری گواهی (CCC) ببرید. بسیاری از جوامع دارای برنامه های بازیافت حاشیه ای هستند که به شما امکان می دهد روغن خود را در محدوده (بسته بندی مناسب) بگذارید. یا می توانید روغن خود را توسط یک ایستگاه خدمات تعویض کنید که روغن را برای شما بازیافت می کند. برای اطلاعات بیشتر به صفحه وب ما مراجعه کنید.

آیا پمپ های وکیوم به روغن احتیاج دارند؟

اکثر پمپ ها با روغنهای مهار شده در برابر زنگ زدگی و اکسیداسیون (R&O) روغنکاری می شوند که دارای مقادیر کمی ضد کف و مواد افزودنی ضد عفونی کننده نیز هستند. برخی از تولیدکنندگان پمپ مواد افزودنی ضدپوشش (AW) را توصیه می کنند ، اما بیشتر آنها از روغنهای R&O استفاده می کنند. ویسکوزیته مهمترین معیار در انتخاب روان کننده مناسب پمپ است.

در چه مدت زمانی باید روغن پمپ وکیوم عوض شود؟

هر ۱۰۰ ساعت

پس از یک دوره طولانی کار ، جایگزینی آن با کار جدید کاملاً ضروری است. حتی بدون علائم ذکر شده در بالا ، توصیه می شود روغن را پس از هر ۱۰۰ ساعت کار با پمپ خلاء تعویض کنید.

آیا روغن در وکیوم می جوشد؟

نه فقط در خلاء جزئی – امیدوارم منظور شما این نبوده ، خیلی آسان است. برای داشتن جوش باید مایعی داشته باشید اما در خلاء بسیار زیاد هیچ مایعی وجود ندارد بنابراین نقطه جوش (BP) وجود ندارد.

چند نوع پمپ وکیوم وجود دارد؟

انواع مختلف پمپ ها را برای این بازه های وکیوم می توان به پمپ های اصلی (پشتیبان) ، پمپ های تقویت کننده و پمپ های ثانویه (High Vacuum) تقسیم کرد: دامنه های فشار وکیوم بسیار زیاد ، بسیار زیاد و فوق العاده بالا. پمپ خلا دو دسته اساسی وجود دارد: پمپ های انتقال گاز و پمپ های گیر انداختن یا گیربکس

چه عواملی باعث خرابی پمپ وکیوم می شود؟

شایع ترین علت خرابی پمپ وکیوم به دلیل شکستگی تسمه ها ، مشکلات الکتریکی داخل واحد یا خراب شدن شیلنگ های خلاء اتفاق می افتد. … پمپ در صورت روشن بودن موتور به طور مداوم کار می کند ، در نتیجه فرسودگی باعث خرابی آن می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، کاهش عملکرد ترمز را مشاهده خواهید کرد.

چگونه بدانیم زمان تعویض روغن پمپ خلاء (وکیوم)فرا رسیده است؟

راهنمای روغن هنگام کارکرد صحیح ، پمپ های خلاء می توانند قوام و کارایی ماشین آلات تولیدی را تا حد زیادی افزایش دهند. برای انجام این کار ، این پمپ ها باید به طور منظم نگهداری شوند. بخشی از این تعمیر و نگهداری شامل تعویض روغن است. چرا باید روغن را عوض کنید پمپ های خلاء مهر و موم شده در صنعت از روغن برای جابجایی هوا ، مایع و فرآورده های جانبی استفاده می کنند و روغن برای عملکرد مطلوب بسیار مهم است.

با این حال ، تعویض روغن روی این پمپ ها سیستم را به طور موقت از کار می اندازد و باعث تأخیر در زمان تولید می شود. ممکن است وسوسه انگیز باشد که از تغییرات معمولی روغن صرف نظر کنید یا از آنها به طور کامل صرف نظر کنید ، اما این باعث می شود دستگاه زودتر از حالت عادی خراب شود و حتی بدتر ، باعث تغییرپذیری فرایند در روند شما شود. وقتی روغن شما تخریب شود ، می تواند بر سطوح خلاء تأثیر بگذارد و باعث از دست رفتن تولید و در نهایت سود شود. زمان تعویض روغن اولین منبع برای تصمیم گیری در مورد تغییر روغن در پمپ خلاء ، دفترچه راهنما است.

هنگام خرید پمپ وکیوم ، باید یک دفترچه راهنما به همراه برنامه تعمیر و نگهداری ، از جمله تعویض روغن ، ارائه شود. به خاطر داشته باشید که ممکن است به دلیل نوع کاربرد ، تغییرات روغن زودتر از فواصل توصیه شده مورد نیاز باشد. رنگ روغن رنگ روغن نشانگر خوبی برای تغییر زمان تعویض روغن است.

به طور کلی ، باید روشن باشد ، اما طیف وسیعی از سایه های قابل قبول وجود دارد که دستگاه شما در آن کار خواهد کرد. اگر در حال بررسی روغن موجود در پمپ خلاء خود هستید و رنگ آن در سایه شماره ۴ یا تیره تر است ، زمان تخلیه و تعویض روغن فرا رسیده است.

ظاهر روغن باید چسبناک و بیشتر شفاف باشد. اگر در حال بررسی روغن موجود در پمپ خلاء خود هستید و ظاهری کف دار یا شیری دارد ، ممکن است نشان دهد که نشتی در سیستم وجود دارد یا تراکم با روغن مخلوط شده است. در این حالت ، شما نه تنها باید روغن را تخلیه و تعویض کنید ، بلکه باید سیستم خود را از نظر نشتی نیز بررسی کنید. سن اگر بیش از شش ماه پمپ خود را ذخیره کرده اید ، بهتر است قبل از دوباره کارکردن روغن ، روغن را تعویض کنید.

نشستن طولانی مدت می تواند باعث خراب شدن روغن شود و عملکرد پمپ را به طور م effectivelyثرتری کاهش دهد. برچسب زدن تمام پمپ های خود هنگام ذخیره سازی می تواند به شما کمک کند تشخیص دهید کدام یک از آنها نیاز به تعویض روغن دارند. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه برای افزایش طول عمر پمپ های خلاء ، به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری معمول خود ، تعویض روغن را انجام دهید.

تعویض آن در فواصل منظم و توصیه شده در دفترچه راهنما می تواند به جای اینکه منتظر بمانید تا روغن تیره یا کدر به نظر برسد ، می تواند عملکرد دستگاه را برای مدت زمان طولانی حفظ کرده و از خرابی های غیرمنتظره تجهیزات جلوگیری کند. تعویض روغن در پمپ های خلاء بخشی ضروری از عملکرد صحیح سیستم ها و افزایش بهره وری است.

اگر از زمان انجام این تعمیر و نگهداری مطمئن نیستید ، دفترچه راهنمای مالک و ظاهر روغن را در دستگاه خود بررسی کنید یا برای توصیه ها به OEM مراجعه کنید.

آیا همه پمپ های وکیوم دود می کنند؟

انتشار پمپ در هنگام پمپاژ بر روی محفظه ای از اتمسفر ، بخار منتشر می کند. از آنجا که تمام هوایی که توسط پمپ از محفظه خارج می شود از طریق روغن موجود در مخزن روغن حرکت می کند ، مقداری از آن روغن هنگام حرکت هوای زیادی در آن بخار می شود.

روغ پمپ وکیوم چه مدت زمانی باید دوام بیاورد؟

پمپ وکیوم به گونه ای طراحی شده است که مادام العمر دوام بیاورد ، اما معمولاً این امر به دلیل شرایط سختی که باید کار کند اتفاق نمی افتد. موضوعات متنوعی وجود دارد که می تواند منجر به عدم کارکرد صحیح پمپ خلا شود ، به همین دلیل برای علائم هشدار دهنده باید پوست خود را جمع کنید.

روغن وکیوم SAE 30 چیست؟

بر اساس مرکز راهنمایی تشخیصی خودرو AA1Car ، روغن SAE 30 یک روغن موتور است که توسط انجمن مهندسان خودرو دارای درجه گرانروی ۳۰ است. روغن موتور به طور معمول از ۰ تا ۵۰ درجه بندی دارد.

چگونه پمپ وکیوم را انتخاب کنم؟

هنگام انتخاب پمپ خلا vac ، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. اول از همه ، انتخاب شما باید متناسب با کاربرد مورد نظر شما باشد ، این به شما امکان می دهد فن آوری ، روغنکاری ، مقاومت شیمیایی ، سطح خلا و میزان جریان لازم را تعیین کنید.

چه اتفاقی برای روغن در وکیوم می افتد؟

روغن معدنی مخلوطی از هیدروکربن ها است. وقتی در معرض خلا a زیاد قرار بگیرید به آرامی تبخیر می شود. چقدر آرام به نقطه جوش مولکولهای سازنده بستگی دارد. یک جامد ساخته شده از مایع در زیر نقطه انجماد آن (به عنوان مثال یخ) نیز در خلا به آرامی تصعید می شود.

چگونه پمپ را روغن کاری می کنید؟

از روغن کاری چربی و همچنین روغن کاری با روغن مایع یا روغن اتمیزه (مه غلیظ روغن) یا حتی روغن خالص تحت فشار در پمپ های فرآیند مختلف استفاده می شود. به طور کلی ، گریس برای سهولت مهار روغن انتخاب می شود ، اما فقط به پمپ های نسبتاً کوچک ANSI محدود می شود.

چند وقت یکبار باید روغن پمپ وکیوم را عوض کنم؟

تولید کنندگان پمپ وکیوم زمان تعویض روغن در پمپ را توصیه می کنند ، اما معمولاً فقط به عنوان یک راهنما و برای پمپ هایی که با فرایند تمیز کار می کنند منظور می شود. به عنوان مثال ، دفترچه راهنمای پمپ دوار پیستون ادواردز استوکس Microvac تعویض روغن را در هر ۳۰۰ ساعت کار توصیه می کند. اگر پمپ به صورت ۲۴ ساعته کار کند کمتر از دو هفته است. برای یک فرآیند تمیز ، این زمان ممکن است تا ۵۰۰ ساعت بدون آسیب به پمپ افزایش یابد. با این حال ، اگر فرآیند کثیف باشد و گرد و غبار یا بخارها را به پمپ بفرستد ، روغن می تواند به سرعت آلوده شود و باید مرتباً تعویض شود.

این بدان معنی است که شما ، کاربر پمپ ، هستید که می توانید دستورالعمل های مربوط به تغییرات روغن را بر اساس فرآیند خود تنظیم کنید. اگر روغن پمپ با بخار متراکم آلوده شود ، خلاء ایجاد شده به دلیل مایع مخلوط شده با روغن به زودی خراب می شود. غالباً این آب است که در دمای محیط فشار بخار حدود ۱۸ Torr دارد. این بدان معناست که این مایع دوباره از سمت ورودی (فشار کم) روی چرخه پمپ تبخیر می شود و حجم پمپاژ را با بخار پر می کند. سپس حجم کمی برای پمپ برای پمپاژ گاز از فرایند باقی می ماند و فشار محفظه فرآیند افزایش می یابد.

اگر آلودگی از گرد و غبار یا پودر محفظه فرآیند باشد ، با روغن مخلوط شده و سپس باعث ایجاد ساییدگی مکانیکی در یاتاقان ها و در هر سطح فلزی نزدیک می شود که یک لایه روغن بین آنها وجود دارد. ممکن است تأثیر آلودگی مواد جامد را بر نوار لولا پایین پمپ های پیستونی دوار مشاهده کرده باشید. چیزی که ممکن است نبینید ، زیرا روغن از طریق یاتاقان ها و سپس به داخل پمپ گردش می کند ، ساییدگی بر روی یاطاقان های پمپ است.

با روغن پمپ وکیوم old قدیمی چه کار می کنید؟

دفع زباله

تمام روغن های پمپ وکیوم استفاده شده باید از طریق EH&S دفع شوند. مواد زائد شیمیایی را با ریختن در سینک ظرفشویی ، غوطه ور شدن در توالت یا دور ریختن در سطل های زباله معمولی ، دور نریزید.

آیا رفع نشتی در وکیوم گران است؟

هزینه تعمیر نشت وکیوم: همه آنچه باید بدانید. … بسته به جایی که نشتی در سیستم خلاء شما وجود دارد ، هزینه تعمیر می تواند از حدود ۱۵۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار متغیر باشد. تعمیرات خودرو گران هستند. همانطور که می دانید موتور شما برای حفظ واکنش احتراق نه تنها به سوخت بلکه به اکسیژن نیاز دارد.

آیا می توانم از روغن موتور در پمپ وکیوم استفاده کنم؟

هرگز از روغن موتور/موتور برای پمپ خلاء روتاری خود استفاده نکنید. … روغن های موتور دارای ویسکوزیته متفاوتی با روغن های پمپ خلاء هستند و به هیچ عنوان خاصیت خلا ندارند. روغن های موتور افزودنی های مختلفی مانند بازدارنده های زنگ زدگی و ترکیبات ضد خوردگی دارند

آیا روغن پمپ وکیوم  خراب می شود؟

روغن های پمپ وکیوم مارک Vmaxol و Duratex در شرایط مناسب ماندگاری نامحدود دارند. تا زمانی که ظرف باز یا خارج نشده باشد ، نباید دلیل بر خراب شدن روانکار باشد.

روغن پمپ وکیوم از چه ساخته شده است؟

روغن پمپ وکیوم معمولاً یک روغن معدنی است که به خوبی تصفیه شده و دارای گرانروی خاص و فشار بخار کم برای کاربردی است که به آن اعمال می شود. اگرچه از اصطلاح “روغن” استفاده می شود ، روغن مدرن پمپ بسیار فراتر از فرآورده های نفتی تقطیر شده است

آیا می توانید از روغن PAG در پمپ وکیوم استفاده کنید؟

بله ، می توان از همان روغن روان کننده استفاده کرد .. به عنوان یک کمپرسور و یک پمپ خلاء در عملکرد مشابه هستند ، تفاوت در جایی است که دستگاه خود را وصل می کنید .. هر دو دارای دو پورت هستند که دارای یک پورت فشار مثبت و یک پورت فشار منفی هستند … در صورت نیاز خلا vac از پورت فشار منفی استفاده می کنید و بالعکس.

آیا می توانید از روغن موتور مصنوعی در پمپ وکیوم استفاده کنید؟

روغن های مصنوعی در برابر حلالیت گاز مقاومت بیشتری دارند. حلالیت گاز را بهتر از روغن پمپ وکیوم کاهش دهید. همچنین ، درصورتی که مرتباً روغن پمپ خلا را تعویض می کنید یا مواد خورنده / واکنشی را پردازش می کنید ، با روغن پمپ وکیوم مصنوعی بچسبانید.

چه اتفاقی برای روغن در وکیوم می افتد؟

روغن معدنی مخلوطی از هیدروکربن ها است. وقتی در معرض خلاء زیاد قرار بگیرید به آرامی تبخیر می شود. چقدر آرام به نقطه جوش مولکولهای سازنده بستگی دارد. یک جامد ساخته شده از مایع در زیر نقطه انجماد آن (به عنوان مثال یخ) نیز در خلاء به آرامی می شود.

صنایع وکیوم آسیا با رفع نیاز صنایع گوناگون و تامین روغن وکیوم و دیفیوژن  و ارائه برند های روغن وکیوم :

۱-Black Gold  (بلک گلد)

۲-RobinAir  (روبین ایر)

۳LVO 100  (ال وی ا صد)

Oil diffusion -4 (روغن دیفیوژن)

لیست قیمت روغن های وکیوم پمپ برند های معتبر جهانی:

(باتوجه به نوسانات قیمت با مجموعه وکیوم آسیا جهت اطلاع از قیمت تماس حاصل نمایید): 

  1. قیمت روغن وکیوم روبین ایر ROBIN AIR          ****               ****                 ****               **** تومان
  2. قیمت روغن وکیوم بلک گلد BLACK GOLD        ****               ****                 ****               **** تومان
  3. قیمت روغن وکیوم ال وی ۱۰۰ LVO                  ****               ****                 ****               **** تومان
  4. قیمت روغن وکیوم ادواردز EDWARDS              ****               ****                 ****               **** تومان
  5. قیمت روغن وکیوم بوش آلمان BUSCH              ****               ****                 ****               **** تومان
  6. قیمت روغن وکیوم فایفر P3                               ****               ****                 ****               **** تومان
  7. قیمت روغن وکیوم شل SHELL OIL                   ****               ****                 ****               **** تومان
  8. قیمت روغن وکیوم لیبولد LEYBOLD OIL            ****               ****                 ****               **** تومان
جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت روغن وکیوم با ما تماس حاصل نمایید.
مطالعه بیشتر:
۱) چه روغن پمپ وکیوم مناسب است؟
۲) چه نوع روغن پمپ وکیوم بخریم؟
۳) فلیتر ها و سپراتور ها چیست؟
۴) توضیح درباره قطعات پمپ و یدکی های آن؟
۵) مخازن یا چمبر های پمپ وکیوم؟

 

چگونه روغن پمپ وکیوم را تعویض کنیم؟

انواع روغن پمپ وکیوم

 

دیدگاهتان را بنویسید