پمپ وکیوم اسکرول (حلزونی)|Scroll Vacuum Pump

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت پمپ وکیوم و تعمیرات بلوئر هوادهی با ما تماس حاصل نمایید.

۶۶۷۹۱۷۷۵-(۲۱)۹۸+
۶۶۷۹۱۷۷۶-(۲۱)۹۸+
موبایل: ۶۶۱۸۶۷۹-(۹۱۰)۹۸+

پمپ حلزونی یک دیگر از پمپ های خشک است که با حرکت یک مارپیچ حلزونی شکل درون یک مارپیچ ثابت، انتقال سیال را میسر می‌سازد. این مارپیچ ها هوا را با فشرده سازی از پمپ خارج می‌سازند. این فشرده سازی تولید گرمای زیاد می‌نماید که توسط فن خنک می‌شود. فشار نهایی وکیوم پمپ اسکرول به خلاء ۰٫۰۱ میلی بار میرسد. از این پمپ به عنوان پمپ وکیوم پشتیبان (Backing Pump) با پمپ دیفیوژن ، توربومولکولار و روتس بوستر سری نمود.

پمپ وکیوم اسکرول ساختار حلزونی شکل دارد که شامل بدنه اصلی، روتور (مانند حلزون) و سایر متعلقات می باشد. این پمپ معمولا به فشار نهایی ۱۰-۲میلی بار می رسد. این پمپ نیز بعلت ساختار آن با گاز حامل تماس ندارد و در گروه پمهای خشک می باشد. این پمپ کاربردهای شیمیایی، پزشکی، دارویی و … دارد.
در دنیای سیستم های خلاء ، پمپ های اسکرول به عنوان یکی از معدود پمپ هایی که به طور سنتی در سیستم های کم (به عنوان مثال ۱۰۰۰ تا ۱ mbar) و متوسط ​​(یعنی ۱ mbar تا ۱۰-۳ mbar) استفاده می شود ، دارای جایگاه ارزشمندی هستند و با این وجود در حال حاضر نیز اغلب به عنوان پمپ های پیشین (یا پشتیبان) در سیستم های خلاء بالا و فوق العاده بالا (یعنی ۱۰-۳ تا ۱۰-۱۲ مگبار) از پمپ استفاده می شود.

بخشی از جذابیت آنها این است که ، به عنوان یک پمپ “خشک” ، خطر آلودگی وجود ندارد ، اگرچه برای مقابله با این ویژگی مهم ، باید پذیرفت که آنها نسبت به ذرات غیرقابل تحمل هستند و علاوه بر این ، امکان تولید ذرات وجود دارد. به دلیل سایش مهر و موم نوک

اصول کار پمپ های اسکرول:

قسمتهای اصلی کار یک پمپ اسکرول شامل دو طومار مارپیچی شکل است که درون یک محفظه خلاء قرار گرفته و دارای یک شیر خروجی در مرکز مجموعه اسکرول است. یک مارپیچ ثابت است در حالی که دیگری (“مدارگرد”) به صورت غیر عادی و بدون چرخش در مقابل دیگری حرکت می کند. گاز وارد انتهای باز (خارج) مارپیچها می شود و به عنوان یکی از مارپیچها در مدار ، گاز بین طومارها محبوس شده و به سمت مرکز منتقل می شود ، زیرا خلأ اشغال شده توسط گاز بین دو مارپیچ “فشرده و منتقل می شود”.

با حرکت این “محدود” گاز به سمت مرکز ، حجم اشغال شده کاهش می یابد و به همین ترتیب ، این گاز اسیر به طور مداوم فشرده می شود تا زمانی که در مرکز محفظه ، تحت فشار از طریق یک شیر برگشتی خارج شود. اگرچه هیچ یک از قطعات متحرک موجود در محفظه نیاز به روغن کاری ندارند ، مهر و موم نوک PTFE در معرض سایش هستند و نیاز به تغییر دوره ای دارند.

ویژگی های عملکرد:

ویژگی های عملکرد پمپ های اسکرول بسته به عوامل مختلفی از جمله اندازه واحد ، سرعت عمل ، دمای محیط و ویژگی های گاز/بخار پمپ شده متفاوت است. لیستهای زیر (معمولی) برخی از مهمترین ویژگیهای عملکرد را ارائه می دهند:

علاوه بر این ، پمپ های اسکرول با مبدل های فرکانس به گونه ای طراحی شده اند که عملکرد آنها در سراسر جهان طراحی شده است ، و علاوه بر این ، انواع پمپ های اسکرول بدون فاز الکترونیکی سه فاز برای استفاده در تابش و محیط های با میدان مغناطیسی بالا در دسترس هستند.

برنامه های کاربردی برای پمپ های پیمایش:

پمپ های اسکرول تنها یکی از چندین پمپ جلو بدون روغن/خشک (بقیه دیافراگم ، روت های چند مرحله ای و پمپ های پیچ دار) هستند که به عنوان پمپ های جلو در سیستم های خلاء بسیار بالا و فوق العاده بالا استفاده می شوند. با این حال ، مانند همیشه ، انتخاب نهایی به مزایا و معایب و محدودیت های آنها و همچنین آنچه که سیستم برای دستیابی به آن استفاده می شود برمی گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستیابی به شرایط خلاء بالا ، با صنایع وکیوم آسیا تماس حاصل نمایید.

پمپ های اسکرول:

در طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند ، اما بیشتر اوقات برای پمپاژ و فشرده سازی گازها و بخارات زمانی که پمپاژ خلاء تمیز و خشک ضروری است ، استفاده می شوند. آنها همچنین برای کاربردهای غیر خورنده/غیر خطرناک ، تجزیه و تحلیل سطح و آماده سازی نمونه استفاده می شوند. علاوه بر این ، پمپ های اسکرول که اغلب برای اهداف تحلیلی استفاده می شوند (به عنوان مثال تشخیص نشت یا با میکروسکوپ های الکترونی) ، اغلب به عنوان پمپ های اولیه برای سیستم های توربومولکولی مورد استفاده قرار می گیرند ، جایی که محصول نهایی تمیز مورد نیاز است.

مزایا ، معایب و محدودیت ها:

پمپ های اسکرول در مقایسه با انواع دیگر پمپ های خلاء دارای مزایای متعددی هستند – معایب قابل ملاحظه ای هر چند ، نه چندان ناچیز – و همچنین محدودیت هایی که باید قبل از تصمیم گیری نهایی برای استفاده از آنها در سیستم خلاء مورد توجه قرار گیرد. به با این حال ، شاید مهمترین مزایای آنها این باشد که اگرچه هزینه اولیه نسبتاً بالایی دارند ، اما هزینه های عملیاتی آنها کم است زیرا نیازی به روغن ندارند (که آنها را دوستدار محیط زیست نیز می کند).

مزایای پمپ های اسکرول

معایب پمپ های اسکرول:

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت پمپ وکیوم با ما تماس حاصل نمایید.

مطالعه بیشتر:
۱)نحوه عملکرد پکیج های آبی ؟
۲)نحوه عملکرد پکیج های روغنی یا روتاری ؟
۳) تعمیر و راه اندازی وکیوم پمپ؟
۴)ویژگی های پمپ وکیوم روغنی؟
۵) نحوه عملکرد وکیوم پمپ خشک؟
۶) نحوه عملکرد وکیوم پمپ آبی دو مرحله ای؟
۷) نحوه تعمیرات تخصصی پمپ وکیوم؟
۸) ویژگی های پمپ دیافراگمی؟
۹)ویژگی های پمپ پیستونی؟
۱۰) ویژگی های وکیوم پمپ بوستر؟
۱۱) ویژگی های پمپ اسکرول؟
۱۲) ویژگی های پمپ ساید چنل؟
 صنایع وکیوم آسیا

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول

 

پمپ وکیوم اسکرول
پمپ وکیوم اسکرول