پمپ وکیوم خشک (Dry Rotary Vane)

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت پمپ وکیوم خشک و تعمیرات وکیوم با ما تماس حاصل نمایید.

۶۶۷۹۱۷۷۵-(۲۱)۹۸+
۶۶۷۹۱۷۷۶-(۲۱)۹۸+
موبایل: ۶۶۱۸۶۷۹-(۹۱۰)۹۸+

پمپ های خلاء خشک ، به دلیل اینکه به سطح ثابت مایع یا روانکاری نیاز ندارند ، نسبت به سایر مدل های پمپ خلاء به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارند. برخی از مایعات مورد استفاده در ارتباط با پمپ های خلاء در طول تاریخ تهدیدی برای سلامتی و محیط زیست بوده است.

بسیاری از روغن های پمپ خلاء که قبل از دهه ۱۹۸۰ تولید می شدند حاوی بی فنیل های پلی کلرید بودند که بعداً مشخص شد سمی ، سرطان زا و آلاینده محیط زیست هستند. اگرچه استفاده از این ماده شیمیایی در پمپ های خلاء محدود شده است ، اما پمپ های خلاء خشک خطرات ناشی از روان کننده ها یا سیلانت های مایع را برای کاربران و محیط زیست کاملاً از بین می برند.
پمپ های خلاء خشک اغلب در فرآیندهای با تکنولوژی بالا استفاده می شوند.

فرآوری دارویی ، گازگیری خلاء آزمایشگاهی ، خشک شدن ، اشباع و فیلتراسیون خلاء ، تبخیر و تقطیر همه از پمپ های خلا استفاده می کنند.

فرآیندهای صنعتی مانند تبلور برخی مواد ، پردازش شیمیایی ، بازیابی حلال و بازیابی بخار از دیگر تنظیماتی است که در آن می توان از پمپ های خلاء خشک استفاده کرد.

از آنجا که هر پمپ که از مایع استفاده نمی کند را می توان پمپ خلاء خشک نامید ، طیف وسیعی از ماشین آلات که در دسته پمپ های خلاء خشک قرار می گیرند بسیار گسترده است.

پمپ های خلاء کوچک ، پمپ های خلا آزمایشگاهی ، پمپ های خلاء پره دوار ، پمپ های خلاء بالا و پمپ های خلاء پزشکی همه می توانند مدلهای خشک باشند ، اما برخی از آنها می توانند از مایعات استفاده کنند.هر فرآیندی که نیاز به استفاده از پمپ خلاء خشک دارد نیاز به پیکربندی مناسب برای کار دارد.

یک پمپ خلاء خشک که برای تخلیه اتمسفر از آزمایشگاه استفاده می شود ، متفاوت از پمپی است که برای بازیابی بخارات بنزین در یک جایگاه سوخت استفاده می شود. اندازه ، شکل و پیکربندی فن های آنها ، تعداد فن ها ، تعداد پره های فن ، سطح فشار منفی که می توان در محفظه خلاء به دست آورد و بسیاری از عوامل دیگر متفاوت خواهند بود.

وجه اشتراک همه انواع مختلف پمپ خلاء خشک این است که همه آنها با حذف جو از محفظه و جلوگیری از بازگشت آن کار می کنند. تیغه هایی که در اطراف محفظه می چرخند ، منطقه کوچکی از فشار منفی ایجاد می کنند و جو از داخل محفظه به سرعت وارد می شود تا عدم تعادل را اصلاح کند. آن فضا مجبور می شود از خروجی خارج شود و فضای بیشتری از محوطه به سرعت تلاش می کند تا عدم تعادل را اصلاح کند. این چرخه تا رسیدن به ظرفیت خلاء پمپ ادامه می یابد.

پمپ های وکیوم خشک پمپ های وکیوم بدون تماس هستند که دارای آب بندی بدون روغن و بدون مایع هستند. آنها به یک خلاء تمیز بدون جریان برگشتی یا انتشار آب و روغن دست می یابند. نیازی به تعمیر و نگهداری منظم ، مانند پر کردن یا تعویض آب یا روغن نیست ، که کار با این پمپ ها را آسان می کند.
این پمپ ها در فرآیندهای تولید دستگاه های نیمه هادی ، FPD ها ، LED ها و باتری های خورشیدی که نیاز به تمیزی بالایی دارند ، ضروری هستند. کاربردهای آنها در سال های اخیر گسترش یافته است زیرا اجازه می دهد گاز آسان و تمیز از تجزیه کننده ها مانند طیف سنج های جرمی و میکروسکوپ های الکترونیکی تخلیه شود. قادر به ایجاد خلاء تمیز و ارائه راحتی برای نگهداری ، آنها همچنین در انواع دیگر برنامه ها ، مانند فرآیندهای خشک کردن خلاء و فرآیندهای پوشش فیلم استفاده می شوند.

۰۱٫ خلاء تمیز بدون روغن
۰۲٫ قادر به دستیابی به محیط های تحت فشار از فشار اتمسفر تا خلاء زیاد است
۰۳٫ نگهداری منظم ، مانند پر کردن یا تعویض آب یا روغن ، مورد نیاز نیست

پمپ های خلاء خشک برای صنایع نیمه هادی در دهه ۸۰ توسعه یافته و در صنایع شیمیایی و دارویی در اوایل دهه ۹۰ معرفی شد. آنها برای مواد شیمیایی خوب و گیاهان دارویی (cGMP) به منظور جلوگیری از آلودگی محصول مشخص شده اند.

آنها سیستم های ریشه چند مرحله ای یا کمپرسورهای پیچ دار یا پنجه ای هستند.

ویژگی های نمونه ای از وکیوم پمپ خشک:

برنامه ها و ویژگی ها

ظرفیت مکش تا حدود ۱۰۰۰ متر مربع در ساعت
خلاء پایینی کمتر از ۱ mbarA

– کنترل فشار از طریق کنترل سرعت
– فشرده – جمع و جور
– کارایی خوب
– عدم آلودگی از طریق روغن یا مایع آب بند

مزایا و معایب

بدون مایع کمکی = بدون روانکاری- ، بدون آب بندی- و بدون مایع خنک کننده
عدم روانکاری به معنی عدم تماس بین قطعات = فاصله های تنگ (*)
بدون آب بندی به معنای فاصله زیاد و/یا سرعت بالا است
عدم خنک کننده به معنی دمای بالا (**)

* فاصله های محکم + دمای بالا = بدنه فقط در چدن
** دمای بالای گاز به معنی نقاط داغ است: T3 استاندارد است ، T4 ممکن است اما نسبتاً پیچیده است.

بدون مایع مهر و موم (= بدون آلودگی)
= عدم آلودگی محصول
= بخارها متراکم شده و در خروجی پمپ بازیابی می شوند.

عدم آلودگی مایع کمکی (روغن ، بخار محرک ، مایع مهر و موم و غیره)
= بدون هزینه برای تصفیه و پسماند

می توان اینطور بیان نمود که:

پمپ های خلاء خشک جدیدترین پیشرفت در صنعت پمپ خلاء هستند. آنها چندین مزیت نسبت به طرح های سنتی پمپ خلاء دارند. “بدون روغن ، بدون آب” در تماس با بخارهای فرآیند وجود دارد که آنها را دوستدار محیط زیست می کند. دو بازار پمپ خشک وجود دارد: صنعتی و شیمیایی.

توجه: یک تصور غلط بسیار رایج وجود دارد که “بدون روغن ، بدون آب” همچنین به معنی “بدون تعمیر و نگهداری ، بدون مشکل” است. ALL پمپ های وکیوم دارای مزایا و معایبی هستند ، از جمله پمپ های خلاء خشک. بررسی برنامه خود با شرکتی مانند Wintek ، که متخصصان برنامه های خلاء هستند ، اما سعی نمی کنند شما را با طراحی سازنده خاصی “بفروشند” ، می تواند شما را از استفاده از پمپ خلاء اشتباه برای برنامه نجات دهد.

پمپ های خلاء خشک صنعتی
پمپ های خلاء صنعتی خشک عبارتند از: دمنده های احیا کننده ، دمنده های لوب چرخشی ، پمپ های خلاء پره ای دوار خشک و اخیراً طرح های “پنجه” خشک تک مرحله ای و حتی طرح های پیچ جدیدتر. اکثر این طرح ها در خلاء محدود به حدود ۱۵-۲۴ اینچ HgV هستند. اگر فرایند شما هوای خشک و عاری از مواد جامد است ، ممکن است این موارد را در نظر بگیرید. اگر گازهای فرایند حاوی رطوبت ، قطرات یا جامدات هستند ، احتیاط لازم است.
پمپ های خلاء خشک شیمیایی
حلالها را می توان در قسمت تخلیه پمپ خلاء متراکم و بازیابی کرد. این باعث می شود این طرح انتخاب خوبی برای بازیابی حلال باشد. همه پمپ های خشک شیمیایی بسته به طراحی می توانند سطوح خلاء را از ۵ تا ۰/۰۵ Torr بکشند. این مزایا در مقایسه با سایر فناوری ها هزینه نسبتاً بالایی دارد. سه نوع اصلی پمپ های خلاء خشک شیمیایی وجود دارد: پیچ ، چند لوب و پنجه.
پمپ خلاء پنجه خشک

همه سازندگان می گویند که پمپ های خشک آنها می توانند بخارهای خورنده را کنترل کنند ، و این تا حدی صادق است. پمپ های خلاء خشک “خشک” هستند ، بنابراین هیچگونه شستشوی داخلی طبیعی از فرآیند خارج از پمپ خلاء وجود ندارد. مواد خورنده با نگه داشتن آنها به عنوان بخار و عدم تراکم آنها “کنترل” می شوند. هنگام کار با مواد خورنده ، استفاده از چرخه های پاکسازی راه اندازی و خاموش کردن ، و در حالی که از پمپ در برابر ناراحتی های فرایند محافظت می کنید ، باید احتیاط خاصی داشته باشید.

پوشش های روی پمپ های خلاء خشک نوع پیچ به عنوان محافظ در برابر خوردگی تبلیغ می شود. با این حال ، برای برخی از تولید کنندگان ، این محافظت محدودی را ارائه می دهد زیرا این پوشش در واقع یک پوشش سایش برای تولید است و “بدون سوراخ پین” نیست.

برای پمپ های خشک کننده خنک کننده (۳۵۰ درجه فارنهایت یا کمتر) ، با پوشش PFA یا نوع دیگر تفلون ، می توانید اطمینان بیشتری داشته باشید که این پوشش در واقع یک پوشش سایش نیست و پوشش بهتر دوام می آورد.

برخی از پمپ های خشک نیز می توانند گرم کار کنند ، برخی حتی بیش از ۵۰۰ درجه فارنهایت. بنابراین نگرانی احتمالی احتراق خودکار برخی از حلالها می تواند مسئولیت ایمنی بالقوه بزرگی باشد. همچنین ، از آنجا که آنها داغ می شوند ، پلیمریزاسیون بخارهای فرایند می تواند بر اجزای در حال اجرا نزدیک ایجاد شود. این امر باعث ایجاد مشکلات تعمیر و یا از بین بردن پوشش سایش می شود. حتی پمپ های خشک خنک نیز می توانند پلیمریزاسیون داشته باشند ، زیرا اکثر این پمپ های خشک فقط پنجه ها یا پیچ ها را با جریان خون خنک می کنند ، بنابراین پنجه ها و پیچ های داغ داغ ترین قسمت پمپ می شوند.

پمپ های وکیوم چرخشی روتاری خشک:

این واحدهای پمپ دارای موقعیت روتور به صورت غیرعادی در بدنه استوانه ای هستند. روتور با شکاف هایی برای قرار دادن پره های پمپ گرافیت ساخته شده است که بیشتر به عنوان پره های پمپ کربن شناخته می شود. روتور معمولاً توسط یک موتور چرخانده می شود و نیروی گریز از مرکز ایجاد می کند که پره های پمپ کربن را از شکاف به بیرون رانده و به بدنه سیلندر می رساند ، و سپس محفظه های جداگانه ای بین هر پره پمپ کربن ایجاد می کند.
از آنجا که روتور در وضعیت غیرعادی درون بدنه سیلندر قرار دارد ، هنگامی که روتور می چرخد ​​، حجم هوا را در هر محفظه فشرده یا منبسط می کند ، به این معنی که واحد پمپ هوا را از ورودی ورودی به داخل می کشد و هوای فشرده را از طریق درگاه خروجی خارج می کند. بنابراین خلأ و فشار ایجاد می شود.

پره های پمپ کربنی که مورد استفاده قرار می گیرند خود روان کننده هستند به این معنی که نیازی نیست که دستگاه دارای روغن روان کننده مانند روغن باشد ، بنابراین از این واحد پمپ خلاء خشک استفاده می شود.

برنامه های کاربردی عبارتند از: نجاری ، انتخاب و مکان ، هوادهی آب ، تصفیه فاضلاب ، چاپ ، تکمیل چاپ و بسیاری دیگر.

پمپ های وکیوم خشک از نظر میزان خلاء به سه دسته تقسیم می شوند:

۱) پمپ وکیوم خشک ونتوری ساید چنل (Ventory side channel)

پروانه پمپ وکیوم خشک ونتوری ساید چنل به گونه ای طراحی شده است که با سرعت ۳۰۰۰ rpm توربولانت(گردابه هوایی) ایجاد نموده،از یک طرف دهش و از طرف دیگر مکش انجام می دهند. تک پروانه (یک طبقه) تا ۳۰۰mbar، دو پروانه(دو طبقه) ۴۰۰mbar سه پروانه (سه طبقه)۴۵۰mbar خلاء می کند.

۲) پمپ وکیوم خشک تیغه گرافیتی (کربنی)

پمپ های وکیوم خشک تیغه گرافیتی به dry rotary vane معروف بوده ، طراحی آن مثل روتاری روغنی است ولی تیغه های آن از جنس کربن (گرافیت) بوده ، در سایز خیلی کوچک و حداکثر تا ۵۰۰ متر مکعب ساخته می شود حداکثر خلاء این پمپ ۸۰mbar می باشد و به oil less معروف اند بر اثر کار مداوم و حرارت ، تیغه ها دارای عمری نزدیک به یکسال دارند و بعد از آن باید تعویض گردند.

۳) پمپ وکیوم خشک دو محوره (Booster Vacuum)

پمپ های وکیوم خشک دو محوره همان Roots Blower هستند با تغییراتی در Seal Ring قادر به ایجاد خلاء تا ۰٫۰۰۱ میلی بار هستند. روتس بلوئرها در حالت عادی در ورودی دارای خلاء ۵۰۰mbar می باشد. با تغییر آب بندی آن می تواند به خلاء ۰٫۰۱ رسید پمپ وکیوم خشک دو محوره همان اسکرو پمپ ها هستند، عملکرد پمپ های وکیوم خشک مثل اسکرو ، کمپرسورها بوده ، در دهانه ورودی میتواند خلاءای تا ۰٫۰۰۱ میلی بار داشته باشد. بوستر وکیوم ها هیچکدام به تنهایی قادر به ایجاد خلاء نیستند، حتما باید یک پمپ پشتیبان به خروجی آنها لینک شود (Backiny Pump) اول پمپ پشتیبان داخل بوستر را وکیوم کرده تا اختلاف فشار به ΔP=50 میلی بار برسد. سپس بوستر پمپ شروع به کار میکند. پمپ های وکیوم خشک بصورت پکیچ پمپ های روغنی ، رینگ آبی و اجکتور تا چندین stage سری شده تا به ظرفیت وخلاء برسیم.

پمپ وکیوم روتاری

پمپ وکیوم دیافراگمی

پمپ وکیوم پیستونی

پمپ وکیوم بوستر

پمپ وکیوم کلاو

پمپ وکیوم سایدچنل

پمپ وکیوم اسکرو

پمپ وکیوم اسکرول

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت پمپ وکیوم با ما تماس حاصل نمایید.

مطالعه بیشتر:
۲)ویژگی های پمپ وکیوم روغنی یک مرحله ای ؟
۲)ویژگی های پمپ وکیوم روغنی دو مرحله ای ؟
۳) تعمیر و راه اندازی وکیوم پمپ؟
۴)ویژگی های پمپ وکیوم روغنی؟
۵) نحوه عملکرد وکیوم پمپ خشک؟
۶) نحوه عملکرد وکیوم پمپ آبی دو مرحله ای؟
۷) نحوه تعمیرات تخصصی پمپ وکیوم؟
 صنایع وکیوم آسیا

 

پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک

 

پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک

 

پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک

 

پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک

 

پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک

 

پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک

 

پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک

 

پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک

 

پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک

 

پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک

[/av_textblock]

[av_textblock size=” font_color=” color=” av_uid=’av-gnoem’]

پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک

 

پمپ وکیوم خشک
پمپ وکیوم خشک