[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-8gh5g’ admin_preview_bg=”]

پمپ وکیوم خشک روتاری (پمپ وکیوم روتاری)

Dry Rotary Vane

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت پمپ وکیوم و تعمیرات بلوئر هوادهی با ما تماس حاصل نمایید.

۶۶۷۹۱۷۷۵-(۲۱)۹۸+
۶۶۷۹۱۷۷۶-(۲۱)۹۸+
موبایل: ۶۶۱۸۶۷۹-(۹۱۰)۹۸+

این پمپ های خلاء مطابق با فناوری اثبات شده پره های چرخشی کار می کنند. به لطف پره های روتور خود روان کننده ، هیچ مایع عملیاتی لازم نیست. فشرده سازی به عنوان بخشی از یک فرایند کاملاً خشک رخ می دهد.

سطح ثابت خلاء در عملکرد مداوم از طریق مواد کاملاً هماهنگ ، پره های مخصوص گرافیت در محفظه فشرده سازی ، تخلیه حرارتی م andثر و پیشرفته ترین و تولید دقیق تضمین می شود.

هنگامی که پمپ خلاء خاموش است ، یک سوپاپ برگشتی اختیاری از بازگشت هوا به داخل محفظه خلا جلوگیری می کند. این واحد توسط یک موتور یکپارچه هدایت می شود که کارایی بالایی دارد.

نسخه کمپرسور تقریباً بدون ضربان و کاملاً بدون روغن کار می کند. یک فن خنک کننده قوی خروج گرما را از موتور و پمپ تضمین می کند.

این نوع پمپ:

از یک بدنه استوانه ای تشکیل شده است که در آن روتور به صورت غیر عادی می چرخد. روتور دارای شیارهایی است که پره ها در آنها قرار داده شده است. پره ها آزادانه در امتداد شیارهای روتور می لغزند و نیروی گریز از مرکز ایجاد شده در حین چرخش آنها را در تماس با بدن قرار می دهد و فضاهای بسته ای ایجاد می کند که با آوردن هوا از رگ تخلیه شده و به تدریج حجم آن را افزایش می دهد. لوله اگزوز
در صورت استفاده از کمپرسور ، هوای خارج شده از محیط به اگزوز منتقل می شود تا مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین پمپ پره دوار بر اساس اصل زیر عمل می کند: حجم کارکرد پمپ با کشیدن هوای خارج از صفر به حداکثر مقدار می رسد. سپس این حجم جدا شده و سپس به تدریج کاهش می یابد تا هوا از طریق لوله اگزوز به خارج رانده شود.

پمپ های خشک ممکن است به طور مداوم در فشار اتمسفر و حداکثر خلاء بدون مشکل کار کنند. برعکس ، ممکن است از آنها استفاده نشود ، مگر با فیلتراسیون خاص ، هنگامی که هوای ورودی مرطوب است یا حاوی آثار روغن یا مایعات دیگر است. کمپرسورهای دوار این مزیت را دارند که هوا را در فشار خاصی ، بدون ضربان و در نتیجه بدون نیاز به مخزن بافر ، تامین می کنند.

مناطق مورد استفاده برای پمپ خلاء عبارتند از: نوار نقاله های مکنده ، ماشین های بسته بندی یا بسته بندی اتوماتیک ، نجاری و سایر برنامه های بستن خلاء ، ماشین های چاپ و ماشین آلات تکمیل مربوطه.
به عنوان کمپرسور ممکن است در سیستم های هوادهی و تصفیه آب ، ماشین آلات چاپ و بسته بندی ، برنامه های انتقال پنوماتیک و سیستم های رنگ آمیزی فشار کم استفاده شوند.

وکیوم خشک و وکیوم فوت و مک (Dry Rotary Vane)

پمپ های وکیوم روتاری خشک از نظر میزان خلاء به چند دسته تقسیم می شود که یکی از آنها وکیوم روتاری خشک می باشد.

وکیوم خشک تیغه گرافیتی (کربنی)

پمپ های وکیوم روتاری به dry rotary vane معروف بوده ، طراحی آن مثل روتاری روغنی است ،ولی تیغه های آن از جنس کربن (گرافیت) بوده و بدون روغن کار می کند، در سایز مختلف و حداکثر تا ۵۰۰ متر مکعب ساخته می شود حداکثر خلاء این پمپ ۸۰mbar  می باشد و به oil less vacuum  معروف اند بر اثر کار مداوم و حرارت ، تیغه ها دارای عمری نزدیک به یکسال دارند و بعد از آن باید تعویض گردند.

پمپ وکیوم روتاری خشک دو مدل است ،یک مدل فقط وکیوم (مکنده) بوده ،مدل دوم هم مکش(وکیوم) دارد و هم در قسمت خروجی کمپرسور است که به فوت و مک معروف است. که بیشتر در صنایع چاپ و بسته بندی کاربرد دارد.

وکیوم خشک بیشتر در صنایعی که مجاز به استفاده از وکیوم روغنی نیستند (از نظر بهداشتی) از وکیوم روتاری خشک استفاده می شود.

کاربردهای پمپ وکیوم روتاری در صنایع:

پمپ وکیوم روتاری در داروسازی
پمپ وکیوم روتاری فوت و مک در چاپ و بسته بندی
پمپ وکیوم روتاری در صنایع چوب
وکیوم خشک در صنایع شیر خشک
وکیوم خشک بعنوان کمپرسور
وکیوم خشک بعنوان بلوئر هوا دهی
وکیوم خشک بعنوان نمونه گیری از گازهای محیط

سوالات متداول:

پمپ های خلاء خشک روتاری پره چیست؟

هنگامی که روتور می چرخد ​​، پره ها در اثر نیروی گریز از مرکز به بیرون می لغزند و هنگام تماس با سیلندر می چرخند. در فضایی که توسط سیلندر ، روتور و پره ها احاطه شده است ، با چرخش روتور ، گاز مکش شده از درگاه ورودی فشرده شده و از پورت خروجی تخلیه می شود.

ویژگی های پمپ های خلاء خشک روتاری پره؟

این نوع پمپ یک پمپ خلاء مکانیکی است که با حرکت رفت و برگشتی پیستون که با یک محور چرخشی خارج از مرکز به هم متصل می شود ، گاز را منتقل می کند. از آنجا که این یک پمپ بدون روغن است ، جریان برگشت هوا از طریق قسمت کشویی بین سیلندر و حلقه پیستون اجتناب ناپذیر است.
به دلیل ساختار ساده ، این پمپ دارای فشار نهایی پایینی است. با این حال ، می تواند فشار پایدار را در یک منطقه خلأ کم به دست آورد.

قدرت: پمپ دارای سرعت پمپاژ زیاد در محدوده خلاء کم است
ضعف: پودر سایش پره تولید می شود. صدا بلند است و گرمای زیادی تولید می کند.

برنامه های کاربردی؟

این پمپ به طور گسترده ای در تجهیزات نصب روی صفحه چاپی ، ماشین های بسته بندی خلاء ، تجهیزات انتقال مواد ، دستگاه های برچسب زنی ، دستگاه های گاز زدایی جوهر چاپ ، ماشین های چاپ ، دستگاه های تولید صفحه عکس ، دستگاه های چاپ روی صفحه ، دستگاه های گاز زدایی ، دستگاه های دفن ، کوره های پخت ، مکش استفاده می شود. ماشین آلات ، تجزیه و تحلیل گازهای خروجی خودرو ، دستگاه بازیابی مبرد ، تجهیزات برش پلاسما.

مکانیسم پمپ های خلاء خشک پره چرخشی؟

هنگامی که روتور می چرخد ​​، پره ها در اثر نیروی گریز از مرکز به بیرون می لغزند و هنگام تماس با سیلندر می چرخند. در فضایی که توسط سیلندر ، روتور و پره ها احاطه شده است ، با چرخش روتور ، گاز مکش شده از درگاه ورودی فشرده شده و از پورت خروجی تخلیه می شود.

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت پمپ وکیوم با ما تماس حاصل نمایید.

مطالعه بیشتر:
۱)ویژگی های پمپ وکیوم روغنی یک مرحله ای ؟
۲)ویژگی های پمپ وکیوم روغنی دو مرحله ای ؟
۳) تعمیر و راه اندازی وکیوم پمپ؟
۴)ویژگی های پمپ وکیوم روغنی؟
۵) نحوه عملکرد وکیوم پمپ خشک؟
۶) نحوه عملکرد وکیوم پمپ آبی دو مرحله ای؟
۷) نحوه تعمیرات تخصصی پمپ وکیوم؟
۸) ویژگی های پمپ دیافراگمی؟
۹)ویژگی های پمپ پیستونی؟
۱۰) ویژگی های پمپ اسکرو؟
۱۱) ویژگی های پمپ اسکرول؟
۱۲) ویژگی های پمپ ساید چنل؟
 صنایع وکیوم آسیا

[/av_textblock]