پمپ روتس بوستر وکیوم

بوستر پمپ های ROOTS معمولاً در ترکیب با یک پمپ خلاء خشن مانند OLVP یا LRVP برای افزایش ظرفیت پمپاژ و فشار خروجی نهایی پمپ خلاء خشن استفاده می شوند. این بوستر پمپ ها راندمان و کارایی کلی پمپ خلاء را افزایش می دهند. توشنیوال تقویت کننده های ROOTS وارداتی و باکیفیت را به همراه پمپ های خلاء خشن خود در قالب سیستم های وکیوم ROOTS عرضه می کند. تمام تقویت کننده های ROOTS که توشنیوال در هند با آنها سروکار دارد، دارای متالورژی برتر هستند. این نقش مهمی در تضمین عملکرد ثابت پمپ در طول عمر محصول به میزان قابل توجهی ایفا می کند.

امکانات این نوع از پمپ های وکیوم روتس:

کاربرد:

ROOTS را می توان در ترکیب با هر پمپ زبر مانند پمپ روغن بند، پمپ خلاء روغن کاری شده، پمپ خلاء حلقه مایع یا پمپ پیستونی برای افزایش ظرفیت کلی پمپاژ و فشار نهایی استفاده کرد.

به طور کلی پمپ های وکیوم روتس بوستر یا تقویت کننده ریشه:

در مورد پمپ های تقویت کننده Roots فشرده سازی کمتر و بدون روغن، دو لوب متقارن در محفظه کار می چرخند. در ترکیب با یک پمپ جابجایی (مثلاً پمپ پره ای دوار)، دمنده های Roots اغلب در ایستگاه های پمپاژ به منظور دستیابی به جریان با حجم بسیار بالا با خلاء نهایی بالا استفاده می شوند.

نمونه ای از این پمپ ها Aerzen Roots:

پمپ‌های ریشه Aerzen که از محفظه‌های چدنی و صفحات انتهایی به‌علاوه روتورها و شفت‌های چدن انعطاف‌پذیر، با حلقه‌های فلوئوروکربن برای همه اتصالات و آب‌بندها ساخته شده‌اند، به‌ویژه به راحتی قابل سرویس هستند. آنها دستگاه های عالی برای جابجایی مقادیر بسیار زیاد گاز و تکمیل پمپاژ پره های دوار، پیستون دوار، حلقه مایع و پمپ های فشرده سازی خشک هستند. هنگامی که فشرده سازی به حداکثر دلتا P نشان داده شده در نمودار محدود می شود، آنها به راحتی می توانند مستقیماً به فشار اتمسفر تخلیه شوند.

ویژگی Aerzen Roots:

پمپ های کلاسیک روتس :

پمپ‌های روت کلاسیک مجهز به موتورهای ساده فلنجی یا یکپارچه هستند که مستقیماً با ولتاژ برق تغذیه می‌شوند و با سرعت ثابت کار می‌کنند. از آنجایی که بار موتور با افزایش فشار مکش افزایش می‌یابد، این پمپ‌های Roots ممکن است فقط زیر یک فشار معین قطع شوند. بنابراین، این نوع فقط برای سیکل های پمپاژ بسیار طولانی یا برای عملکرد ثابت در فشار کم مناسب است.

برای پمپاژ سریع و چرخه ای، روشن و خاموش کردن مداوم مرحله Roots عملی نیست. برای محافظت مطمئن از پمپ Roots همیشه به یک فشارسنج نظارت بر نقطه قطع پمپ نیاز است.

چندین اصل برای آب بندی محور محرک تحت خلاء در برابر فشار اتمسفر وجود دارد. با سه سری مختلف WA، WS و WH Leybold راه حل های مناسبی را برای نیازهای مختلف در اینجا ارائه می دهد.

سری RUVAC WA

مخفف WA مخفف Roots pumps with flange mounted motor است. در پمپ های WA شفت محرک از طریق مهر و موم شفت به بیرون تغذیه می شود. این به موتورهای استاندارد ساده و مقرون به صرفه اجازه می دهد تا روی فلنج نصب شوند. با توجه به این طراحی، درایو ترن پمپ WA کمی بلندتر است. با این حال، عیب اصلی این است که این پمپ ها کاملاً هرمتیک آب بندی نمی شوند.

در صورتی که در کاربرد مستلزم این باشد که محیط پمپ شده تحت هیچ شرایطی در محیط تخلیه نشود، باید از پمپ سری WS یا WH استفاده شود. علاوه بر این، آب بندی شفت با حلقه های آب بندی و مخزن روغن نشان دهنده هزینه نگهداری اضافی است.

سری RUVAC WS

مخفف WS مخفف Roots pumps with canned motor است. در پمپ های WS، روتور موتور و استاتور توسط یک کارتریج جدار نازک از هم جدا می شوند. بنابراین، آب بندی کاملاً هرمتیک تضمین شده است و پمپاژ محیط های تهاجمی یا سمی امکان پذیر است. موتورهای سری WS به دو صورت آب خنک و هوا خنک در دسترس هستند. در مقایسه با سری WA، حلقه‌های آب‌بندی شفت حذف شده‌اند که نگهداری پمپ WS را آسان‌تر می‌کند.

سری RUVAC WH

مخفف WH مخفف Roots pumps with hermetically sealed motor است. پمپ های WH مانند پمپ های سری WS هوابند بوده و برای پمپاژ گازهای سمی مناسب هستند که نباید در محیط تخلیه شوند. برخلاف موتور پمپ های کنسرو شده، پمپ های WH دارای یک کپسوله پلاستیکی از کل استاتور موتور هستند که آن را از روتور موتور در حال کار در خلاء جدا می کند. با حذف قوطی فلزی و اعمال شکاف های کوچکتر، این فناوری بازده بالاتری را به دست می آورد. پمپ های سری WH دارای خنک کننده آب یکپارچه هستند و کارایی خاصی دارند.

پمپ های روتس با مبدل فرکانس

یک راه حل زیبا و بسیار کارآمد برای محافظت از پمپ های Roots در برابر اضافه بار استفاده از مبدل های فرکانس است. این مبدل‌ها سرعت موتور پمپ را با بار تطبیق می‌دهند و عملکرد ایمن را در همه محدوده‌های کاری امکان‌پذیر می‌سازند. در فشار بالا، پمپ آهسته‌تر می‌چرخد و تا رسیدن به حداکثر سرعت، به سمت فشارهای پایین‌تر شتاب می‌گیرد. علاوه بر این، تمام پمپ‌های Leybold Roots با استفاده از کنترل‌کننده‌های فرکانس نیز می‌توانند با سرعت‌های بالاتری نسبت به نسخه Direct-Online مربوطه کار کنند. این اجازه می دهد تا سرعت پمپاژ قابل دستیابی را در ناحیه فشار پایین به میزان قابل توجهی افزایش دهید. پمپ های Leybold Roots با مبدل های فرکانس یکپارچه در دسترس هستند و همچنین می توانند با مبدل های خارجی کار کنند.

پمپ های روتس با خط بای پس

راه دیگر برای نگه داشتن اختلاف فشار در پمپ Roots زیر مقدار بحرانی Δpmax این است که مقداری از گاز پمپ شده را به ناحیه مکش پمپ ریشه بازگردانید. این کار با استفاده از یک خط داخلی، به اصطلاح بای پس که توسط یک شیر اختلاف فشار کنترل می شود، انجام می شود. جریان برگشتی حاصل جریان گاز تحویلی موثر و در نتیجه اختلاف فشار در پمپ را کاهش می دهد. بنابراین، پمپ ریشه را می توان از قبل در فشار اتمسفر روشن کرد و نظارت بر فشار ورودی اضافی لازم نیست. مزیت خط بای پس نسبت به مبدل های فرکانس واکنش بسیار سریع شیرها و توانایی حفظ سرعت چرخش پمپ است. در سیکل های پمپاژ بسیار کوتاه، پمپ با خط بای پس می تواند به مزیت سرعت تعیین کننده دست یابد. به هر حال، تحت شرایط خاصی ترکیب مبدل فرکانس و خط بای پس نیز ممکن است برای به دست آوردن عملکرد پمپ پایین بهینه منطقی باشد. انواع پمپ با خط بای پس یکپارچه برای هر یک از سری های WA، WS و WH موجود است. این پمپ ها با علامت های اختصاری WAU، WSU یا WHU مشخص می شوند.

شرکت های معتبر در صنعت روتس بوستر وکیوم:
این مطلب تکمیل کننده دیگر مطلب این سایت درباره روتس بوستر می باشد با دیگر محصولات ما همراه باشید:
مختصر کاتالوگ پمپ وکیوم روتس بوستر از شرکت لیبولد برای مشاهده روی متن زیر کلیک فرمایید:

 

 CP_030_RUVAC_EN