روغن وکیوم بلک گلد Black Gold High Vacuum Oil Pump

آنچه لازم است درباره روغن های وکیوم در پمپ‌های وکیوم روغنی روتاری Rotary Vane بدانیم؟

نقش روغن وکیوم در پمپ:

روان‌کاری قطعات دوار مکانیکی شامل: روتور، تیغه‌ها،…. دلیل ایجاد خلاء بالا در پمپ‌های وکیوم روغنی دو عامل است : الف- تلرانس بسیار کم بین قطعات ثابت و دوار در پمپ وکیوم روغنی (روتاری وین) ب- روغن فاصله بسیار کم بین قطعات را پر نموده و اجازه درگیری مکانیکی را هنگام دوران قطعات نمی‌دهد. روغن باعث پرشدن فضای خالی بین قطعات شده و نوعی آببندی انجام می‌دهد و جلوی ورود هوا را در بین قطعات می‌گیرد.

روغن باعث جذب و انتقال گرما ناشی از توان مصرفی و سایش قطعات شده و سپس گرمای جذب شده در داخل محفظه سپراتور به محیط انتقال پیدا می‌کند. افزایش خلأ در پمپ‌های روغنی چون فشار بخار روغن بالاتر از آب است (نقطه جوش و بخار شدن) به همین دلیل با روغن می‌توان خلأ (مکش) خیلی خوب (〖۱۰〗^(-۴)) میلی‌بار رسید. (در صورتی که روغن وکیوم استاندارد باشد نه روغن‌های صنعتی دیگر) جدا پذیری آب از روغن در صورتی که از روغن وکیوم استاندارد استفاده شود بخار آب موجود در محیط یا مدار مصرف ، وقتی وارد پمپ می‌شود به راحتی می توان از طریق شیر گاز بالاست آب را از روغن جدا نمود. (بشرطی که روغن استفاده شده مناسب باشد).

روغن‌های صنعتی و تقلبی این جداپذیری را نداشته، در نتیجه بخار آب در یک سیکل بسته به همراه روغن در پمپ به گردش درآمده و پمپ به خلأ مناسبی نخواهد رسید باعث طول عمر پمپ بسیار کوتاه خواهد بود. وقتی بخار آب به درستی از روغن جدا نشده و به خارج پمپ منتقل نگردد،خود بخار که بصورت گاز می باشد ایجاد حجم نموده پمپ بجای تخلیه مدار، بخار موجود در سیلندر خود را تخلیه کرده در نتیجه مدار به فشار مطلوب نخواهد رسید.

روغن پمپ باید بصورت مرتب از نظر سطح (مقدار)،رنگ وکف آلود بودن کنترل شود. به محض مشاهده تغیرات نسبت به تعویض آن اقدام شود. در صورت کنترل و تعویض بموقع روغن وکیوم،پمپ شما سال ها بدون اشکال به کار مداوم خود می تواند ادامه دهد. روغن های تقلبی و صنعتی باعث خرابی کلیه کاسه نمد ها،اورینک ها ،تیغه هاوفیلترهای پمپ می گردد. یکی از علل خروج دود از خروجی(اگزوز) پمپ وکیوم نامناسب بودن روغن آن است.

صنایع وکیوم آسیا به منظور رفاه حال مشتریان عزیز اقدام به فروش اینترنتی روغنی وکیوم بلک گلد کرده است.

لینک خرید اینترنتی روغن وکیوم بلک گلد

روغن وکیوم بلک گلد