صفحه ی اصلی سوالاتدسته بندی: صنایع غذایی۱۰ غذایی که می تواند قند خون شما را به طور طبیعی تنظیم کند
وزیری 3 سال قبل

 
اغراق نیست اگر بگوییم که داشتن تعادل در قند خون برای انسان یک امر حیاتی است. داشتن قند خون بالا به صورت مزمن به بدن بسیار آسیب می رساند و با از بین بردن اندام ها و عروق خونی ، مسیر را برای حملات قلبی هموار می کند همچنین سبب بروز دیابت نوع ۲، سکته مغزی، از بین رفتن کلیه ها، آسیب های عصبی، اختلال در نعوظ و یا حتی کوری می شود. نکته ی مثبت در این جریان این است که بالا و پایین شدن سطح قند خون را می توان با تغذیه ی مناسب مهار و تنظیم کرد .
ما دراین جا به چند مورد از موثرترین مواد غذایی که سبب کاهش قند خون می شوند اشاره کرده ایم تا شما بدانید چگونه قند خون خود را به طور طبیعی پایین بیاورید .
زغال اخته
مفید برای قند خون: مطالعات نشان داده اند که مصرف روزانه مقدار مشخصی از مواد مغذی موجود در زغال اخته سبب مقاومت بدن وافزایش سطح انسولین شده و از این طریق خطر ابتلا به دیابت در افراد در معرض خطر را کاهش میدهد. این مسئله مهم است چون خوردن بیش از حد بسیاری از کربوهیدرات ها سبب افزایش انسولین در خون شده و در صورت عدم مقاومت انسولینی ممکن است زمینه ساز بروز دیابت نوع ۲ خواهد شد .
آووکادو
مفید برای قند خون: اجازه ندهید که محتوای چربی آووکادو شما را گمراه کند چرا که این چربی برای شما مفید است! آووکادو سرشار از چربی اشباع می باشد ، نوعی از چربی که کمک می کند تا انتشار قند به جریان خون آهسته تر صورت پذیرد و در نتیجه سبب ترشح انسولین کمتر شود. آووکادو همچنین حاوی ترکیبی است که می تواند التهاب پس از تمرین شدید را از بین ببرد.فقط خودتان را به یک چهارم از یک آووکادو برای جلوگیری از اضافه کالری محدود کنید یا سعی کنید کمی روغن آووکادو به سالاد تازه و سبزیجات خود بیفزایید.
دانه چیا
مفید برای قند خون: این دانه ی فاقد گلوتن، یک تثبیت کننده قند خون قدیمی می باشد که سبب کاهش اثر دیابت، بهبود حساسیت به انسولین و کمک به کاهش علائم مربوط به سندرم متابولیک، از جمله عدم تعادل در کلسترول، فشار خون بالا و افزایش شدید در میزان قند خون بعد از غذا می شود، دانه های کوچک چیا همچنین عوامل ضد التهاب قوی هستند و حاوی فیبر، منیزیم، پتاسیم، اسید فولیک، آهن و کلسیم می باشند.
دارچین
مفید برای قند خون: مطالعات نشان داده اند که دارچین ممکن است باعث شود سلول های عضلانی و کبد به آسانی به انسولین پاسخ داده در نتیجه باعث بهبود درکاهش وزن شود. پاسخ بهتر به انسولین به معنای تعادل قند خون بهتر و در نتیجه، کاهش ترشح انسولین در بدن است.
همچنین به نظر می رسد که این ماده به منظور کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، از جمله قند خون بالا و سطوح تری گلیسیرید، LDL بد و کلسترول میتواند کمک کننده باشد.مصرف تنها ½ قاشق چای خوری در روز به مدت ۲۰ روز،برای بهبود پاسخ بدن به انسولین و تنظیم قند خون تا ۲۰ درصد موثر است.
انبه
مفید برای قند خون: انبه با اینکه طعم شیرینی دارد اما این میوه خوشمزه در واقع قند خون را پایین می آورد. با توجه به تحقیقات به عمل آمده نتایج به ما نشان می دهد که مصرف روزانه ۱۰ گرم انبه خشک یخ زده، که معادل حدود نیمی از یک انبه تازه (حدود ۱۰۰ گرم)است، ممکن است به تنظیم قند خون در افراد چاق کمک کند.
انبه همچنین حاوی بیش از ۲۰ ویتامین و مواد معدنی مختلف از جمله ویتامین C و A، فولات، و فیبر است. به علاوه، انبه ها جز لیست ۱۵ محصول زمین پاک با تولید ۸۸ درصد بدون آفت کش های شیمیایی می باشند اند.
راز لاغر تر و سالم تر شدن: نکته ، مصرف مقدار مناسب و نوع مناسب از کربوهیدرات های مفید برای بدن شما؛ به جای استفاده از مخلوط کربوهیدرات های گوناگون است .در یک برنامه سالم تغذی ای در واقع کربوهیدرات ها به شما در از دست دادن وزن کمک خواهند کرد .
ادویه
مفید برای قند خون: با توجه به مطالعات انجام شده ، مخلوط مواد غذایی حاوی ادویه جات و ترشی جات مختلف باعث بهبود سوخت و ساز بدن از هر دو منبع سوخت بدن یعنی گلوکز و کلسترول و کاهش سطح قند خون و انسولین خون می شود.مخصوصا دانه شنبلیله و زردچوبه که قند خون را پایین می آورد ، همچنین در برخی از مطالعات زیره، زنجبیل، خردل، برگ کاری و گشنیز هم خواص مبارزه را با دیابت را نشان داده اند.
روغن زیتون
مفید برای قند خون: روغن زیتون، غنی از چربی های غیر اشباع مانند آووکادو است که نه تنها مانع از تجمع چربی های شکمی می شود ، بلکه مقاومت به انسولین را در بدن بالا می برد و نکته ی خوب اینکه روغن زیتون با انتشار هورمون لپتین اشتها را سرکوب می کند.
تخم مرغ
مفید برای قند خون: مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ در مجله بین المللی چاقی منتشر شد، نشان داد افراد چاق و دارای اضافه وزنی که دو تخم مرغ در روز برای صبحانه مصرف می کردند ۶۵ درصد بیشتر از کسانی که صبحانه مشابه بدون تخم مرغ داشتند وزن از دست دادند به گفته این پژوهشگران خوردن تخم مرغ ممکن است از ارسال پیغام گرسنگی به مغز با جلوگیری از پاسخ بدن به ترشح انسولین و نوسانات بزرگ در سطحوح گلوکز و قند خون جلوگیری کند.
مطالعات نشان می دهد که افرادی که عادت به خوردن تخم مرغ برای صبحانه دارند تا ۳۶ ساعت بعد آن کالری کمتری مصرف می کنند.
سرکه
مفید برای قند خون: سرکه به عنوان تنظیم کننده قند خون و افزایش دهنده ی انسولین شناخته شده است و همچنین سبب تشدید احساس سیری بعد از غذاهای با کربوهیدرات بالا می شود. دانشمندان در یک مطالعه دریافتند افرادی که یک وعده غذایی را با یک نوشیدنی سرکه آغاز می کنند قند خون و انسولین آن ها بهتر تنظیم شده و از غذا لذت بیشتری می برند.
به نظر می رسد اثرسرکه در تعادل قندخون در افراد مبتلا به پیش دیابت، در مقایسه با افراد با حساسیت به انسولین طبیعی بهتر و بیشتر است. ازسرکه سفید یا سرکه سیب طبیعی استفاده کنید و از مصرف همیشگی سرکه بالزامیک به دلیل وجود شکر در آن اجتناب کنید.
گیلاس
مفید برای قند خون: گیلاس حاوی مواد شیمیایی به نام آنتوسیانین است که به طور طبیعی می تواند سطح قند خون در افراد را پایین آورده و به مبتلایان به دیابت کمک کند. آنتوسیانین می تواند ۵۰ درصد تولید انسولین را کاهش دهد.آنتوسیانین گیلاس همچنین ممکن است از افراد در برابر بیماری های قلبی و سرطان محافظت کند.
 
برای دریافت رژیم آنلاین شفاجو اینجا کلیک کنید.
منبع: prevention
نویسنده : شفاجو
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹
برچسب:
سطح انسولین
,
سرکه
,
تخم مرغ
,
فشار خون
,
دیابت
,
انسولین
,
سرکه سیب
,
دارچین
,
قند خون
,
قندخون
,
کاهش وزن
,
قند خون بالا
,
مفاهیم کلی سرطان
,
مطالب پیشنهادی
از کم پشت بودن ابروهات خجالت میکشی؟ ثبت نام کن و با کمترین قیمت ابرو بکار
میخوای پوستت مثل سحر قریشی صاف وبدون چروک باشه؟رایگان مشاوره بگیرید
با پرداخت قسطی موهات رو بکار!! (مشاوره رایگان بگیرید)
کاشت مو با تراکم بالا فقط ۲ میلیون تومان!!! (فرم را پر کنید)
راز زیبایی پوست سحر قریشی از زبان خودش! رایگان مشاوره بگیرید
مطالب پیشنهادی
دوست داری یه راه حل ساده برای سفید شدن دندونات بهت بگم؟ شمارتو بذار
میدونی بازیگرا کجا ابرو می کارن ؟ توام فرم رو پر کن و یه بار امتحان کن
به جای تاتو و هاشور ، برای همیشه ابرو بکار! (شمارتو بذار و مشاوره بگیر)
بدون نیاز به بوتاکس چروک صورتت را از بین ببر!(مشاوره رایگان)
تخفیف ویژه محصولات زیبایی ! تا فرصت هست خرید کنید
اگر از چاقی رنج می‌بری این محصول شگفت انگیز را ازدست نده!(مشاوره رایگان بگیر)
نظرات کاربران
شما هم میتوانید نظرات خود را در این بخش بیان کنید
برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین باشید
مقالات مرتبط
نکات ساده برای سلامتی بانوان در دهه های بیست و سی سالگی
نکات ساده برای سلامتی بانوان در دهه های بیست و سی سالگی
وقتی شما به عنوان یک خانم در دهه های بیست و سی سالگی هستید، سبک زندگی درست و انجام آزمایش ها و غربال…
١٠ دلیل پزشکی برای احساس خستگی
١٠ دلیل پزشکی برای احساس خستگی
بیماریهای جدی ، خصوصا آن دسته از بیماریها که با درد همراه است ، باعث خستگی بیمار می شود. برخی از بیم…
کدام بیماری ها با چاقی در ارتباط هستند؟
کدام بیماری ها با چاقی در ارتباط هستند؟
بیماری های زیادی از جمله، بیماری های قلبی و سکته قلبی، فشار خون بالا، دیابت، ،برخی از انواع سرطان، ب…
چگونه سریع وزن کم کنیم؟
چگونه سریع وزن کم کنیم؟
راه های بسیاری برای از دست دادن سریع مقدار زیادی از وزن وجود دارد، با این حال بسیاری از آنها شما را…