ارمان 3 سال قبل

پهپاد یا پهباد چیست؟
حتمالا واژه پهپاد یا پهباد بارها به گوشتان خورده ، اصطلاح پهپاد (که گاه در بین عوام به اشتباه پهباد هم گفته می شود) کوتاه شده عبارت “پرنده هدایت پذیر از راه دور”و معادل اختصاری واژه UAV می باشد.

پهپادها پرنده های بدون سرنشینی محسوب می شوند که به اشکال و نوع ماموریتی که برعهده دارند به انواع گوناگونی دسته بندی میشوند.
اکثرا عموم مردم واژه پهپاد  را معادل کلماتی چون کوادکوپتر ، هلیشات و یا درون در نظر می گیرند اما اگر بخواهیم به صورت تخصصی بررسی کنیم اینطور نیست و در صنعت هوا فضا کوادکوپتر به پرنده ای اطلاق می شود که دارای ۴ موتور باشد

پهپاد / UAV
پهپاد ها هم اکنون به طور گسترده در زمینه های مخابرات ، ناوبری جهانی ، تحقیقات هواشناسی ، جغرافیایی و جاسوسی به کارگرفته شده اند. همچنین از مصارف غیر نظامیشان می توان به ماموریت های حمل و نقلی اشاره کرد ، برای مثال شرکت های معروف نظیر آمازون ، گوگل ، ای بی اقدام به طراحی و آزمایش پهپادهای ترابری نموده اند ، از ویژگی های بارز این طرح می توان به بالا رفتن سرعت تحوبل سفارش ها به مشتریان اشاره کرد.
انوع پهپاد :
پهپاد ها را می توان بر اساس ابعاد و توانایی حمل ، ساختار و کاربردشان به ۳ دسته تقسیم بندی کرد :
از نظر ابعاد و قابلیت حمل :

  1. پهپاد هایی بسیار کوچک که در حد چند گرم وزن دارند
  2. پهپاد هایی مینیاتوری که کمتر از ۲۵ کیلوگرم وزن دارند
  3. پهپاد های سنگین

از نظر ساختار شکلی :

  1. پهپاد هایی با بال ثابت یا به اصطلاح fix wing (که عملکردی مشابه هواپیماهای بال ثابت دارند)
  2. پهپاد های مبتنی بر ملخ یا به اصطلاح Multirotor (که عملکردی مشابه چرخبال ها دارند)

 

  •  پهپاد بال ثابت
    نمونه پهپاد بال ثابت

پهپاد مولتی روتور
نمونه پهپاد مولتی روتور

 
از نظر کاربرد :

  1. پهپاد های تجسسی
  2. پهپاد های پشتیبانی و لجستیکی
  3. پهپاد های غیرنظامی و تجاری

 
و در آخر
ما در مجموعه تخصصی بالوینگ ، به عنوان نمایندگی رسمی کمپانی DJI ، طیف گسترده ای از پرنده های مولتی روتور برای مصارف تفریحی ، عکاسی و فیلم برداری های حرفه ای و فوق حرفه ای ، نقشه برداری ، صنعتی کشاورزی همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش به شما مشتریان گرامی عرضه میکنیم.