صفحه ی اصلی سوالاتدسته بندی: متفرقهآموزش تعمیر انواع  گیربکس های صنعتی
زکریا 1 سال قبل

تعمیر انواع  گیربکس های صنعتی
۰۹۱۲۳۹۶۰۹۹۵

مجموعه تخصصی سامان گیربکس در زمینه تولید و تعمیر و سرویس انواع گیربکس های صنعتی از جمله حلزونی، خورشیدی، هلیکال، چند محور و … فعالیت می کند. انتخاب صحیح گیربکس های صنعتی می تواند در پیشرفت صنایع و رشد آن ها به افراد کمک کند.
امروزه تعمیر گیربکس و تشخیص زود هنگام خرابی آن ها یکی از دغدغه های مهم بسیاری از صاحبان صنایع است. خرابی گیربکس های صنعتی ممکن است به دلیل توان گیربکس، سرویس فکتور و سایر موارد دیگر اتفاق بیفتد. کادر متخصص مجموعه سامان گیربکس پس از تشخیص خرابی با عیب یابی و مهندسی معکوس گیربکس ها، اقدام به تعمیر آن  ها می کنند. از آن جا که تعمیرات تخصصی گیربکس های صنعتی پس از خراب شدن هزینه های بسیار زیادی را در پی خواهد داشت، بهتر است در بازه زمانی مشخص آن ها را سرویس کنید. در صورتی که خرابی دستگاه به سرعت تشخیص داده نشود، ممکن است به سایر قسمت های دیگر دستگاه نیز آسیب وارد کند.
گیربکس صنعتی چیست؟
ماشین آلات سنگین برای حرکت خود نیازمند قدرت و نیروی بسیار زیادی هستند، این نوع ابزارها نیروی خود را از گیربکس ها دریافت می کنند. اگر گیربکس های صنعتی وجود نداشته باشند، بازده تولید محصولات و عملکرد ماشین آلات به شدت پایین می آید.

 

امروزه انواع گیربکس های صنعتی را می توانید در صنایع مختلفی مشاهده کنید. گیربکس های صنعتی به دلیل طراحی به روزی که دارند می توانند در بیشتر حالات جایگزین نیروهای انسانی نیز شوند. حجمی که هر یک از گیربکس اشغال می کنند، متفاوت است. شما عزیزان می توانید بسته به نیاز خود ابعاد مناسب و میزان توان مناسب آن ها را انتخاب کنید.
گیربکس های صنعتی بر روی موتور ماشین آلات نصب شده و با کاهش و یا افزایش موتور، گشتاور را تغییر می دهند. گیربکس های خورشیدی یکی از پر استفاده ترین انواع گیربکس ها در بازار است. طراحی گیربکس خورشیدی باید به گونه ای باشد که شفت خروجی و موتور در یک راستا قرار دهد. از گیربکس های خورشیدی طراحی و تولید شده توسط شرکت سامان گیربکس می توان در صنایع شیمیایی، دریایی، سنگین، غذایی، کشاورزی استفاده کرد.
تعمیرات گیربکس اصفهان
کادر متخصص مجموعه سامان گیربکس با اطلاع کامل درباره نصب، مونتاژ و دمونتاژ گیربکس ها، اقدام به عیب یابی گیربکس های صنعتی و نوسازی آن ها می کند. افرادی که در زمینه تعمیرات گیربکس فعالیت می کنند باید درباره تولید و فرآیند ساخت گیربکس اطلاع داشته باشند. این مجموعه امکاناتی را فراهم کرده است تا مشتریان خود بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با قیمتی بسیار مناسب گیربکس های صنعتی خود را تعمیر کنند. جهت اطلاع از قیمت های خرید و تعمیر انواع گیربکس های صنعتی می توانید با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید.
انواع گیربکس های صنعتی در گذر زمان و در صورت استفاده مدوام از آن ها، ممکن است دچار خرابی شوند. خرابی این قطعه می توانند خسارت های جبران ناپذیری را به بخش تولیدات کارخانه ها وارد، از این جهت نگهداری صحیح و اصولی از گیربکس های صنعتی امری ضروری است.
خرابی گیربکس های صنعتی
عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است باعث خرابی گیربکس های صنعتی در گذر زمان شود. گیربکس های صنعتی در صورت استفاده مدوام، ممکن است دچار لرزش شوند. این خرابی باعث ایجاد آسیب به پوسته های دستگاه می شود و قطعات داخلی دستگاه را نیز از بین می برد. اگر شدت لرزش ها بیشتر باشد ممکن است به دستگاه های مجاور خود نیز آسیب وارد کنند. گیربکس ها ممکن است در شرایط زیر نیز خراب شوند:

  • در صورت تشخیص جرم خارجی در گیربکس های صنعتی، بهتر است آن ها را باز کرده و پس از شستشو دوباره روغن کاری کنید.
  • اتصالات ورودی گیربکس ها ممکن است در صورت استفاده مدوام شل شوند، در چنین شرایطی باید اتصالات را سفت کنید. در صورتی که اتصالات دچار آسیب شده باشند، آن ها را تعویض کنید.
  • محل نصب گیربکس ها را در بازه های زمانی مشخص چک کرده و در صورت شل بودن، آن ها را سفت کنید.
  • در صورتی که افزایش دما را در گیربکس ها مشاهده کردید حتما با فردی متخصص مشورت کنید. اگر افزایش دما در دستگاه ادامه پیدا کند، ممکن است باعث سوزاندن کاسه نمد و واشرهای گیربکس ها شود. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید تهویه مناسبی را در دستگاه و در محیط پیرامون آن ها ایجاد کنید.
  • انتخاب ابعاد مناسب گیربکس های صنعتی متناسب با نوع کار خود، امری بسیار مهم است. در صورت استفاده از گیربکس های کوچک در محیط های بزرگ کارخانجات، دستگاه متحمل بارهای زیادی می شود. در چنین شرایطی آسیب های زیادی به دستگاه وارد می شود و قطعات داخلی آن ها ممکن است خراب شوند.
  • درپوش های روغنی دستگاه را در بازه های زمانی مشخص، چک کنید. در صورت خرابی این قطعه ممکن است گیربکس دچار نشت روغن شو