محمد مهدی 3 سال قبل

بسته بندی وکیوم چیست؟
از عملکرد دستگاه بسته بندی وکیوم و انواع آن تا چه میزانی آشنایی دارید؟
دستگاه وکیوم بسته بندی طوری مواد غذایی مختلف و وسایل دیگر را بسته بندی می‌کند که هوای درون بسته به صورت کامل خارج می‌شود و بسته بندی در محیط خلا اتفاق می‌افتد. مواد غذایی‌ که با دستگاه بسته بندی وکیوم بسته بندی شوند؛ ماندگاری بالاتری دارند. چرا که باکتری‌ها و میکروب‌هایی که مواد غذایی را فاسد می‌کنند نیاز به اکسیژن دارند و وقتی بسته بندی در محیط خلا و عاری از وجود اکسیژن انجام شود؛ ماندگاری مواد غذایی بالاتر می‌رود و آنها دیرتر خراب و فاسد می‌شوند.
دستگاه بسته بندی وکیوم در انواع دستگاه وکیوم خانگی و صنعتی به فروش می‌رسند که دستگاه وکیوم خانگی به دلیل ابعاد کوچک و قیمت کمتر، محبوبیت بیستری نسبت به نوع صنعتی آن دارد.
دستگاه وکیوم بسته بندی کارتن، خشکبار، نان، خرما و زیتون از پر کاربردترین انواع دستگاه وکیوم بسته بندی هستند.
حتما ببینید: لیست قیمت انواع دستگاه های بسته بندی وکیوم
از دستگاه بسته بندی وکیوم پرس برای بسته بندی مواد غذایی، داروها، وسایل الکتریکی و … استفاده می‌شود
معرفی دستگاه بسته بندی وکیوم
برای معرفی دستگاه بسته بندی وکیوم می توان توضیح داد که از این دستگاه با هدف اینکه مواد غذایی ماندگاری بالاتری داشته باشند و دیرتر خراب شوند، استفاده می‌شود. دستگاه بسته بندی وکیوم پرس برای بسته بندی مواد غذایی، داروها، وسایل الکتریکی، سخت افزارها، وسایل پزشکی و هر محصول و لوازمی که برای ماندگاری بیشتر و خراب و فاسد نشدن به قرارگیری در محیط خلا بدون وجود اکسیژن نیاز دارند؛ مورد استفاده قرار می‌گیرد. صنایع و کارخانجات بزرگ از دستگاه وکیوم بسته بندی صنعتی برای این مسئله استفاده می‌کنند.
همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌ بسته بندی وکیوم با کارشناسان ویترین نت تماس بگیرید : ۰۲۱۹۱۰۰۱۱۷۰
دستگاه وکیوم مواد غذایی
می‌توان گفت اصلی ترین کاربرد دستگاه وکیوم بسته بندی به عنوان دستگاه وکیوم مواد غذایی است. این روزها تقریبا هر نوع ماده غذایی را می‌توان در فروشگاه‌ها به صورت بسته بندی شده خرید و بسیاری از این مواد غذایی با دستگاه وکیوم مواد غذایی بسته بندی شده اند. انواع مواد غذایی که زود خراب و فاسد می‌شوند مانند انواع میوه و سبزیجات، انواع محصولات پروتئینی (گوشت، مرغ، ماهی، میگو، سوسیس، کالباس و …)، انواع زیتون، خیارشور و هر ماده غذایی که باید قبل از مضرف خریدار تازه بماند؛ با دستگاه وکیوم مواد غذایی بسته بندی می‌شوند. انواع مواد غذایی را می‌توان با “دستگاه وکیوم خانگی” یا “دستگاه وکیوم کابینی ایستاده و رومیزی” بسته بندی کرد.