صفحه ی اصلی سوالاتدسته بندی: لوازم برقی و الکترونیکراه اندازی آسان اینترنت ماهواره‌ای استارلینک
محمد مهدی 3 سال قبل

راه اندازی آسان اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

 
اخبار تکنولوژی : ظاهراً راه اندازی اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای شرکت اسپیس اکس موسوم به «استارلینک» چندان سخت نیست و آن طور که ایلان ماسک می‌گوید کاربران برای وصل شدن به ماهواره‌ها فقط باید دیش و پایه آن را در فضای باز قرار دهند. ایلان ماسک روز سه شنبه در پاسخ به توییت یکی از کاربران […]
 

  • اخبار تکنولوژی : ظاهراً راه اندازی اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای شرکت اسپیس اکس موسوم به «استارلینک» چندان سخت نیست و آن طور که ایلان ماسک می‌گوید کاربران برای وصل شدن به ماهواره‌ها فقط باید دیش و پایه آن را در فضای باز قرار دهند.

ایلان ماسک روز سه شنبه در پاسخ به توییت یکی از کاربران که تصاویر گیرنده‌ پروژه استارلینک را ارسال کرده بود، از راحتی نصب و راه اندازی این سیستم خبر داد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از اواخر سال جاری میلادی در مناطق شمالی ایالات متحده و کانادا ارائه خواهد شد.
ماسک در توییت خود نوشت: «گیرنده استارلینک موتورهایی دارد که برای قرارگیری در بهترین زاویه آن را تنظیم می‌کنند. نیازی به نصاب متخصص نیست. فقط کافیست آن را به برق وصل کنید و در جایی مشرف به آسمان صاف قرار دهید. می‌توانید آن را در باغچه، پشت بام، میز و هر جایی که دیدی وسیع به آسمان دارد قرار دهید.»

سرور مجازی داخل و خارج ایران با منابع اختصاصی

سرور مجازی داخل و خارج ایران با منابع اختصاصی

مشاهده

 

 


کاربران به دیش و پایه اینترنت استارلینک لقب «بشقاب پرنده روی میله» (UFO-on-a-stick) را داده‌اند که با توجه به خصوصیات ظاهری آن چندان تعجب برانگیز نیست. اندازه دیش این گیرنده کوچکتر از بسیاری از دیش‌های ماهواره‌ای است که برای بهره برداری به نصاب متخصص و تنظیمات وقت گیر نیاز دارند.

اسپیس اکس تاکنون بیش از ۵۰۰ ماهواره استارلینک را در مدار زمین قرار داده و قصد دارد در نهایت با ارسال ده‌ها هزار ماهواره کوچک به فضا دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای تمام ساکنین کره زمین فراهم کند.
البته راه اندازی پروژه استارلینک بدون حاشیه نبوده و منجمان به دلیل آلودگی نوری ماهواره‌های این پروژه و اختلال در رصد آسمان از اسپیس اکس انتقاد کرده‌اند. اسپیس اکس برای حل این مشکل قرار است ماهواره‌های بعدی را به سایبان مجهز کرده و انعکاس آن‌ها را کاهش دهد.