[av_textblock size=” font_color=” color=”]

انتخاب روغن وکیوم

از روغن پمپ وکیوم برای روغن کاری و خنک کاری استفاده می شود و می توان گفت از بین لوازم پمپ خلاء جز حساس ترین ها محسوب می گردد. زمانی که میخواهید روغن پمپ وکیوم را انتخاب نمایید باید دقت فراوانی داشته باشید چون اساس عملکرد پمپهای وکیوم روغنی بر پایه مقدار انتقال حرارت روغن پمپ وکیوم و گرانروی است. روتور و تیغه های پمپ خلاء و بلبرینگ ها از قطعه های حساسی می باشد که به پمپ خلاء مرتبط می باشند و به واسطه روغنکاری و خنک می گردند.

چه زمانی روغن پمپ وکیوم را تعویض کنیم؟

از جمله سوال های که همواره برای ما جای سوال است تعویض روغن پمپ وکیوم می باشد که باید در جواب بگوییم با توجه به تناسب عملکرد پمپ وکیوم و البته نوع فعالیت زمان تعویض روغن پمپ وکیوم متغیر می باشد و شما می توانید از شرکت های کمک بگیرید تا بتوانند با توجه به میزان فعالیت شما و دیگر عوامل راهکارهای مناسب را به شما ارائه بدهند. هم اکنون شرکتهای وجود دارند که در حیطه تولید روغن های وکیوم فعال هستند.

روغن پمپ وکیوم

روغن وکیوم از جمله روغنهای است که دارای خصوصیت ها و ویژگی های خاصی می باشند و در پمپ وکیوم روتاری وین مورد استفاده قرار می گیرد. روغن پمپ وکیوم بین قطعه های پمپ وکیوم فاصله های خیلی اندک را پر می کند و سبب می شود تا در زمان دوران بین قطعات پمپ وکیوم درگیری مکانیکی به وجود می آید.

اگر از روغن وکیوم استاندارد استفاده شود بخار آی که در محیط وجود دارد زمانی که به پمپ وارد می گردد، با استفاده از شیرگاز بالاست میتوان آب را از روغن جدا کرد. در روتاری های تک مرحله ی باید از روغن پمپ وکیوم استفاده کرد که میزان فشار بخار آن از یک میلی بار کمتر می باشد و این با وجودی است که پمپ وکیوم روتاری وین دو مرحله ی باید میزان فشار بخار روغن پمپ وکیوم از ۰٫۰۰۰۵ میلی بار کم تر می باشد.

زمانی که پمپ وکیوم کاربردهای خاص داشته اند مثل در برابر رادیواکتیو و مواد آتشزا میباشد هم باید از روغن وکیوم مخصوص خود استفاده کرد. سرویس های دوره ی تعویض روغن پمپ خلاء در پمپ وکیوم روتاری افزون بر اینکه عمر مفید پمپ وکیوم را افزایش میدهد می تواند تاثیراتی را بر روی فشار نهایی نیز داشته باشد.

زمانی که می خواهید روغن پمپ وکیوم را خریداری نمایید باید اطمینان کافی از اصالت آن را داشته باشید. اگر روغن وکیوم بی کیفیت استفاده نمایید سبب می شود که پمپ وکیوم خراب گردد و خسارت های ایجاد شود.

روغن دیفیوژن ، روغن پمپ دیفیوژن

روغنی که در پمپ وکیوم دیفیوژن استفاده می گردد ویژگی های خاصی داشته است. روغن دیفیوژن میتوانند برای بارها تبخیر و میعان گردد. روغن دیفیوژن در دمای بالا خیلی کم تمایل به ترکیب با هوا داشته است. وقتی روغن را در پمپ ویکوم دیفیوژن به موقع کنترل و تعویض کرد بر روی فشار نهایی پمپ دیفیوژن و کارکرد آن تاثیر زیادی دارد. وقتی شما می خواهید روغن پمپ دیفیوژن را می خواهید تعویض کنید حتما باید اطلاعات فنی روغن دیفیوژن را مورد بررسی قرار دا تا طبق توصیه تولید کننده دستگاه باشد.
[/av_textblock]