صفحه ی اصلی سوالاتدسته بندی: متفرقهسوال های مربوط به دستگاه تقطیر(وکیوم) ،عرق گیری و اسانس گیری گیاهان
زکریا 2 سال قبل

چه محصولاتی را می‌توان با دستگاه تقطیر، عرق گیری کرد؟

 

دستگاه تقطیر و عرق گیری در چه ظرفیت‌هایی وجود دارد؟

 

میزان خروجی دستگاه تقطیر و عرق گیری چقدر است؟

 

عملیات تقطیر در دستگاه عرق گیری چقدر زمان می‌برد؟

 

جنس مخزن دستگاه تقطیر و عرق گیری چیست ؟

 

منبع حرارتی دستگاه تقطیر چند نوع است ؟

 

دستگاه تقطیر گازی چگونه کار می‌کند؟

 

کندانسور دستگاه تقطیر چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

ترمومتر دستگاه تقطیر چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

دستگاه تقطیر و عرق گیری تک جداره چه تفاوتی با دستگاه تقطیر و عرق گیری دوجداره دارد؟

 

تعداد چفت یا گیره در دستگاه‌ها چه تاثیری در میزان خروجی دارد؟

 

آیا کل ظرفیت مخزن دستگاه تقطیر قابل پر شدن است ؟

 

میزان خروجی چقدر است؟

 

نسبت گیاه به آب ورودی در مخزن دستگاه تقطیر چقدر است ؟

 

قطعات جانبی دستگاه تقطیر شامل چه مواردی هستند؟

 

دستگاه‌ها تقطیر و عرق گیری گارانتی دارند ؟

 

فرق کندانسور آبی و برقی چیست؟

 

ترمومانومتر چیست؟

 

روی گاز خانه هم جا میشود؟

 

جنس دیگ چیست؟

 

به ازای هر کیلو گل چقدر اب بریزیم؟

 

چقدر باید دیگ رو پر کنیم؟

دستگاه تقطیر و دستگاه عرق گیری

امروزه انواع دستگاه عرق گیری با توجه به ساختار و عملکردشان در مدل‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌گردند. شما در بالا لیستی از بهترین انواع دستگاه عرق گیری موجود در بازار ایران را مشاهده می‌کنید که خوشبختانه امکان خرید بی‌واسطه‌ی آن‌ها از تامین‌کنندگان‌شان وجود دارد. البته از آنجایی که انتخاب دستگاه تقطیر مناسب، چالش بزرگی است، بهتر است که در ابتدا راهنمای خرید زیر را مطالعه کنید.
پس از آن می‌توانید اطلاعات تکمیلی‌تر را از کارشناسان ویترین نت دریافت نمایید و نسبت به خرید دستگاه عرق گیری اقدام کنید. ویترین نت یکی از بهترین و معتبرترین بازارهای آنلاین برای مشاهده قیمت دستگاه عرق گیری خانگی و صنعتی است که امکان خرید بی‌واسطه از تامین‌کنندگان را طبق سلیقه و نیاز کاربران فراهم می‌کند.
دستگاه عرق گیری چیست؟
دستگاه تقطیر که در بین مردم بیشتر با نام دستگاه عرق گیری شناخته می‌شود، دستگاهی برای گرفتن عصاره انواع گیاهان و گل‌ها می‌باشد. این دستگاه پروسه‌ی تولید عصاره گیاهان را راحت‌تر کرده و برای گیاهانی که خواص و مزایای دارویی و درمانی دارند، کاربردی است. دستگاه تقطیر در بین ایرانی‌ها برای تولید عرقیات گیاهانی همچون نعنا، آویشن، عرق کاسنی، کشمش و گلابگیری و آب مقطر کاربرد دارد. البته برخی از مدل‌های دستگاه عرقگیر برای مصارف دارویی و شیمیایی نیز کاربردی هستند.
عملکرد دستگاه تقطیر به این صورت است که ابتدا عصاره گیاهان را از مایع به بخار تبدیل میکند و سپس با استفاده از دستگاه خنک‌کننده که کندانسور نامیده می‌شود، دوباره آن را به مایع تبدیل می‌نماید. این مایع همان اسانس یا عرق گیاه است. دستگاه‌ عرقگیری در اندازه های مختلف در بازار موجود بوده و برای استفاده‌های خانگی و صنعتی بکار برده می‌شوند.
دستگاه گلاب گیری نام دیگر دستگاه عرق گیری است که برای گرفتن عرق و عصاره گل محمدی از آن استفاده می‌شود. در واقع دستگاه تقطیر یک دستگاه همه جانبه برای تولید انواع عرقیات گیاهی است که یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن برای تولید گلاب است. به دلیل اینکه گلاب از گذشته کاربرد زیادی در آشپزی به خصوص شیرینی‌پزی داشته است، مردم در بسیاری از نقاط ایران که قابلیت کشت گل محمدی وجود دارد، با خرید یک دستگاه گلاب گیری می‌توانند به تولید عرقیات گیاهی یا گلاب بپردازند. شهر کاشان بیشترین میزان گلاب را در کشور تولید می‌کند و خرید دستگاه گلاب گیری در این شهر بسیار رواج دارد.
شما می‌توانید انواع دستگاه عرق گیری خانگی و صنعتی را در لیست محصولات بالا مشاهده کنید. همینطور قیمت دستگاه عرق گیری صنعتی و خانگی در مدل‌های مختلف را می‌توانید ببینید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه خرید نیز می‌توانید با مشاوران ما در ویترین‌نت تماس حاصل نمایید.
انواع دستگاه عرق گیری
امروزه دستگاه‌ عرق گیری در دو نوع صنعتی و خانگی در مدل‌های مختلف با کارایی خاص‌ خودشان تولید می‌شود که در زیر در مورد تفاوت‌های آن‌ها صحبت کرده‌ایم. توجه کنید که قیمت دستگاه‌ عرق گیری خانگی و صنعتی با توجه به ویژگی‌های آن‌ها با هم متفاوت است. 
دستگاه عرق گیری خانگی
دستگاه عرق گیری خانگی همانطور که حتما خودتان نیز حدس می‌زنید، برای استفاده در منازل کاربرد دارد. این نوع دستگاه تقطیر دارای ظرفیت کمتری نسبت به دستگاه‌های عرقگیری صنعتی و کارگاهی بوده و از نظر ساختار نیز ساده‌تر است. معمولا ظرفیت دستگاه‌های عرقگیری خانگی از ۶ لیتر شروع می‌شوند و شما می‌توانید بسته به نیاز خود دستگاهی با ظرفیت مدنظرتان را پیدا کنید.
از نظر عملکرد نیز دستگاه‌های عرق گیر خانگی کاربری ساده‌تری دارند. این نوع عرقگیرها معمولا به شکل دبه‌ای یا زودپز طراحی می‌شود و حتی به راحتی بر روی شعله گاز نیز قابل استفاده می‌باشند.
دستگاه عرق گیری صنعتی
دستگاه عرق گیری صنعتی نسبت به خانگی در ظرفیت‌های بالاتری تولید می‌شود. ظرفیت بالای دیگ پخت در دستگاه تقطیر صنعتی به کاربر این امکان را می‌دهد که مقدار زیادی عرقیات را در یک پارت تولید کند. از نظر عملکرد نیز دستگاه‌ عرق گیری صنعتی نسبت به دستگاه تقطیر خانگی پیشرفته‌تر است و به تجهیزات جانبی دیگری نیاز دارد.
عوامل موثر بر روی قیمت دستگاه عرق گیری چیست؟
عوامل زیادی از جمله ظرفیت دیگ و نوع کندانسور بر قیمت دستگاه عرق گیری تاثیرگذار هستند و شما باید به طور کامل با آنها باشید تا بتوانید خرید درستی نمایید. ما در زیر به ویژگی‌های استاندارد هر یک از دستگاه‌های عرقگیر خانگی و صنعتی که تاثیر مستقیمی بر قیمت دستگاه دارند، اشاره کرده‌ایم:
ظرفیت دیگ پخت
یکی از مهم‌ترین اجزای دستگاه‌ عرق گیر دیگ پخت است که ظرفیت ورودی دستگاه را مشخص می‌کند. مثلا زمانی که می‌گوییم ظرفیت ورودی دستگاه ۲۰ لیتر است، منظور ظرفیت دیگ پخت می‌باشد. معمولا انواع دستگاه عرق گیری از ظرفیت ۶ لیتر تا ۸۰۰ لیتر در بازار موجود است که بر حسب ظرفیت‌شان و برخی ویژگی‌های دیگر قیمت‌گذاری می‌شوند. توجه کنید که ظرفیت دیگ پخت بر روی قیمت دستگاه عرق گیری تاثیرگذار است و دیگ‌های با ظرفیت بالا قیمت بالاتری نیز دارند. به این نکته نیز اشاره کنیم که محصول موردنظر شما برای عرقگیری ابتدا وارد دیگ پخت می‌شود و برای مراحل بعدی عرقگیری آماده می‌گردد. نوع کندانسور گزینه‌ی دیگری است که به هنگام خرید دستگاه عرق گیری بر روی قیمت آن تاثیرگذار می‌باشد که در زیر به آن پرداخته‌ایم.
نوع کندانسور
کندانسور یا سردکننده که برای خنک کردن بخار تولید شده و تبدیل آن به مایع استفاده می‌شود، یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت دستگاه عرق گیری می‌باشد. این قطعه در دو مدل مختلف آبی و برقی تولید و به فروش می‌رسد. در کندانسور آبی همانطور که از نامش مشخص است، تقطیر با گردش آب صورت میگیرد. یعنی بخار وارد فضایی مانند رادیات و لوله‌های رفت و برگشتی می‌شود و سپس به مایع تبدیل می‌گردد. در کندانسور برقی عمل خنک کردن با قدرت فن انجام می‌شود. توجه کنید که اکثر دستگاه‌های عرق گیری با کندانسور آبی نسبت به نوع برقی قیمت بالاتری دارد. شما در لیست بالا می‌توانید قیمت انواع دستگاه عرق گیری آبی و برقی را با هم مقایسه کنید.
جنس دیگ
یکی دیگر از معیارهایی که بر روی قیمت دستگاه عرق گیری تاثیرگذار است، جنس بدنه و دیگ بخار است که بر روی طول عمر دستگاه تاثیرگذار می‌باشد. توجه کنید که جنس دستگاه در صورتی که از آلیاژ خوب و باکیفیت باشد، بر روی کیفیت عرقیات نیز تاثیر می‌گذارد.
معمولا بهترین جنس برای دیگ عرقگیر آلومینیوم می‌باشد چرا که به شدت در برابر حرارت و خوردگی مقاوم بوده و همین باعث افزایش طول عمر آن می‌شود. توجه کنید که دستگاه تقطیر از جنس آلومینیومی باعث می‌شود که مزه عرقیات تغییر نکند و طبیعی و خالص باشد. از این رو معمولا دستگاه‌های عرق گیر از جنس آلومینیوم کمی گران‌تر هستند.
خرید دستگاه عرق گیری و تقطیر نیازمند شناخت درست دستگاه براساس نوع کاربری و قیمت محصول است. دریافت لیست قیمت از تامین کنندگان این محصولات به دلیل پراکنندگی و تعداد محدود تامین‌کنندگان می‌تواند کمی سخت باشد. ویترین نت با در کنار هم قرار دادن معتبرترین تامین کنندگان توانسته است بهترین خدمات در زمینه قیمت و استعلام قیمت را در اختیار خریداران قرار دهد. سیستم RFQ ویترین نت این امکان را فراهم می کند تا از طریق آن بتوانید استعلام قیمت دستگاه تقطیر و دستگاه عرق گیری و گلاب‌گیری را دربافت کنید و در هنگام خرید با مناسب‌ترین قیمت محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.
نکاتی که به هنگام خرید دستگاه عرق گیری باید به آن ها توجه کنیم.
خرید بهترین دستگاه عرق گیری بیشتر به نیاز شما و بودجه‌تان بستگی دارد. با این حال آشنایی شما با ویژگی‌های دستگاه عرقگیر به شما کمک می‌کند تا تصمیم آگاهانه‌ای بگیرید. ما در ادامه فاکتورهایی که در هنگام خرید دستگاه عرق گیری باید به آن‌ها توجه کنید را آورده‌ایم.
ظرفیت دستگاه
منظور از ظرفیت دستگاه حجم دیگ پخت و میزان خروجی آن است که برای هر دستگاه متفاوت می‌باشد. معمولا دستگاه عرق گیری خانگی دارای ظرفیت کمتری می‌باشد و همین آن را به گزینه‌ی ایده‌الی برای قرارگیری در آشپزخانه‌ها تبدیل کرده است.
انواع دستگاه عرق گیری صنعتی در ظرفیت‌ بالاتری ساخته می‌شوند و ظرفیت ورودی آن‌ها تا ۸۰۰ لیتر نیز می‌باشد. ظرفیت خروجی معمولا بر اساس لیتر در هر پارت اعلام می‌شود که مقدار آن به ظرفیت ورودی بستگی دارد. توجه کنید ظرفیت ورودی بر روی قیمت دستگاه عرق گیری تاثیرگذار است. شما در لیست بالا می‌توانید دستگاه عرق گیری بر حسب ظرفیت موردنیازتان را بیابید. همینطور این امکان برای شما فراهم شده است که محصولات را بر حسب ظرفیت ورودی و خروجی فیلتر کنید. به این ترتیب فقط محصولاتی موردنیاز شما نمایش داده خواهند شد.
جنس دیگ بخار و بدنه
یکی از معیارهای مهمی که به هنگام خرید دستگاه عرق گیری باید به آن توجه کنید، جنس دیگ بخار است. همیشه این نکته را بخاطر بسپارید که کیفیت عرقیات به کیفیت قطعات دستگاه‌ بستگی دارد و هر چقدر بر روی دستگاهی با تجهیزات و قطعات باکیفیت سرمایه‌گذاری کنید، عرقیات باکیفیت‌تری نیز خواهید داشت. یعنی جنس دیگ و بدنه حتی بر مزه عرقیات نیز تاثیرگذار می‌باشد. همینطور جنس بدنه و شیرهای تخلیه بر روی طول عمر دستگاه تقطیر نیز تاثیرگذار بوده و شستشوی کامل دیگ بخار را راحت‌تر می‌کند.
نوع کندانسور
همانطور که در بالا اشاره کردیم، کندانسور برای خنک کردن بخار تولید شده و تبدیل آن به مایع استفاده می‌شود. معمولا نوع کندانسور در دستگاه‌های عرقگیری از نوع برقی و آبی هستند. کندانسورهای آبی چون عمل خنک‌سازی را از طریق گردش آب خنک انجام‌ می‌دهند، مصرف آب بالایی دارند. این در حالی است که کندانسورهای برقی با فن، عمل خنکاری را انجام می‌دهند و مشکلات کندانسورهای آبی را ندارند. کار کردن با آن‌ها راحت است و مصرف برق بسیار کمی نیز دارند.
با این حال باید به این نکته اشاره کنیم که کیفیت عرقیات تولیدی از کندانسورهای آبی نسبت به برقی بسیار بالاتر می‌باشند و همین باعث شده است که بیشتر مردم به دستگاه عرق گیری با کندانسور آبی روی آورند. همینطور شما با کندانسور آبی دیگر نیاز به برق ندارید و همین یکی از مزیت‌های بزرگ آن است.
تعداد چفت
یکی دیگر از نکاتی که به هنگام خرید دستگاه عرق گیری باید به آن توجه کنید، تعداد چفت است که ایمنی بالای دستگاه را تضمین می‌کند. توجه کنید که دستگاه عرق گیر باید داری طراحی منحصربفدی باشد و خطری برای مصرف‌کننده ایجاد ننماید. وجود چفت باعث می‌شود که از هر گونه مشکلات ناشی از خروج بخار جلوگیری شود و ایمنی فرد حفظ گردد.
ترمومانومتر
ترمومانومتر ویژگی دیگری از دستگاههای عرقگیر است که فشار و حرارت مخزن را نشان می‌دهد. شما می‌توانید در لیست بالا دستگاه‌های عرقگیر مجهز به ترمومانومتر را بیابید. توجه کنید این امکان برای شما فراهم شده است که محصولات را بر حسب ترمومانومتر فیلتر کنید تا فقط محصولات مجهز به ترمومانومتر برای شما نمایش داده شود.  توجه کنید هر یک از این ویژگی‌ها بر روی قیمت دستگاه عرق گیری تاثیرگذار هستند.
منبع حرارت
اکثریت انواع دستگاه‌ عرق گیری خانگی و صنعتی از منبع حرارت گازی استفاده می‌کنند، یعنی منبع تامین‌کننده انرژی آن‌ها گاز است. با این حال در برخی مدل‌ها از برق به منبع حرارت نیز استفاده شده است. تقریبا اجزا و عملکرد هر دوی دستگاه‌های گازی و برقی یکسان هستند و از دیگ پخت، دیگ بخار و کندانسور تشکیل شده‌اند. از آنجایی که دستگاه‌های تقطیر برقی مقرون به صرفه نیستند، زیاد محبوب نمی‌باشند. تقریبا تمامی تولیدکنندگان دستگاه تقطیر خانگی و صنعتی نوع گازی را پیشنهاد می‌کنند چرا که از نظر هزینه و طول عمر بسیار باکیفیت‌تر از نوع برقی هستند.