پمپ وکیوم اسلاری

پمپ های مختلفی برای پمپاژ اسلاری مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله پمپ های جابه جای مثبت و انواع خاص پمپ های مانند اژکتورها؛ اما متداول ترین پمپ اسلاری، پمپ های سانتریفوژ است.
اسلاری، مخلوط و ترکیبی از هر نوع سیال به همراه مقداری ذرات جامد است. ترکیب، نوع، اندازه،شکل و مقداری ذرات جامد به همراه خصوصیات و طبیعت انتقال سیال، مشخصه های دقیق و خواص جریان اسلاری را مشخص می کند.

مشخصه های اسلاری

اسلاری ها را می توان به دو گروه عمومی (اشباع شده ) و (اشباع نشده) تقسیم کرد. اسلاری های اشباع نشده، شامل ذرات بسیار نرمی است که می توانند مخلوط یکنواخت و پایداری ایجاد کرده و باعث افزایش ویسکوزیته ی سیال شوند. این اسلاری ها، اغلب خواص سایشی کمی دارند، اما هنگام انتخاب پمپ، باید توجه ویژه ای به آنها شود، زیرا آنها اغلب رفتاری مشابه سیالات معمولی ندارند. توجه: وقتی ذرات جامد در سیال، به اندازهای باشد که رفتار سیال مشابه با سیالات معمولی نباشد،اغلب آنها را سیالات (( غیر نیوتنی)) می نامند.

اسلاری اشباع شده ، از ذرات زبر و خشنی تشکیل شده اند که تمایل دارند مخلوط غیر یکنواختی ایجاد کنند؛ بنابراین باید توجه وبژه ای در محاسبه ی جریان و توان به عمل آید. این ذرات زبر و خشن، خواص سایشی زیادی داشته و بخش عمده ی کاربردهای اسلاری را تشکیل می دهند.این اسلاری را گاهی اوقات (( اسلاری ناهمگن )) می نامند.

پمپ اسلاری

پمپ های مختلفی برای پمپاژ اسلاری مورد استفاده قرار می گیرند، از جمله پمپ های جابه جای مثبت و انواع خاص پمپ های مانند اژکتورها؛ اما متداول ترین پمپ اسلاری، پمپ های سانتریفوژ است. در پمپ اسلاری سانتریفوژ، مانند پمپ های سانتریفوژ مایعات تمیز، از نیروی گریز از مرکز(که توسط پروانه ایجاد می شود) برای ایجاد انرژی حرکتی به اسلاری استفاده استفاده می شود. اما تشابه پمپ اسلاری سانتریفوژ با پمپ های سانتریفوژ مایعات تمیز همین جا خاتمه نمی یابد. برای انتخاب پمپ های اسلاری سانترییفوژ، ملاحظات مربوط به اندازه و سایز پروانه و نوع طراحی گذرگاه پروانه برای عبور ذرات جامد، آب بندی محور ها به صورت مناسب و انتخاب بهینه ی متریال برای عمر طولانی، می بایست مورد توجه مهندسی که قطعات تحت تماس با سیال پمپ را انتخات می کند قرار گیرد.

قطعات در تماس با سیال ، می توانند در معرض سایش یا خوردگی شیمیایی قرار گیرند. برای دست یابی به سرعت های پایین کاری، پمپ های اسلاری، سایز بزرگ تری نسبت به پمپ های آب تمیز دارند. این کار باعث می شود که سرعت سیال در پمپ، کاهش یافته و نرخ سایش، منیمم گردد. یاتاقان ها محور نیز در پمپ های اسلاری بسیار قوی تر و صلب تر بوده و معمولا برای کاربردهای کار سنگین طراحی می شوند.

محدوده ی کاربرد پمپ های اسلاری

پمپ های اسلاری، به طور وسیعی در صنایع معدنی استفاده می شود، جای که کارخانه جات بیشتر از سیستم جدایش خیس استفاده می کنند.این سیستم ها معمولا حجم زیادی از اسلاری را در فرایندهای خود جا به جا می کنند. پمپ های اسلاری به طور گسترده ای برای دفع بقایای سوخت های فسیلی نیروگاه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از کاربردهای دیگر پمپ های اسلاری، می تون به کارخانجات تولید کود، پروژه های احیاء زمین های بایر، لایروبی کردن و انتقال ذغال سنگ و مواد معدنی در فواصل طولانی اشاره کرد.

 قیمت پمپ وکیوم اسلاری – فروش پمپ وکیوم اسلاری – تعمیر پمپ وکیوم اسلاری