نحوه انتخاب پمپ وکیوم مناسب چگونه میباشد؟

چگونه یک پمپ وکیوم مناسب انتخاب کنیم؟

اول از همه ، انتخاب شما باید با استفاده مورد نظر شما سازگار باشد ، این به شما امکان می دهد فناوری ، روانکاری ، مقاومت شیمیایی ، سطح خلاء و میزان جریان لازم را تعیین کنید. فاکتور اساسی که باید در انتخاب پمپ خلاء شما را راهنمایی کند ، کیفیت و سطح خلاء مطلوب است.
خلاء زیاد: ۱۰-۳
خلاء خشن: ۱
خلاء فوق العاده بالا: ۱۰-۷

چه پمپ خلاء را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب پمپ خلاء ، باید چندین عامل را در نظر بگیرید. اول از همه ، انتخاب شما باید با استفاده مورد نظر شما سازگار باشد ، این به شما امکان می دهد فناوری ، روانکاری ، مقاومت شیمیایی ، سطح خلاء و میزان جریان لازم را تعیین کنید.

فاکتور اساسی که باید در انتخاب پمپ خلاء شما را راهنمایی کند ، کیفیت و سطح خلاء مطلوب است. انواع مختلفی از خلاء وجود دارد: خلاء خشن یا کم ، خلاء زیاد و خلاء فوق العاده بالا. تفاوت بین این سه در کمیابی تعداد مولکول های بدست آمده است که با فشار گازهای باقی مانده اندازه گیری می شود. هرچه فشار ضعیف تر باشد ، تعداد مولکول ها در سانتی متر مربع ضعیف تر است. در نتیجه ، کیفیت خلا بالاتر است.

روش انتخاب پمپ وکیوم (ما به این موارد اشاره می کنیم)

سرعت جریان پمپ: میزان جریان به زمان تخلیه دستگاه مربوط می شود. بنابراین ارزیابی ظرفیت پمپ خلاء جهت تولید هر دو سرعت پمپاژ مورد نیاز (میزان جریان حجم) و میزان جریان جرم با توجه به الزامات فرآیند ضروری است. به طور کلی ، هرچه میزان جریان بیشتر باشد ، زمان تخلیه کوتاه تر می شود. جدول بالا بسته به نوع خلا انتخاب شده ، تعداد مولکول های باقی مانده در سانتی متر مربع را نشان می دهد.
سازگاری شیمیایی: لازم است با تجزیه و تحلیل تمام مشکلات احتمالی که ممکن است دستگاه با آن مواجه شود ، سازگاری گازهای مورد استفاده در برنامه کاربردی خود را با پمپ خلا انتخاب شده در نظر بگیرید.
روغن کاری: ضروری است از خود بپرسید که آیا روانکاری پمپ خلاء ضروری است یا خیر. پمپ خلاء روانکاری شده کارایی و مقاومت بیشتری دارد. اما به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارد. در محیط آزمایشگاهی ، پمپ خلاء خشک ترجیح داده می شود.
نگهداری و هزینه: بر اساس معیارهای ذکر شده در بالا ، تجزیه و تحلیل فراوانی چرخه های نگهداری ضروری خواهد بود. این امر هزینه کلی نصب شما را تعیین می کند ، که باید قیمت خرید بلکه هزینه های عملکرد و نگهداری را نیز در نظر بگیرد.

انواع اصلی پمپ خلاء چیست؟

پنج نوع اصلی پمپ خلاء وجود دارد:

انتخاب پمپ خلاء به نوع خلاء مورد نیاز شما بستگی دارد ، بلکه به قیمت و استحکام تکنولوژی مورد نیاز نیز بستگی دارد.

چه زمانی باید از پمپ خلاء پره دوار استفاده کنید؟

اگر به دنبال پمپ خلاء با کارایی بالا و هزینه کم هستید ، توصیه می کنیم پمپ خلاء پره دوار را در نظر بگیرید.

پمپ های خلاء پره دوار کوچک و جمع و جور هستند و می توانند به سطحی از خلأ خشن برسند. آنها به ویژه برای نمونه های آبی و حلالهای با جوش زیاد م effectiveثر هستند. بخارات را می توان قبل از تماس با پمپ جذب کرد.

پمپ های خلاء پره دوار برای کار نیاز به روغن دارند. وجود روغن باعث نفوذپذیری کامل ، روانکاری ثابت و کارآمد قطعات متحرک و اتلاف حرارت عالی برای خنک کننده پمپ خلاء می شود.

با این حال ، برای اطمینان از عملکرد کارآمد پمپ ، باید تعمیر و نگهداری منظم سازماندهی شود. یکی از معایب نیاز به تعویض منظم روغن به منظور کاهش خطر سایش است. توصیه می شود هر ۳۰۰۰ ساعت استفاده آن را تغییر دهید.

نکات اصلی

چه زمانی باید از پمپ خلاء دیافراگمی استفاده کنید؟

پمپ های خلاء دیافراگمی در برابر خوردگی و مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل ، می توان آنها را برای هر نوع محصول چسبناک ، اسیدی و خورنده استفاده کرد.

این ویژگی بدان معناست که پمپ های خلاء دیافراگمی معمولاً در زمینه هایی مانند صنایع غذایی (برای پمپاژ مایعات مانند آب ، شکلات و شربت) ، و همچنین صنایع آرایشی (برای کرم ها و ژل ها) و صنایع شیمیایی استفاده می شود. آنها همچنین برای تبخیر دوار و درمان ترکیبات فرار استفاده می شوند. علاوه بر این ، آنها برای عملکرد مداوم ایده آل هستند.

یکی دیگر از مزایای پمپ های خلا دیافراگم این است که آنها پمپ های خشک هستند. این بدان معناست که نیازی به روغن کاری ندارند و هزینه های نگهداری بسیار کمتر از پمپ خلاء پره دوار است. خرید این پمپ ها نسبتاً گران است. نکته مهم دیگر این است که سطح خلاء پمپ های دیافراگمی کمتر از پمپ های دوار است و بنابراین برای خشک کردن با یخ مناسب نیست.

چه زمانی باید از پمپ خلاء حلقه مایع استفاده کنید؟

پمپ های خلاء حلقه مایع با تأمین مایعی که روی دیواره های پمپ سانتریفیوژ می شود کار می کنند. این امر منجر به ایجاد حلقه مایع می شود که هوادهی پمپ را حفظ می کند.

پمپ های خلاء حلقه مایع دارای مزایای زیادی هستند که ممکن است مفید باشد اگر در صنایعی مانند تقطیر ، پالایشگاه های نفت ، نیروگاه ها ، معادن ، کارخانه های قند و غیره کار کنید. این پمپ های خلاء نسبت به عبور مایعات ، ذرات جامد کوچک یا بخارها علاوه بر این ، فشرده سازی ایزوترمال آنها برای محصولات منفجره و حساس به حرارت ایده آل است که ایمنی بالایی را تضمین می کند. پمپ های خلاء حلقه مایع همچنین می توانند برای فیلتراسیون خلاء ، استخراج رطوبت ، حذف آب از خمیر در حین پردازش کاغذ ، بازیابی مواد معدنی و حمل خاکستر استفاده شوند.

این پمپ های قدرتمند با حداکثر سرعت جریان ۳۰،۰۰۰ متر مربع در ساعت به شما امکان می دهند فشار را کاهش داده و افزایش دهید. با این وجود ، ما به شما توصیه می کنیم به فشار بخار اشباع حلقه مایع توجه کنید. حداقل فشار پمپ خلاء نباید کمتر از فشار اشباع حلقه مایع باشد ، در غیر این صورت حلقه مایع ممکن است بخار شود. این کار باعث بسته شدن هوا در پمپ وکیوم شما می شود.

چه زمانی باید از پمپ خلاء اسکرول استفاده کنید؟

پمپ های خلاء اسکرول برای پمپاژ خلاء تمیز و خشک استفاده می شود. بنابراین از آنها به طور گسترده ای در زمینه تحقیق و آزمایشگاه ها استفاده می شود.

پمپ های خلاء اسکرول از دو طومار مارپیچی شکل برای پمپاژ و فشرده سازی محیط مایع یا گازی استفاده می کنند. یکی از مارپیچ ها ثابت است و دیگری به صورت غیرعادی به دور آن می چرخد. این حرکت غیر عادی است که اجازه می دهد گاز فشرده شود.

پمپ های خلاء اسکرول بی صدا ، جمع و جور هستند و نیازی به روغن ندارند. هوابندی پمپ خلاء توسط مارپیچ مفصل ایجاد می شود. تعمیر و نگهداری منظم ضروری است ، زیرا مهر و موم باید اغلب تعویض شود تا از هواداری مطلوب اطمینان حاصل شود. معایب اصلی این پمپ ها آسیب پذیری آنها در برابر زباله و ذرات معرفی شده است که تمایل به تخریب مهر و موم مارپیچی دارند.

چه زمانی باید از پمپ خلاء توربومولکولی استفاده کنید؟

پمپ های خلاء توربومولکولی می توانند از ۱۰-۱۲ مگابایت به فشار برسند. میزان جریان از ۵۰ لیتر تا ۵۰۰۰ لیتر در ثانیه متغیر است. آنها بر اساس اصل کمپرسور عمل می کنند. تیغه های سطوح مختلف پمپ توسط یک موتور الکتریکی با سرعت زیاد می چرخد ​​که هوا را از حجم تخلیه خارج می کند. این پمپ ها غالباً بر روی بلبرینگ های مغناطیسی نصب می شوند تا از سرعت چرخشی بالا پشتیبانی کنند. آنها لزوماً به یک پمپ اولیه با محدودیت خلاء ۱۰-۲ mbar نیاز دارند.

پمپ های خلاء توربومولکولی این مزیت را دارند که از روغن استفاده نمی کنند. به همین دلیل آنها پمپ های تمیز هستند. این پمپ ها به ویژه برای کاربردهای خلاء فوق العاده بالا مانند ابزارهای تحلیلی یا تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی مناسب هستند.

خرید این پمپ ها به دلیل داشتن فناوری پیچیده ، گران است و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری نسبت به پمپ های خلاء سنتی دارد. سرعت پمپاژ نیز بستگی به نوع گاز پمپ شده دارد. سرعت گازهای سبک تر به شدت کاهش می یابد.

چگونه می توان بین یک پمپ خلاء بدون روغن و یک پمپ خلاء روانکاری را انتخاب کرد؟

روانکاری پمپ خلاء جنبه دیگری است که بر انتخاب شما تأثیر می گذارد. این که آیا شما نیاز به روغن کاری پمپ خلاء دارید یا خیر ، در سطح نگهداری دستگاه نقش دارد.

پمپ های خلاء روانکاری شده ، انعطاف پذیرتر و کارآمدتر هستند ، اما به طور منظم ، تقریباً هر ۱۲ ساعت یکبار ، به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند. همچنین توصیه می شود از تله سرد استفاده کنید ، زیرا روغن تمایل به متراکم شدن بخار و کاهش ظرفیت پمپ دارد. این دستگاه که در ورودی پمپ نصب شده است ، از بالا آمدن بخار روغن در بالای خلا جلوگیری می کند. اگر از تله سرد استفاده نمی کنید ، توصیه می کنیم رنگ روغن مورد استفاده برای روانکاری پمپ خلاء را به طور مرتب بررسی کنید. یکی دیگر از معایب پمپ های خلاء روانکاری شده این است که نمی توان از آنها در بخشهای صنعتی خاص مانند صنایع غذایی استفاده کرد زیرا روغن می تواند مواد غذایی را آلوده کند.

پمپ های خلاء خشک پمپ های خلاء بدون روغن هستند. به این ترتیب ، خطر آلودگی محصول توسط محیط روان کننده وجود ندارد. بنابراین اگر در صنایع کشاورزی و صنایع غذایی کار می کنید ، پمپ های خلاء خشک به ویژه توصیه می شود. این پمپ های خلاء نسبت به رطوبت حساس تر هستند و از آنجا که پمپ های خلاء مایع خنک کننده وجود ندارد به دمای بالا حساس تر هستند.

مهمترین کاربردهای پمپ های خلاء چیست؟

پمپ های خلاء در بسیاری از مناطق مختلف استفاده می شود. آنها عمدتا در آزمایشگاه ها ، صنایع پزشکی و دارویی ، فیلتراسیون و طیف سنجی جرمی یافت می شوند.

هر یک از این موارد نیاز به نوع خاصی از خلاء دارد. به عنوان مثال ، طیف سنجی جرمی مستلزم فشار بین ۱۰-۳ تا ۱۰-۴ مگابایت است. بنابراین استفاده از فناوری قادر به ایجاد خلاء فوق العاده زیاد ضروری نیست.

اگر کاربرد شما مربوط به صنایع کشاورزی ، خشک کردن ، متالورژی خلاء یا تقطیر است ، پس به خلاء خشن احتیاج دارید.

اگر درگیر مخلوط کردن خلاء یا جوشکاری پرتو هستید ، توصیه می کنیم که به خلاء زیاد بروید.

اما اگر در فیزیک حالت سطحی یا شتاب ذرات کار می کنید ، ما یک خلاء فوق العاده بالا را توصیه می کنیم.

جهت استعلام و لیست قیمت و قیمت پمپ وکیوم با ما تماس حاصل نمایید.
مطالعه بیشتر:
۱) توضیح درباره فیلترها و سپراتور ها؟
۲)ویژگی های پمپ وکیوم رینگ روغنی؟
۳) نحوه عملکرد وکیوم پمپ خشک؟
 صنایع وکیوم آسیا

دیدگاهتان را بنویسید