نحوه کار و نگهداری پمپ وکیوم آبی

در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه کار پمپ وکیوم آبی آشنا کنیم با ما همراه باشید.

وکیوم آب در گردش

پمپ خلا (وکیو) رینگ  مایع یک پمپ وکیومی  قدرتمند  است که اگر بخوبی نگهداری شود ، می تواند سالها عملکرد قابل اطمینان داشته باشد.

چه یک وکیو ابی بزرگ و چه  یک وکیوم آبی کوچک بخرید ، می توانید برای عملکرد نرم ، سازگار و نسبتاً ساکت و آرام برای مدت چندین ماه بین هر بازرسی به پمپ خلا ابی اعتماد کنید.

لحظه ای که چیزی غیر عادی را در عملکرد پمپ وکیوم آبی مشاهده کردید ، توقف پمپ و اصلاح موضوع بسیار مهم است.

فعال بودن شما به عنوان صاحب پمپ خلا می تواند به معنای تفاوت بین پمپ خلا با عمرکوتاه  و با وکیوم ابی با عمر طولانی باشد.

اگر اجازه دهید پمپ وکیوم آبی با اشکال کار کند ، کار تعمیر پمپ وکیوم آبی می تواند پرهزینه و سنگین باشد. بنابراین ، مهم است که پمپ خلا خود را به طور منظم بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که در شرایط مطلوب باقی مانده است.

اگر و در صورت بروز مشکل ، مهم است که پمپ وکیوم را خاموش کرده  و اشکالی را که مورد توجه شما قرار می گیرد ، مورد بازرسی قرار دهید.

برای انجام این نوع مراحل ، لازم است که اجزای تشکیل دهنده پمپ وکیوم آبی را بشناسیم. در این مقاله عملکرد اساسی ، اجزای سازنده ، مراحل نصب و مراحل نگهداری مورد نیاز برای پمپ وکیوم آبی شرح داده شده است.

 

نحوه کار پمپ وکیوم آبی

عملکرد پمپ خلاء رینگ مایع یک فرآیند نسبتاً ساده است که می تواند به سه مرحله ساده تقسیم شود. اصولاً گاز وارد شده ، تحت فشار قرار گرفته و آزاد می شود. روند را می توان به شرح زیر خلاصه کرد:

نحوه عملکرد پمپ وکیوم آبی
نحوه عملکرد پمپ وکیوم آبی

 

مراحل عملکردی وکیوم آبی

  1. مصرف
  2. فشرده سازی
  3. و تخلیه است

 

میزان مصرف:

قسمت ورودی یک پمپ خلا ء رینگ مایع جایی است که هوا یا گاز به داخل واحد مکش می شود. هوا به داخل دهانه مکیده شده و به داخل حلقه روتور جایی که فشرده سازی اتفاق می افتد کشیده می شود.

فشرده سازی:

فشار هوا در داخل روتورهای پر از مایع صورت می گیرد که به داخل حلقه می چرخند. با عبور روتورها از درگاه ورودی ، هوا بین تیغه ها به دام می افتد و با چرخش روتور تحت فشار قرار می گیرد.

تخلیه:

روتورهای پر از مایع چرخان ، گاز حبس شده و تازه تحت فشار را به درگاه تخلیه منتقل می کنند و سپس گاز آزاد می شود.

اجزای سازنده پمپ خلا (وکیوم ابی) رینگ مایع

پمپ های خلاء رینگ مایع دارای شش قسمت اساسی هستند و همچنین می توانند با لوازم جانبی متعددی تقویت شوند

پمپ های خلاء مایع دارای شش قسمت اساسی هستند و همچنین می توانند با لوازم جانبی بیشمار تقویت شوند.

  قطعات اساسی و اصلی وکیوم آبی

قطعاتی که از پمپ خلا رینگ مایع تشکیل شده و عملکردهای اصلی آن را انجام می دهند نسبتاً ساده هستند. اساساً ، بین پورت های ورودی و تخلیه ، شما یک سیلندر داخلی مجهز به چرخش دارید که در آن گاز تحت فشار چرخش مایع تحت فشار قرار می گیرد.

قطعات اصلی وکیوم آبی شامل :یک درگاه ورودی ، ورودی گاز ، سیلندر ، روتور ، پورت تخلیه و تخلیه گاز است

پورت ورودی وکیوم ابی :

پورت ورودی دذ وکیوم ابی گاز را به داخل سیلندر داخلی پمپ خلا هدایت می کند. درگاه ورودی یک گذرگاه است که به قسمت خارج خلا باز می شود و به حلقه داخلی سیلندر منتهی می شود ، جایی که گاز به روتورهای مایع پرشده آزاد می شود.

سیلندر وکیوم ابی :

داخل سیلندر جایی است که کل فرآیند خلاء (وکیوم آبی)گاز انجام می شود. همانطور که روتورها درون سیلندر می چرخند ، مایع در امتداد محیط فوقانی می چرخد ​​و این یک اثر جاروبرقی ایجاد می کند که گاز را از درگاه ورودی می مکد.

روتورها یا پروانه وکیوم ابی:

پروانه یا  روتور وکیوم ابی  از تیغه ها است که بطور مداوم درون سیلندر می چرخد. مایع توسط روتور موجود است و یک اثر خلا ایجاد می کند که گاز ورودی را تحت فشار قرار می دهد. فقط نیم بار طول می کشد تا مولکول های گاز چرخه را کامل کنند.

تخلیه گاز وکیوم ابی :

روی جز مرکزی که روتور را می چرخاند ، شیر تخلیه گاز تازه تحت فشار قرار دارد. نیمی از انقلاب از زمان ورود آنها به سیلندر ، مولکول های گاز از طریق این شیر تخلیه می شوند.

دریچه  تخلیه وکیوم ابی :

گاز تازه تحت فشار از طریق درگاه تخلیه آزاد می شود ، از آنجا گاز برای هدف مورد نظر آزاد می شود. در قسمت بیرونی واحد ، درگاه تخلیه 90 درجه از درگاه ورودی خارج می شود.

تجهیزات جانبی وکیوم آبی

پمپ خلاء (وکیوم آبی) رینگ مایع را می توان با لوازم جانبی متعدد تقویت کرد. بیشتر این لوازم جانبی برای تنظیم جریان یا فشار هوای محیط و مایع آب بندی از یک راه یا دیگری استفاده می شود. محبوب ترین لوازم جانبی عبارتند از:

پمپ خلاء  رینگ مایع را می توان با لوازم جانبی متعدد تقویت کرد
شیرهای جداسازی:

اینها برای جدا کردن پمپ از واحد در دوره های زمانی که از خلا استفاده نمی شود ، استفاده می شوند. شیرهای پروانه ای یکی از گزینه های اقتصادی برای این منظور در نظر گرفته شده است.

دریچه های کنترل ورودی:

این شیرها روی بعضی از پمپ های خلا نصب می شوند تا پس از غیرفعال شدن فرآیند ، از بازگشت گاز و مایع به روتورها جلوگیری کنند. اساساً ، این اطمینان حاصل می کند که گاز موجود کاملا از سیلندر خارج می شود.

مقایسه شیرهای عایق و چک ورودی

دریچه های خلا relief ورودی:

این شیرها یک راهه هستند که در ورودی پمپ نصب می شوند تا از عمیق رفتن پمپ در خلا جلوگیری کنند. به این ترتیب ، درگاه ها و دیواره داخلی سیلندر p می باشد