روغن ریزی وکیوم

اگر مکش پمپ وکیوم کم و یا ضعیف شده است پیشنهاد میشود که مسیر لوله کشی و اتصالات را برسی کنید از روزنه ها و نشتی های احتمالی باخبر شوید و آنها را برطرف کنید. درقدم بعدی و برای حصول اطمینان از گیج وکیوم برای اندازه گیری میزان خلا پمپ در قسمت ورودی پمپ تست خلاء بگیرید اگر عدد نمایشگر گیج خلا با عدد تعریف شده در روی پلاک دستگاه تفاوت چشمگیری دارد اقدامات زیر را انجام دهید:

در پمپ های وکیوم روغنی، قسمت غبارگیر و ورودی پمپ را تمیز کنید و روغن پمپ را از نظر کیفیت و کمیت برسی کنید.

در پمپ های وکیوم آب درگردش، ورودی پمپ را از نظر گرفتگی و همچنین میزان ورودی و کیفیت آب و خنک بودن آب برسی کنید.

چنانچه پس از انجام کارهای فوق دلایلی از جمله معیوب بودن تیغه ها و خارج شدن روتور از فیلر استاتور و معیوب شدن تیغه ها میباشد بهتر است با ارائه دهنده خدمات پمپ خود تماس بگیرید.

در پمپ های وکیوم روغنی به دلیل ایجاد حرارت بالا به دلیل سایش بالایی که در استاتور وجود دارد از روغن به عنوان عاملی روانکننده و خنک کننده بکارگیری میشود که این حرارت باعث ایجاد دود در پمپ میشود. در قسمت خروجی فیلتر هایی وجود دارد که نقش حذف دود ها را در قسمت خروجی دارند یکی از نشانه های دود کردن پمپ خرابی فیلتر هاست. از دیگر عوامل ایجاد دود در پمپ خلا روغنی استفاده از روغن های بی کیفیت میباشد و داغ کردن بیش از حد پمپ و همچنین مستحلک شدن قطعات داخلی پمپ نیز از عوامل ایجاد دود میباشد.

مقدار فشار و تاثیر آن در اندازه گیری وکیوم

پارامتر های زیادی از جمله دما، رطوبت، شرایط آب و هوایی، وزش باد، ارتفاع از سطح دریا و … فشار اتمسفر را تغییر میدهند، که این عوامل اندازه گیری دقیق فشار اتمسفر را با دشواری روبرو میکند این دلیل دقیق نبودن اندازه گیری فشار توسط گیج فشار نسبی می باشد.

سو الاتی که هنگام انتخاب پمپ وکیوم باید پاسخ داده شود:

این مجموعه آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی از جمله انجام تعمیرات تخصصی روی پمپهای وکیوم رینگ آبی(Liquid Ring) روتاری وین یا روغنی(Rotary Vane) روتس(Roots Vacuum) و ساید چنل(Side Channel) و یا اعزام کارشناس جهت نظارت بر عملکرد دستگاههای در حال کار میباشد.لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد مهندسی فروش این شرکت تماس حاصل نمایید.
سیال پمپ وکیومساعت کارکرد روغن وکیومکارکرد روغن وکیومنشت روغن وکیوم روغن با وکیوموکیوم بدون روغنروغن ریزی وکیوم