روش تست پمپ خلاء

Air Squared

از تجهیزات کالیبره شده با NIST برای تمام روش های آزمایش استفاده می کند. برای آزمایش حلقه باز (هوا)، میز آزمایش همانطور که در شکل ۱ نشان داده شده است مونتاژ می شود. فلش ها نشان دهنده جریان گاز از طریق سیستم است که به ورودی پمپ ختم می شود. برای آزمایش حلقه بسته با گازهای غیر از هوا.

روش تست پمپ خلاء – روش تست پمپ وکیوم – روش بهره برداری از پمپ وکیوم – روش تست وکیوم پمپ – تست پمپ وکیوم آبی – تست وکیوم پمپ آبی

اندازه گیری ها

اندازه‌گیری‌های استاندارد ثبت‌شده عبارتند از: تاریخ، زمان، سرعت موتور، فشار ورودی (خلاء)، دمای ورودی، فشار محیط، دمای محیط، سرعت جریان (بالا دست شیر ​​- به شماتیک)، ولتاژ و جریان.

جریان

Air Squared جریان حجم ورودی را در شرایط محیطی استاندارد NIST منتشر می کند. اگرچه بین تولیدکنندگان پمپ خلاء اختلاف وجود دارد، اکثر آنها جریان حجم ورودی را در شرایط محیطی استاندارد منتشر می کنند، برخلاف شرایط فشار کاهش یافته (خلاء). شرایط فشار محیط ثابت است، در حالی که شرایط فشار خلاء، چگالی سیال را با تغییر فشار تغییر می‌دهد.

Air Squared جریان پمپ خلاء را بر حسب لیتر در دقیقه (lpm) یا فوت مکعب در دقیقه (cfm) منتشر می کند. صنعت همچنین به لیتر در دقیقه استاندارد (slpm) یا فوت مکعب استاندارد در دقیقه (scfm) اشاره می کند. این بدان معناست که نرخ جریان برای دما و فشار استاندارد NIST (STP) – 101.325 کیلو پاسکال و ۲۹۳٫۱۵ کلوین اصلاح می شود. معادله تصحیح در شکل ۲ نشان داده شده است.

Air Squared نرخ جریان حجمی گزارش شده در شرایط استاندارد (slpm یا scfm) را یک نرخ جریان جرمی در نظر می گیرد. از نظر فنی، یک نرخ جریان استاندارد (slpm یا scfm) یک نرخ جریان حجمی (lpm یا cfm) است، البته یک نرخ جریان به STP اصلاح شده است. با این حال، در STP، چگالی سیال مشخص است، بنابراین نرخ جریان جرمی به راحتی محاسبه می شود. بنابراین، نرخ جریان حجمی استاندارد و نرخ جریان جرمی به جای هم استفاده می‌شوند و معنی آن هنوز قابل درک است. با توجه به واحدها، حجم در زمان همیشه یک نرخ جریان حجمی و جرم در زمان همیشه یک نرخ جریان جرمی است، اما حجم استاندارد در هر زمان را می توان به عنوان جریان حجمی در STP یا جریان جرمی (چگالی در STP شناخته می شود) ارجاع داد.

Air Squared جریان را با استفاده از دبی سنج جرم اندازه گیری می کند. یک دبی سنج جرمی نسبت به یک روتامتر برتری دارد، زیرا یک روتامتر معمولاً برای یک شرایط خاص (عمدتا STP) کالیبره می شود و هر انحراف قابل توجهی از آن شرایط دقت را تا حد زیادی کاهش می دهد. فشار محیط در Broomfield، CO بسیار کمتر از فشار محیط استاندارد است، بنابراین یک روتامتر کالیبره شده به STP بی اثر است.

به طور کلی یک افت فشار در سراسر دبی سنج وجود دارد، بنابراین در بالادست شیر ​​کنترل فشار قرار می گیرد. نرخ جریان در هر مکانی در سیستم را می توان با استفاده از معادله شکل ۳ پیدا کرد.

مصرف برق

مصرف برق موتور با استفاده از مولتی متر (ولتاژ) و آمپر متر (جریان) تا حد امکان به موتور اندازه گیری می شود. در موتورهای DC بدون جاروبک (BLDC)، توان به بهترین وجه در سرنخ‌های موتور مناسب بین کنترل‌کننده و موتور اندازه‌گیری می‌شود.

سرعت

سرعت یا به صورت دستی با استفاده از یک سرعت سنج مستقیماً روی شفت موتور یا یک یاتاقان موجود یا به صورت الکترونیکی با استفاده از یک RPM سنج که پالس های موتور را شمارش می کند اندازه گیری می شود.

درجه حرارت

دمای گاز با استفاده از ترموکوپل سیال اندازه گیری می شود. دمای سطح با استفاده از یک دماسنج لیزری در قسمت جلویی پمپ خلاء، تا حد امکان نزدیک به درگاه تخلیه (محل حداکثر دما) اندازه گیری می شود.

عمل

فشرده‌سازی (از جمله پمپ خلاء – فشرده‌سازی شرایط خلاء به فشار محیط) یک فرآیند گرمازا است، با گرمای اضافی که با استفاده از فن خنک‌کننده (یا خنک‌کننده مایع) برای اجبار همرفت مدیریت می‌شود. Air Squared همیشه استفاده از خنک کننده اضافی را در صورت وجود توصیه می کند.

نقاط داده تنها پس از رسیدن کمپرسور به دمای حالت پایدار اندازه گیری و ثبت می شوند. دمای حالت پایدار به محیط محلی بستگی دارد، بنابراین حالت پایدار برای استفاده از فن خنک کننده استاندارد و شرایط محیطی در Broomfield، CO در زمان آزمایش فرض می شود. دمای حالت پایدار با اندازه‌گیری دمای سطح پمپ خلاء، در همان مکان، در فواصل متناوب تا زمانی که ثابت شود، تأیید می‌شود.

ارتفاع

Air Squared در برومفیلد، CO – 1640 متر (۵۳۸۰ فوت) بالاتر از سطح دریا واقع شده است. فشار اتمسفر در این ارتفاع تقریباً ۰٫۸۳۵ بار (۱۲٫۱ psia) است. تمام پمپ های خلاء هوا Air Squared در این ارتفاع آزمایش می شوند، بنابراین اختلاف فشار اتمسفر بین Broomfield، CO و سطح دریا باید در نظر گرفته شود.

برای پمپ‌های خلاء با سرعت معین، چگالی هوای محیط کمتر در برومفیلد، CO می‌تواند منجر به مصرف انرژی کمتر و سرعت جریان کمتری نسبت به آزمایش در سطح دریا شود تا به فشار مطلق یکسان، اما مصرف انرژی بیشتر و جریان بالاتر برسد. سرعت، نسبت به آزمایش در سطح دریا، برای رسیدن به فشار سنج مشابه.

دیدگاهتان را بنویسید