پمپ های کشاورزی وعملکرد آن:

پمپ های کشاورزی چیست؟

پمپ آب کشاورزی موثرترین ماشین برای اهداف آبیاری است. آنها نقش اساسی در کشاورزی ایفا می کنند زیرا آب را از منبع به زمین کشاورزی پمپ می کنند. از پمپ ها می توان برای بسیاری از انواع آبیاری مانند قطره ای ، بارانی و استفاده از لوله لوله استفاده کرد.
پمپ های آب ماشین هایی برای جابجایی آب هستند ، زیرا آنها آب را از منبع خود به مزارع و محصولات منتقل می کنند. پمپ های آب را می توان در انواع مختلف آبیاری مانند قطره ای ، آب پاش یا شلنگ استفاده کرد.

کدام پمپ در مزرعه استفاده می شود؟

پمپ آب گریز از مرکز
پمپ آب گریز از مرکز بیشتر برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد ، این یک ماشین دوار است که در آن یک پروانه درون یک محفظه می چرخد ​​، مایع را در مرکز خود می کشد و مایع را از طریق دهانه ای در کنار بدنه به دلیل گریز از مرکز بیرون می اندازد. زور.

پمپ ها در آبیاری چه کاربردی دارند؟

پمپ های آبیاری برای پمپاژ آب از سطح پایین به سطح بالاتر استفاده می شود و سپس آب از طریق کانال ها به مزارع مورد نیاز برای آبیاری (عملیات بالابر) یا برای بالا بردن آن به سر فشار مورد نیاز استفاده می شود تا بتوان از طریق آن در مزارع اسپری کرد. سیستم های لوله کشی.

کدام پمپ آب برای کشاورزان مناسب است؟

* طیف گسترده ای از پمپ های آب موجود است. از پمپ های ساده دستی که تا سوخت های فسیلی یا برق مانند انرژی خورشیدی کار می کنند.

پمپ های آب چگونه کار می کنند؟

پمپ های آب می توانند به روش های مختلف کار کنند ، اما به ساده ترین شکل ، پمپ های آب از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: ورودی ، سیستم پمپ و خروجی.

هنگامی که اختلاف فشار در سیستم پمپ ایجاد می شود ، آب از طریق قسمت ورودی به داخل پمپ کشیده می شود ، آب می خواهد از منطقه ای با فشار بالا به منطقه ای با فشار پایین منتقل شود. از این وسیله برای انتقال آب از طریق پمپ به سمت خروجی ، داخل شیلنگ و به سمت مزرعه یا مخزن آب استفاده می شود.
پمپ های آب چگونه کار می کنند؟
پمپ های آب می توانند به روش های مختلف کار کنند ، اما به ساده ترین شکل ، پمپ های آب از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: ورودی ، سیستم پمپ و خروجی.

هنگامی که اختلاف فشار در سیستم پمپ ایجاد می شود ، آب از طریق قسمت ورودی به داخل پمپ کشیده می شود ، آب می خواهد از منطقه ای با فشار بالا به منطقه ای با فشار پایین منتقل شود. از این وسیله برای انتقال آب از طریق پمپ به سمت خروجی ، داخل شیلنگ و به سمت مزرعه یا مخزن آب استفاده می شود.
اگر منبع آب عمیق تر از این باشد ، شما به یک پمپ آب غوطه ور نیاز دارید. این به این دلیل است که پمپ هایی که روی سطح قرار می گیرند نمی توانند آب را از عمق بیش از ۷ متر به پایین برسانند. ارتفاعی که یک پمپ آب می تواند آب را بلند کند به عنوان کل سر (یا بالابر کل) شناخته می شود.

پمپ های آب سطحی عبارتند از پمپ هایی که بر روی زمین ، خارج از آب ، با شلنگ از طرف ورودی پمپ آب در داخل آب قرار می گیرند. این پمپ ها آب را تا سیستم پمپ می مکند و سپس آب را به مزرعه شما هدایت می کنند.
پمپ های آب شناور به داخل آب پایین می آیند. آنها دارای کابل های برق و شلنگ خروجی متصل به پمپ در زیر آب هستند ، بنابراین این سیستم های پمپ برای کار باید آب بسته باشند. این پمپ ها آب را از عمق پمپ به مزرعه شما فشار می دهند.

نحوه اندازه گیری کل هد (بالابر کل) با Futurepump SF2 – یک پمپ آب سطحی نشان داده شده است. بالابر مکش + بالابر تخلیه = بالابر کل
میزان آب پمپ شده ، که به عنوان جریان شناخته می شود ، بسته به نوع پمپ و منبع تغذیه شما متفاوت است.

به طور کلی ، هرچه فاصله آب برای بلند کردن (سر بزرگتر) بیشتر باشد ، میزان جریان کمتر خواهد بود ، زیرا انرژی بیشتری برای جابجایی آب مورد نیاز است. بنابراین ، اگر انرژی یکسانی را به هر کدام وارد کنید ، پمپاژ آب با پمپ های شناور از اعماق بیشتر (سر بزرگ) آب کمتری نسبت به پمپ آب سطحی از منابع کم عمق (سر کم) تولید می کند.

این مورد در مورد منبع تغذیه شما نیز یکسان عمل می کند ، هرچه قدرت پمپ شما بیشتر باشد ، میزان جریان بالاتر است.

چگونه باید پمپ آب خود را تغذیه کنید:

همانطور که در بالا گفتیم ، همه پمپ های آب برای کار نیاز به انرژی دارند…

در مناطق گرمسیری ، پمپ های بنزین و گازوئیل همچنان محبوب هستند ، زیرا می توانند ارزان ترین گزینه در فروشگاه به نظر برسند. با این حال ، هزینه های زیادی برای این پمپ ها وجود دارد که قیمت آنها را در طول عمر پمپ افزایش می دهد.

پمپ های سوخت فسیلی عمر کوتاهی دارند و نیاز به تعمیر و نگهداری منظم از مکانیک دارند و شما باید به خرید سوخت ادامه دهید. علاوه بر این ، آنها بسیار آلوده کننده هستند ، کیفیت هوا را در مزرعه شما پایین می آورند و دی اکسید کربن تولید می کنند که به تغییرات آب و هوایی کمک می کند و ثابت شده است که بر منظم بودن فصل های خشک و مرطوب تأثیر می گذارد.

یکی دیگر از گزینه ها ، پمپ های آب دستی ، مانند پمپ تردل است. اینها از شما می خواهند که پمپ را به صورت دستی ، اغلب با پای خود پمپ کنید. با این حال ، این نوع پمپ های آب ، در عین مقرون به صرفه بودن ، به زمان و نیروی زیادی نیاز دارند.

در مقابل ، اگر پمپ آب خورشیدی دارید ، پنل های خورشیدی همچنان انرژی رایگان و پاکی را برای پمپ شما ارائه می دهند ، زیرا انرژی خورشیدی در همه جا و در تمام طول روز به صورت رایگان در دسترس است!
این بدان معناست که برای خرید سوخت بیشتر نیازی به اتصال به شبکه برق یا سفر ندارید. علاوه بر این ، تنها خدماتی که باید انجام دهید این است که هر چند وقت یکبار پنل ها را پاک کنید تا آلودگی و گرد و غبار از بین برود و شما هم خوب بروید. به همین دلیل است که ما واقعاً معتقدیم انرژی تجدیدپذیر خورشیدی بهترین راه برای یک کشاورز خرده پا برای تغذیه پمپ های آب آنها است.

با تغذیه پمپ آب خود با انرژی خورشیدی ، موارد زیر را انجام می دهید:

پمپ های آب خورشیدی Futurepump پمپ های آب سطحی هستند. آنها شامل یک موتور ، یک چرخ فلک و یک پیستون هستند که از پنل های خورشیدی استفاده می کنند. این سیستم ساده قطعات متحرک کمتری نسبت به پمپ های بنزین دارد و نگهداری از آن راحت تر است!

راه اندازی آسان است ، فقط پنل های خورشیدی را در نقطه ای آفتابی در مزرعه خود قرار دهید ، آنها را به پمپ آب وصل کنید ، شیلنگ های خود (و هر روش آبیاری که دارید) را وصل کنید و محصولات خود را رشد دهید.

دامنه ما به طور خاص طراحی شده است تا کشاورزان خرده پا را برای سالها تمام آبیاری یک یا دو هکتار را تأمین کند! همه پمپ های آب خورشیدی ما نیز دارای ۵ سال ضمانت کامل هستند. این بدان معناست که پنج سال بدون نگرانی بدون هزینه سوخت ، نیروی کم کار و نگهداری آسان!

سیستم های پمپ برای آبیاری کشاورزی امروز:

آبیاری کشاورزی مدرن متقابل پیچیده ای از مصرف انرژی پایدار ، استفاده از آب ، شرایط بازار و استفاده از تجربه و دانش برای اطمینان از بهترین طراحی برای کاربردهای آبیاری است. درک شیوه های گذشته ، مسائل جاری آب و انرژی و پیشرفت در فناوری پمپ به ایجاد سیستم های پمپاژ کمک می کند که به بهترین نحو به نیازهای کشاورزی مدرن خدمات رسانی کند. بازار کشاورزی به سرعت در حال تغییر است و کشاورزان نمی توانند به فناوری و شیوه های گذشته تکیه کنند.

برای حفظ بهره وری بالا و رقابت در بازار ، کشاورزان باید بر سودآوری تمرکز کنند که شامل بهینه سازی انرژی و استفاده بهتر از منابع آب است. سیستم های پمپاژ نقش مهمی در ارائه راه حل های بهینه برای مصرف انرژی و آب ایفا می کنند.

سیستم پمپ برای آبیاری امروز فقط مربوط به پمپ ها نیست. رانندگی با سرعت متغیر ، کنترل هوشمند و مدیریت از راه دور همه مستلزم ادغام اجزاء در یک سیستم آبیاری است.


آبیاری چیست:

آبیاری یک برنامه مصنوعی آب برای ریشه گیاهان است که به منظور کمک به رشد محصولات کشاورزی انجام می شود. کود و مواد شیمیایی را می توان به سیستم آبیاری اضافه کرد. آبیاری نیز می تواند در حفاظت از یخ زدگی نقش داشته باشد.

کشاورزی موفق به دسترسی کشاورزان به آب بستگی دارد. در اواسط قرن گذشته ، تصور رایج این بود که آب یک منبع بی نهایت است. امروزه می دانیم که آب منبعی است که باید مدیریت شود. این فقط مربوط به دهان بیشتر برای تغذیه نیست – مردم کالری بیشتری مصرف می کنند و گوشت بیشتری مصرف می کنند. این امر به آب بیشتری برای تولید غذا نیاز دارد.
کشاورزان باید مصرف انرژی را در نظر بگیرند. انرژی برای پمپ های آبیاری یکی از هزینه های تک هزینه ای برای کشاورزان است. با این حال ، بسیاری از صرفه جویی های احتمالی ناشی از استفاده موثرتر و کارآمدتر از انرژی ، بی اطلاع هستند.

کشاورزی مدرن نیاز به راه حل های آبیاری دارد که یکنواختی را بهینه کرده ، هزینه های انرژی را کاهش دهد ، از منابع آب محافظت کند و بهره وری را در بهترین حالت حفظ کند. تغییرات بازار کشاورزی نیازمند تمرکز بیشتر بر استفاده از دانش ، تجربه و راه حل های کامل آبیاری است که همه اجزا را با هم ادغام می کند.

هنگام رساندن آب به محصول چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

آبیاری با تأمین آب مورد نیاز محصول از آبهای زیرزمینی یا آبهای سطحی از کانال یا حوضچه ذخیره شروع می شود. در مرحله بعد ، تصفیه آب ، در صورت لزوم ، و شاید افزودن کود یا مواد شیمیایی است. در نهایت ، آب با استفاده از تکنیک های مختلف-مانند سیل ، آبیاری بارانی یا قطره ای/اسپری میکرو به محصول منتقل می شود.

سیستم های مکانیکی آبپاش ، مانند آبیاری محوری ، برای پوشش مناطق وسیع مثر است. این سیستم ها معمولاً به پمپی متصل می شوند که می تواند مقدار لازم آب ، فشار و به طور قابل توجهی بیشتر را به عنوان احتیاط تامین کند. یک سوپاپ جریان و فشار اضافی را کنترل می کند.
آبیاری قطره ای و میکرو اسپری برای کاربردهای کم فشار استفاده می شود که در آن کاهش تا حد ممکن تبخیر و رواناب احتمالی ضروری است. ثابت نگه داشتن فشار برای اطمینان از اعمال یکنواخت در هر منطقه از سیستم ضروری است. اگر به درستی مدیریت شود ، این می تواند کم مصرف ترین روش آبیاری باشد. دستیابی به این امر مستلزم این است که سیستم بتواند تغییرات جریان را جبران کند تا از فشار ثابت هنگام قطع و خروج مناطق اطمینان حاصل شود.

رویکردهای سنتی و راه حل های پمپاژ:

برداشت آب های زیرزمینی به طور معمول شامل پمپ های توربین زیر آب یا عمودی است که آب را به سطح می رسانند. برای آبهای سطحی ، پمپ های گریز از مرکز در تنظیمات مختلف ، پمپ های شکافی و پمپ های مکش انتهایی راه حل های سنتی بوده اند.

این پمپ ها باید شرایط متغیر روی زمین و زیر زمین را داشته باشند ، که بر فشار و جریان مورد نیاز روز به روز و از فصل به فصل تأثیر می گذارد. یک سیستم پمپاژ باید مقدار مناسب فشار و جریان را در نازل وارد کند. راه حل ساده این است که پمپ را بزرگتر کنید ، بنابراین پمپ می تواند بدترین سناریو را اداره کند. با این حال ، در نتیجه ، پمپ تقریباً هرگز در نقطه کار مطلوب خود کار نمی کند. فشار بیش از حد ایجاد می کند و انرژی زیادی مصرف می کند ، که به هیچ وجه به طور م productثر مورد استفاده قرار نمی گیرد.

به طور سنتی ، آب از منبع آب – چه آب های زیرزمینی و چه سطحی – با فشار کم یا ثابت از پمپ هایی که با یک سرعت کار می کنند ، توزیع شده است. تحویل به محصول از طریق نازل ها انجام شده است ، جایی که تمرکز روی پوشش سطح بوده است ، بدون توجه زیادی به رواناب ، تبخیر تاج و رانش باد. نظارت بر رطوبت خاک برای اطمینان از پخش یکنواخت در سطح آبی یک رشته نسبتاً جدید است.
در مقابل ، مدیریت فشار از دیرباز یک موضوع بوده است. سالهاست که از شیرهای کاهش فشار برای کاهش فشار در سیستم استفاده می شود. با این حال ، نصب شیرآلات پرهزینه است و نیاز به سرویس و تعویض مکرر دارد و عملکرد آنها انرژی زیادی مصرف می کند.

اگر کاربران نهایی سیستم آبیاری کشاورزی را به عنوان یک ماشین و پمپ را به عنوان موتور در نظر بگیرند ، آیا منطقی است که خودرو را با گاز کامل و با سرعت ترمز کنترل کنید؟ این یک روش رایج برای پمپ های آبیاری است.

مقابله با چالش های کشاورزی مدرن:

سیستم های پمپاژ کامل به جای پمپ های بزرگ و جدا شده راه حل پیش رو هستند. به عنوان مثال ، استفاده از پرهزینه و زمانبر شیرهای کاهش فشار برای حفظ فشار ثابت را می توان با سرمایه گذاری در کنترل کننده های پمپ برای مدیریت موثر فشار حذف کرد. این امر در دراز مدت موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود ، نیاز به سرویس را کاهش می دهد و مصرف انرژی را به حداقل می رساند.

همین مورد را می توان در مورد استفاده از شیرآلات در آبیاری بارانی نیز بیان کرد. استفاده از پمپ سرعت متغیر و سنسور فشار بر روی محور ، که به طور خودکار عملکرد پمپ را مطابق با نیازهای محور تنظیم می کند ، رویکرد بسیار بهتری است. این امر یکنواختی آبیاری بیشتر را تضمین می کند و هزینه های انرژی را پایین می آورد. کنترل کننده پمپ مزیت اضافی محافظت از پمپ در برابر بی نظمی های ناشی از خشک شدن یا منبع تغذیه را ارائه می دهد که باعث افزایش طول عمر پمپ می شود.

بالا و پایین آمدن سطح آب ، زیر سطح زمین و آبهای سطحی ، اساساً مشخصات سیستم پمپاژ را تغییر می دهد زیرا این تغییرات سر را تغییر می دهد. یک پمپ تک دور با ابعاد بالا از پایین ترین سطح آب ، وقتی سطح آن بالا باشد ، دلارهای انرژی را می سوزاند. از سوی دیگر ، یک پمپ سرعت متغیر سر و جریان خود را برای جبران تغییرات سطح آب تنظیم می کند و هزینه های انرژی را کاهش می دهد.

طراحی سیستم آبیاری برای برنامه های امروزی:

کشاورزان و ارائه دهندگان سیستم پمپ باید در مورد برنامه های آبیاری خاص به روش های جدید فکر کنند و به ویژه آنها باید در مورد طراحی سیستم آبیاری در برنامه فکر کنند. پمپ ها باید با بقیه سیستم آبیاری یکپارچه تر شوند. این بدان معناست که پمپ باید متناسب با تجهیزات آبیاری یا تجهیزات آبیاری باید متناسب با پمپ طراحی شود.
طیف وسیعی از کاربردهای پمپ در آبیاری کشاورزی بسیار و متنوع است. کلید موفقیت کنترل پمپ هوشمند است که به طور خاص برای هر برنامه طراحی شده است.

رویکرد فعلی که به سادگی نصب یک پمپ است که همیشه می تواند بیش از مقدار کافی آب را تامین کند ، باعث اتلاف پول و انرژی می شود. بازگشت به استعاره فوق ، که سیستم را با خودرو مقایسه می کند و پمپ را با موتور آن مقایسه می کند: خرید یک موتور بزرگ برای قرار دادن در اتومبیل ، یک امر پرهزینه خواهد بود و هیچ تضمینی برای یک سواری راحت یا کم مصرف نخواهد داشت.

در مورد یک سیستم آبیاری که در آن پمپ باید م moreثرتر از رساندن آب به لوله ها باشد ، به این موضوع فکر کنید. به عنوان مثال ، افزودن درایوهای با سرعت متغیر هنگام پمپاژ مستقیم به یک سیستم آبیاری ، بازده آبهای زیرزمینی را افزایش می دهد. میزان مصرف و توزیع آب سطحی را می توان با استفاده از سیستم های افزایش فشار چند پمپ بهبود بخشید. به طور کلی ، سیستم های نظارت و کنترل با محافظت از پمپ در برابر خشک شدن ، خرابی موتور یا بی نظمی در منبع تغذیه ، جریان قابل اطمینان آب را حفظ می کند.

همه این عناصر باید به طور کامل در طراحی ادغام شوند تا مزایایی را که یک سیستم پمپ آبیاری مدرن می تواند به کشاورز ارائه دهد ، ارائه دهند. حفظ فشار و جریان صحیح در لوله ها و نازل به معنای آب بیشتر در هر کیلووات ساعت و صرفه جویی در انرژی است که یکی از پرهزینه ترین اقلام در کشاورزی است.

پیشتر ، اهمیت حفظ فشار ثابت در سیستم آبیاری محوری توضیح داده شد. این امر در صورتی اهمیت پیدا می کند که محور به تفنگ انتهایی و شاید حتی گوشه ای مجهز باشد. به محض روشن شدن قسمت انتهایی تفنگ یا گوشه ، فشار در خط اصلی محور کاهش می یابد. این امر بر یکنواختی آبیاری تأثیر می گذارد.

راه حل این است که پمپ اصلی محور را با یک پمپ سرعت متغیر جایگزین کنید ، که بلافاصله پس از قطع شدن تفنگ انتهایی یا بخش گوشه ای به افت فشار واکنش نشان می دهد. در چنین پیکربندی ، می توان فشار یکسانی را روی همه آبپاش ها حفظ کرد. و بنابراین ، یکنواختی بالایی را ارائه می دهد.

آینده:

مجموع راه حل ها ، متناسب با برنامه
توسعه سیستم های آبیاری که در این مقاله توضیح داده شده است نیاز به بررسی دقیق کل سیستم آبیاری و ادغام هر جزء ، متناسب با کاربرد را نشان می دهد.

این نیاز به تجربه و دانش دارد. توانایی پیگیری آب از منبع به محصول – از مصرف آب ، تصفیه و توزیع آب تا آبیاری – و نظارت دقیق بر آن در طول مسیر برای سیستم پمپ آبیاری بسیار مهم است.

کشاورزی مدرن نیاز به درک وسیع تری از ادغام اجزا دارد و سیستم باید اطمینان حاصل کند که کشاورز قادر است به مسائل مربوط به مصرف انرژی و تامین آب پاسخ دهد ، به ویژه با جداسازی مناطقی که می توان در آنها صرفه جویی کرد و سود بیشتری در هکتار ایجاد کرد.

این یک تمرین نیست که بتوان آن را به صورت جداگانه انجام داد. همه شرایط محلی مربوط باید به معادله اضافه شود – مانند شرایط خاک ، محصول ، توپوگرافی و الگوهای آب و هوا. سپس کنترل پمپ ، از جمله نظارت و مدیریت هوشمند ، راه پیش رو است.

صرفه جویی در انرژی باید انجام شود و قابل ملاحظه است. مزیت اضافی برای کشاورز این است که علاوه بر هزینه های عملیاتی کمتر ، آب با دقت بیشتری به محصول منتقل می شود. این منجر به برداشت بهتر ، افزایش سودآوری و مدیریت بهتر آب می شود و کشاورزی پایدار را در آینده تضمین می کند.

مطالعه بیشتر درباره بلوئر هوادهی و پمپ وکیوم

  1. عملکرد بلوئرهای رفت و برگشتی
  2. کارکرد بلوئرهای دینامیکی چگونه است؟
  3. سانتریفیوژ بلوئر چگونه کار می کند؟
  4. ساختار کلی ساید چنل بلوئر چگونه است؟
  5. نحوه کارکرد بلوئر های روتاری؟
  6. کمپرسور هوا و عملکرد آن؟
  7. نحوه کارکرد کمپرسور پیستونی؟
  8. نحوه کارکرد کمپرسور دیافراگمی؟
  9. نحوه عملکرد پکیج های وکیوم خشک ؟
  10. ویژگی ساختاری پکیج های وکیوم روغنی روتاری ؟
  11.  تعمیر و راه اندازی وکیوم پمپ؟
  12. ویژگی های پمپ وکیوم روغنی؟
  13.  نحوه عملکرد پکیج وکیوم پمپ روتاری؟
  14.  ویژگی های پکیج پمپ وکیوم آبی؟
صنایع وکیوم آسیا

دیدگاهتان را بنویسید