پمپ های خانگی

پمپ های فشار خانگی عموماً برای انتقال آب از مخزن آب باران به خانه استفاده می شوند. افزودن یک کلید فشار یا یک مخزن فشار ، سیستم را خودکار می کند.

پمپ فشار برای خانه:

پمپ فشار دستگاهی است که برای پمپاژ آب از مخزن آب به حمام ، آشپزخانه ، باغ یا هر مکانی که به آب نیاز دارد استفاده می شود. پمپ فشار به پمپ مخزن آب یا پمپ فشار برای خانه نیز گفته می شود.

انواع مختلفی از پمپ های فشار برای خانه ها در بازار وجود دارد. انتخاب ماشین آلات بر اساس اندازه و مساحت کل مکان است. اگر مکان بزرگ است ، پمپ فشار با نیروی بیشتر مورد نیاز است و بالعکس.

علاوه بر استفاده از پمپ آب به عنوان بخشی از سیستم تامین آب در خانه ، از پمپ فشار آب نیز می توان برای تخلیه آب انباشته شده در زیرزمین پس از سیل استفاده کرد. به طور کلی ، بیش از یک کاربرد پمپ فشار آب برای خانه وجود دارد.

هنگام انتخاب پمپ فشار به چه نکاتی توجه کنیم:

هنگام انتخاب پمپ فشار برای مصارف خانگی ، نکته اصلی همیشه باید فاصله کل پمپ فشار تا دورترین خروجی آب و میزان فشار دستگاه برای رساندن آب باشد.

مساحت :

با فضا و مساحت بیشتر ، پمپ فشار به یک موتور یا موتور بزرگتر نیاز دارد تا بتواند آب را به طور موفقیت آمیزی به تمام خروجی های آب در خانه یا چمن های باغ ببرد. بنابراین ، قبل از خرید پمپ های آب ، همیشه ناحیه ای را که دستگاه ابتدا پوشش می دهد اندازه گیری کنید.

ارتفاع خروجی آب چقدر است:

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید ارتفاع خروجی آب در خانه است. به طور معمول ، هنگامی که یک خانه یک طبقه است که از پمپ فشار استفاده می کند ، در صورت معرفی سیستم آب پاش آتش نشانی ، بالاترین سطح خروجی آب باید در سطح سقف باشد.

اگر خانه ای دو طبقه باشد ، بلندترین خروجی آب می تواند حدود ۵ تا ۶ متر ارتفاع داشته باشد. مهم نیست که خانه چند داستان دارد ، اندازه گیری ارتفاع نیز باید انجام شود. هرچه خروجی های آب بیشتر باشد ، فشار آب قوی تر برای پمپاژ آب تا خروجی های بالای ساختمان لازم است.

پمپ چقدر آرام باید باشد:

سکوت ممکن است یکی از رایج ترین الزامات برای انتخاب پمپ فشار برای خانه باشد. برای از بین بردن صداهایی که پمپ آب ایجاد می کند ممکن است به یک مخزن فشار نیاز باشد. پوشش پمپ روی پمپ آب نیز می تواند مفید باشد ، اما باید به جریان هوا دقت کرد وگرنه دستگاه بیش از حد گرم می شود.

مدل های پمپ آب نیز وجود دارند که ادعا می شود صدای کمتری تولید می کنند. توصیه می شود برای انتخاب بهترین دستگاه برای خانه با تامین کنندگان یا تولید کنندگان پمپ فشار برای مصارف خانگی مشورت کنید.

انواع پمپ فشار :

انواع پمپ های فشار برای خانه ها بر اساس کاربردی که دارند طبقه بندی می شوند و در اینجا تنها برخی از انواع پمپ های آب که بیشترین استفاده را برای مصارف خانگی دارند ، آورده شده است. پمپ های فشار که مخصوص استفاده صنعتی یا محل کار هستند در اینجا گنجانده نشده اند. رایج ترین انواع پمپ های فشار برای خانه ها پمپ های تخلیه ، پمپ های چاه ، پمپ های شناور و پمپ های مخزن آب است. همه آنها با اهداف خاصی با یکدیگر تفاوت دارند.

پمپ تخلیه:

پمپ های تخلیه آب پمپ های آبی هستند که آب را از فونداسیون یا زیرزمین خانه که آب باید خارج شود ، دور می کنند. هنگامی که پمپ تخلیه کار می کند ، ابتدا آب را جمع آوری می کند و پس از رسیدن به ظرفیت ، آب را به لوله تخلیه رها می کند. این نوع پمپ آب فقط برای انتقال آبهای زیرزمینی تمیز طراحی شده است. پمپ پایه نوعی پمپ تخلیه معمولی است. این دستگاهی است که بالاتر از سطح کار می کند ، به این معنی که پمپ و همچنین دستگاه در بالا و دور از آب قرار دارد.

استفاده از این نوع پمپ ها گاهی اوقات بیش از حد گرم می شود. در نتیجه ، تعمیر و نگهداری دستگاه مهم است. همچنین ، این نوع پمپ ها فضای خاصی را اشغال می کنند ، بنابراین معمولاً در نزدیکی اتاقهایی قرار می گیرند که احتمال تجمع آب در آنها وجود دارد.

پمپ شناور:

پمپ های آب شناور در واقع نوعی پمپ تخلیه هستند ، اما با پمپ های پایه تفاوت زیادی دارند. پمپ شناور شبیه یک لوله با پمپ و تمام اجزای موجود در پمپ است. آب را ذخیره نمی کند. در عوض ، مستقیماً به لوله متصل می شود تا آب را پمپ کرده و از طریق لوله به یک مخزن آب برساند. جمع کننده آب نیازی به نزدیک بودن محل پمپاژ ندارد و پمپ شناور هنگام کار در آب قرار می گیرد. بنابراین ، نسبت به پمپ های معمولی جای کمتری اشغال می کند و همانند پمپ پایه ، مشکل سرمایش ندارد.

پمپ های چاه:

پمپ های چاه بسیار شبیه به پمپ فشار معمولی برای خانه ها هستند زیرا به عنوان بخشی از سیستم تامین آب برای خانه ها نیز استفاده می شوند. پمپ چاه آب را از منبع آب زیرزمینی به داخل خانه ها هدایت می کند. همچنین چند زیر نوع پمپ چاه نیز وجود دارد. پمپ چاه کم عمق طوری طراحی شده است که آب را از منبع زیرزمینی در فاصله ۲۵ فوت به سطح زمین استخراج کند در حالی که یک پمپ چاه عمیق برای هدایت آب از ۲۵ فوت تا حدود ۱۰۰ فوت در زیر زمین وجود دارد. برخی از پمپ های چاه عمیق می توانند به منبع آبی که عمق ۴۰۰ پا در زمین دارد برسند.

پمپ مخزن آب:

مخزن آب یا مخزن تحت فشار به عنوان ذخیره آب استفاده می شود. هنگامی که یک موقعیت اضطراری رخ می دهد ، مانند قطع برق ، مخزن آب جایگزین سیستم های عادی تامین آب می شود. این نوع پمپ فشار همچنین به افزایش طول عمر سیستم تامین آب کمک می کند زیرا بار اجزای الکتریکی پمپ های آب را به اشتراک می گذارد. هنگامی که محلول معمولی پایین می آید ، نقش مخزن آب بیشتر جایگزین است. مخزن آب در صورت عدم استفاده سکوت می کند ، اما قطعاً می تواند پشتیبان بسیار قدرتمندی در هر زمان که مورد نیاز باشد باشد.

* می توان بیان نمود:

پمپ های خانگی به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:

هنگامی که مخزن آب باران یا سیستم تغذیه گرانشی دارید که فشار کافی را تامین نمی کند ، پمپ های فشار خانگی مورد نیاز است. پمپ های فشار خانگی هنگام باز شدن شیر (از طریق سوئیچ فشار اتوماتیک) تشخیص داده و شروع به پمپاژ می کنند.
پمپ های فشار DC معمولاً به تأمین ۱ یا ۲ شیپور خاموشی محدود می شوند و ممکن است بسیار کوچک باشند تا بتوانند آب / فشار کافی را برای یک خانواده متوسط ​​استرالیایی تامین کنند. اکثر پمپ های DC همچنین از دیافراگم هایی استفاده می کنند که نیاز به تعویض منظم دارند – کاری که به راحتی فراموش می شود (تا دیر نشده). بنابراین ما پمپ های خانگی ۲۳۰ ولت را حتی برای سیستم های خورشیدی مستقل توصیه می کنیم.

فاصله بین مخزن شما و دورترین خروجی:

اندازه پمپ فشار مورد نیاز شما بستگی به فاصله آب مورد نیاز برای حرکت از مخزن تا دورترین خروجی دارد. ابتدا این فاصله را اندازه بگیرید. هرچه فاصله بیشتر باشد ، پمپ فشار مورد نیاز شما بزرگتر است.

ارتفاع خروجی ها در خانه

در یک خانه تک طبقه ، بالاترین خروجی معمولاً فقط ارتفاع رز دوش (حداکثر ۱٫۸ متر) خواهد بود. در یک خانه دو طبقه ، بالاترین خروجی در طبقه ۲ ممکن است تا ۵ متر باشد. برای خانه هایی با سطوح بیشتر باز هم بالاتر.

علاوه بر این اندازه گیری ، ارتفاع یا بلند کردن آب برای حرکت عمودی از مخزن آب به خانه نیز اضافه می شود.

حرکت آب به سمت بالا حرکت آب در برابر گرانش است. به طور کلی فشار سر برای این کار باید حداقل ۲۰-۵۰ متر باشد.

چه نوع فشار آب مورد نیاز است:

ابتدا باید بدانیم که آب باران برای چه مواردی استفاده می شود. این به تعیین فشار آب مورد نیاز کمک می کند. لیتر در دقیقه (L/min) نحوه اندازه گیری آب است.

جریان کندتر آب اغلب برای ماشین های لباسشویی و پر کردن مخزن توالت پذیرفته می شود.

برای دوش عالی یا استفاده از شلنگ برای آبیاری باغ ، همه ما فشار بیشتر را ترجیح می دهیم. فشار بیشتر منجر به جریان سریعتر در خروجی ها و شیرهای شما می شود.

برای انتخاب بهترین پمپ فشار ، باید چند لیتر در دقیقه (L/min) مورد نیاز خود را تعیین کنید. مثال: شخصی در حال دوش گرفتن است در حالی که شخص دیگری در حال شستن توالت است و همزمان یک شیر آب بیرون برای آبیاری باغ کار می کند.

دوش گرفتن ممکن است به ۱۲ لیتر در دقیقه ، شیر باغ ۱۲ لیتر در دقیقه و شستشوی توالت ۵ لیتر در دقیقه نیاز داشته باشد. شما به یک پمپ فشار نیاز دارید که حداقل ۲۹ لیتر در دقیقه تحویل دهد.
نحوه دستیابی به پمپ فشار خانه آرام

روشهای مختلفی برای کاهش صدای پمپ وجود دارد:

یک مخزن فشار اضافه کنید: این امر تعداد دفعات چرخش پمپ را کاهش می دهد
پمپ را بپوشانید: پمپ را در یک درپوش پمپ قرار دهید تا جریان هوا در اطراف پمپ امکان پذیر باشد تا پمپ بیش از حد گرم نشود. روکش پمپ های با کیفیت متناسب با اکثر پمپ های فشار موجود در بازار موجود در فروشگاه ما.
یک پمپ فشار شناور را در نظر بگیرید تا داخل مخزن آب شما قرار گیرد
مصرف انرژی پمپ فشار خانه شما

بزرگترین پمپ فشار موجود را خریداری نکنید. با توجه به نیاز خود برای برنامه خرید کنید ، زیرا هرچه پمپ فشار بزرگتر باشد ، انرژی بیشتری از آن می گیرد. هرچه انرژی بیشتری مصرف شود ، قبض برق بیشتری دریافت خواهید کرد.

۴ راه برای کاهش هزینه های انرژی وجود دارد:

پمپ فشار کم مصرف را انتخاب کنید:

مخزن فشار را به سیستم خود اضافه کنید. مخزن تحت فشار مقداری آب تحت فشار را در خود نگه می دارد. وقتی شیر یا خروجی خود را روی آب می چرخانید ابتدا از مخزن فشار بیرون می آید. وقتی مخزن فشار خالی شد ، پمپ راه اندازی می شود.
یک سیستم تغذیه گرانشی یا یک سیستم مخزن سربرگ راه اندازی کنید

بهترین پمپ فشار خانگی کدامند؟
پمپ های تقویت ککنده خانگی برای چه مواردی استفاده می شود؟

پمپ های تقویت کننده پمپ های کمکی هستند که برای افزایش یا حفظ فشار در سیستم آب آشامیدنی استفاده می شوند. آنها بیشتر در سیستم هایی که تقاضای ناسازگار برای آب وجود دارد استفاده می شوند.

مطالعه بیشتر درباره بلوئر هوادهی و پمپ وکیوم

  1. عملکرد بلوئرهای رفت و برگشتی
  2. کارکرد بلوئرهای دینامیکی چگونه است؟
  3. سانتریفیوژ بلوئر چگونه کار می کند؟
  4. ساختار کلی ساید چنل بلوئر چگونه است؟
  5. نحوه کارکرد بلوئر های روتاری؟
  6. کمپرسور هوا و عملکرد آن؟
  7. نحوه کارکرد کمپرسور پیستونی؟
  8. نحوه کارکرد کمپرسور دیافراگمی؟
  9. نحوه عملکرد پکیج های وکیوم خشک ؟
  10. ویژگی ساختاری پکیج های وکیوم روغنی روتاری ؟
  11.  تعمیر و راه اندازی وکیوم پمپ؟
  12. ویژگی های پمپ وکیوم روغنی؟
  13.  نحوه عملکرد پکیج وکیوم پمپ روتاری؟
  14.  ویژگی های پکیج پمپ وکیوم آبی؟
صنایع وکیوم آسیا

دیدگاهتان را بنویسید