[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” aria_label=” av_uid=’av-6uwu19′]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kt8nl64l’ admin_preview_bg=”]

پمپ ها

صنایع نساجی

پمپ وسیله ای است که مایعات (مایعات یا گازها) یا گاهی اوقات دوغاب را با عمل مکانیکی که معمولاً از انرژی الکتریکی به انرژی هیدرولیک تبدیل می شود ، حرکت می دهد. پمپ ها را می توان با توجه به روشی که برای جابجایی سیال استفاده می کنند به سه گروه عمده طبقه بندی کرد: پمپ های بالابر مستقیم ، جابجایی و گرانش. 

پمپ ها با مکانیزمی (معمولاً رفت و برگشتی یا چرخشی) کار می کنند و برای انجام کارهای مکانیکی حرکت سیال ، انرژی مصرف می کنند. پمپ ها از طریق بسیاری از منابع انرژی ، از جمله عملکرد دستی ، برق ، موتورها یا نیروی باد عمل می کنند و در اندازه های مختلف ، از میکروسکوپی برای استفاده در کاربردهای پزشکی ، گرفته تا پمپ های بزرگ صنعتی تولید می شوند.

پمپ های مکانیکی در طیف وسیعی از کاربردها مانند پمپاژ آب از چاه ها ، فیلتر آکواریوم ، فیلتر کردن حوضچه و هوادهی ، در صنعت خودرو برای خنک کننده آب و تزریق سوخت ، در صنعت انرژی برای پمپاژ نفت و گاز طبیعی یا برای خنک کننده عمل می کنند. برجها و سایر اجزای سیستمهای گرمایش ، تهویه و تهویه مطبوع. در صنعت پزشکی ، پمپ ها برای فرآیندهای بیوشیمیایی در توسعه و تولید دارو و به عنوان جایگزین های مصنوعی برای اعضای بدن ، به ویژه پروتز قلب مصنوعی و پروتز آلت تناسلی استفاده می شود.

هنگامی که یک محفظه حاوی تنها یک پروانه گردان است ، به آن پمپ تک مرحله ای می گویند. هنگامی که یک محفظه حاوی دو یا چند پروانه گردان است ، به آن پمپ دو یا چند مرحله ای می گویند.

در زیست شناسی ، انواع مختلف پمپ های شیمیایی و بیومکانیکی تکامل یافته است. بیومیمیکری گاهی اوقات در توسعه انواع جدید پمپ های مکانیکی استفاده می شود

انواع

پمپ های مکانیکی ممکن است در سیالی که پمپ می کنند غوطه ور شده یا در خارج از سیال قرار گیرند.

پمپ ها را می توان با روش جابجایی به پمپ های جابجایی مثبت ، پمپ های ضربه ای ، پمپ های سرعت ، پمپ های جاذبه ، پمپ های بخار و پمپ های بدون سوپاپ طبقه بندی کرد. سه نوع پمپ اساسی وجود دارد: پمپ های جابجایی مثبت ، گریز از مرکز و جریان محوری. در پمپ های گریز از مرکز جهت جریان سیال نود درجه با عبور از پروانه تغییر می کند ، در حالی که در پمپ های جریان محوری جهت جریان بدون تغییر است.
پمپ های جابجایی مثبت
یک پمپ جابجایی مثبت با به دام انداختن مقدار ثابتی و مجبور کردن (جابجایی) حجم حبس شده در لوله تخلیه ، حرکت سیال را انجام می دهد.

برخی از پمپ های جابجایی مثبت از حفره منبسط کننده در طرف مکش و از حفره کاهنده در سمت تخلیه استفاده می کنند. با بزرگ شدن حفره سمت مکش ، مایع به داخل پمپ جریان می یابد و با فروپاشی حفره ، مایع از تخلیه خارج می شود. حجم در هر چرخه عملکرد ثابت است.

رفتار و ایمنی پمپ جابجایی مثبت

پمپ های جابجایی مثبت ، بر خلاف گریز از مرکز ، از نظر تئوری می توانند جریان یکسانی را با سرعت معینی (rpm) بدون توجه به فشار تخلیه ایجاد کنند. بنابراین ، پمپ های جابجایی مثبت ماشینهای جریان ثابت هستند. با این حال ، افزایش جزئی نشت داخلی با افزایش فشار از یک جریان واقعی ثابت جلوگیری می کند.

یک پمپ جابجایی مثبت نباید در برابر یک شیر بسته در سمت تخلیه پمپ کار کند ، زیرا مانند پمپ های گریز از مرکز سر خاموش ندارد. یک پمپ جابجایی مثبت که در برابر یک دریچه تخلیه بسته کار می کند ، جریان خود را ادامه می دهد و فشار در خط تخلیه افزایش می یابد تا زمانی که خط ترکیده شود ، پمپ به شدت آسیب ببیند یا هر دو.

بنابراین یک شیر اطمینان یا ایمنی در سمت تخلیه پمپ جابجایی مثبت ضروری است. شیر تخلیه می تواند داخلی یا خارجی باشد. تولید کننده پمپ به طور معمول این امکان را دارد که دریچه های تخلیه داخلی یا ایمنی را عرضه کند. شیر داخلی معمولاً فقط به عنوان یک احتیاط ایمنی استفاده می شود. یک شیر تخلیه خارجی در خط تخلیه ، با یک خط بازگشت به خط مکش یا مخزن تغذیه ، ایمنی انسان و تجهیزات را افزایش می دهد.

انواع جابجایی مثبت

یک پمپ جابجایی مثبت را می توان با توجه به مکانیسم مورد استفاده برای حرکت سیال طبقه بندی کرد:

جابجایی مثبت چرخشی: پمپ دنده داخلی یا خارجی ، پمپ پیچ ، لامپ پمپ ، بلوک شاتل ، پره انعطاف پذیر یا پره کشویی ، پیستون محیطی ، پروانه انعطاف پذیر ، ریشه های پیچ خورده مارپیچ (به عنوان مثال پمپ وندلکلبن) یا پمپ های حلقه مایع
جابجایی مثبت رفت و برگشتی: پمپ های پیستونی ، پمپ های پیستونی یا پمپ های دیافراگمی
جابجایی مثبت نوع خطی: پمپ های طناب دار و پمپ های زنجیره ای

این پمپ ها با استفاده از مکانیزم چرخشی سیال را جابجا می کنند که باعث ایجاد خلاء می شود و مایع را جذب و جذب می کند. 

مزایا: پمپ های دوار بسیار کارآمد هستند زیرا می توانند با افزایش ویسکوزیته ، مایعات بسیار چسبناک را با دبی بالاتر کنترل کنند.

معایب: طبیعت پمپ نیاز به فاصله بسیار نزدیک بین پمپ دوار و لبه بیرونی دارد و باعث می شود با سرعت کند و ثابت بچرخد. اگر پمپ های دوار با سرعت بالا کار کنند ، مایعات باعث فرسایش می شوند ، که در نهایت باعث افزایش فاصله هایی می شود که مایع می تواند از آن عبور کند و این کارایی را کاهش می دهد.

پمپ های جابجایی مثبت دوار به ۵ نوع اصلی تقسیم می شوند:

پمپ های جابجایی مثبت دوار

پمپ های چرخ دنده – یک نوع ساده پمپ دوار که در آن مایع به دور یک جفت چرخ دنده رانده می شود.
پمپ های پیچ دار – شکل داخلی این پمپ معمولاً دو پیچ است که برای پمپاژ مایع به یکدیگر می چرخند

پمپ های پره دوار

پمپ های دیسک توخالی (همچنین به عنوان پمپ های دیسکی خارج از مرکز یا پمپ های دیسک گردان توخالی شناخته می شوند) ، مشابه کمپرسورهای اسکرول ، دارای یک روتور استوانه ای هستند که در یک محفظه دایره ای قرار گرفته است. هنگامی که روتور به دور خود می چرخد ​​و می چرخد ​​، سیال را بین روتور و پوسته به دام می اندازد و سیال را از طریق پمپ می کشد. برای مایعات بسیار چسبناک مانند فرآورده های نفتی استفاده می شود و همچنین می تواند فشارهای بالای تا ۲۹۰ psi را پشتیبانی کند. 
پمپ های ارتعاشی یا پمپ های ارتعاش مشابه کمپرسورهای خطی هستند که دارای اصل عملکرد یکسانی هستند. آنها با استفاده از پیستون با فنر با الکترومغناطیس متصل به جریان AC از طریق دیود کار می کنند. پیستون با فنر تنها قسمت متحرک است و در مرکز الکترومغناطیس قرار دارد. در طول چرخه مثبت جریان AC ، دیود اجازه می دهد تا انرژی از طریق الکترومغناطیس عبور کرده و یک میدان مغناطیسی ایجاد کند که پیستون را به عقب حرکت می دهد ، فنر را فشرده کرده و مکش ایجاد می کند. در طول چرخه منفی جریان AC ، دیود جریان جریان الکترومغناطیس را مسدود می کند و باعث می شود فنر از حالت فشرده خارج شود ، پیستون را به جلو حرکت داده ، سیال را پمپ کرده و فشار ایجاد می کند ، مانند یک پمپ رفت و برگشتی. به دلیل هزینه کم ، از آن به طور گسترده در دستگاه های اسپرسو ارزان استفاده می شود. با این حال ، پمپ های ارتعاشی نمی توانند بیش از یک دقیقه کار کنند ، زیرا مقدار زیادی گرما تولید می کنند. کمپرسورهای خطی این مشکل را ندارند ، زیرا می توانند توسط مایع کار (که اغلب مبرد است) خنک شوند.

پمپ های رفت و برگشتی با جابجایی مثبت

پمپ های رفت و برگشتی مایع را با استفاده از یک یا چند پیستون نوسان کننده ، پیستون یا غشایی (دیافراگم) حرکت می دهند ، در حالی که سوپاپ ها حرکت سیال را به جهت مورد نظر محدود می کنند. برای انجام مکش ، پمپ ابتدا باید پیستون را به سمت بیرون بکشد تا فشار در محفظه کاهش یابد. هنگامی که پیستون به عقب رانده می شود ، محفظه فشار را افزایش می دهد و فشار داخلی پیستون ، دریچه تخلیه را باز کرده و سیال را با سرعت زیاد در لوله تحویل آزاد می کند.

پمپ های این دسته از سیمپلکس ، با یک سیلندر ، تا در مواردی چهار (چهار) سیلندر یا بیشتر متغیر هستند. بسیاری از پمپ های رفت و برگشتی دوبلکس (دو) یا سه تایی (سه) سیلندر هستند. آنها می توانند یا با یک عمل مکش در یک جهت حرکت پیستون و تخلیه از طرف دیگر ، یا دو بار با مکش و تخلیه در هر دو جهت عمل کنند. پمپ ها را می توان به صورت دستی ، با هوا یا بخار یا با تسمه ای که توسط موتور حرکت می کند ، تغذیه کرد. این نوع پمپ در قرن نوزدهم – در روزهای اولیه پیشرانش بخار – به عنوان پمپ آب تغذیه دیگ بخار مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر پمپ های رفت و برگشتی معمولاً سیالات بسیار چسبناک مانند بتن و روغن های سنگین را پمپ می کنند و در کاربردهای خاصی که سرعت جریان پایین را در برابر مقاومت بالا می طلبند ، خدمت می کنند. پمپ های رفت و برگشتی دستی برای پمپاژ آب از چاه ها بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. پمپ های دوچرخه و پمپ های معمولی برای تورم از اقدامات متقابل استفاده می کنند.

این پمپ های جابجایی مثبت دارای یک حفره منبسط کننده در طرف مکش و یک حفره کاهش دهنده در سمت تخلیه هستند. با بزرگ شدن حفره سمت مکش ، مایع به داخل پمپ ها جاری می شود و مایع با تخریب حفره از تخلیه خارج می شود. با توجه به هر چرخه عملکرد ، حجم ثابت است و می توان با نگهداری و بازرسی معمول دریچه های آن به بازده حجمی پمپ دست یافت. 

پمپ های رفت و برگشتی معمولی عبارتند از:

پمپ های پیستونی – یک پیستون پیستونی مایع را از طریق یک یا دو سوپاپ باز می کند که در راه برگشت با مکش بسته می شود.
پمپ های دیافراگمی – مشابه پمپ های پیستونی ، که در آن پیستون روغن هیدرولیک را تحت فشار قرار می دهد که برای خم شدن دیافراگم در سیلندر پمپاژ استفاده می شود. شیرهای دیافراگمی برای پمپاژ مایعات خطرناک و سمی استفاده می شود.
پمپ های پیستونی پمپ های جابجایی – معمولاً دستگاه های ساده ای برای پمپاژ مقادیر کمی مایع یا ژل به صورت دستی هستند. پمپ معمولی توزیع کننده صابون دست چنین پمپی است.
پمپ های پیستونی شعاعی – نوعی پمپ هیدرولیک است که پیستون ها در جهت شعاعی گسترش می یابند.

انواع پمپ های جابجایی مثبت

اصل جابجایی مثبت در این پمپ ها اعمال می شود:

Gear pump

این ساده ترین شکل پمپ های دوار با جابجایی مثبت است. این شامل دو چرخ دنده مشبک است که در یک بدنه محکم می چرخند. فضاهای دندان مایع را به دام می اندازند و آن را در اطراف محیط بیرونی مجبور می کنند. مایع در قسمت مشبک به عقب بر نمی گردد ، زیرا دندان ها در مرکز به هم نزدیک می شوند. پمپ های دنده ای در پمپ های روغن موتور خودرو و در پکیج های مختلف هیدرولیک کاربرد گسترده ای دارند.

Screw pump

پمپ پیچ پیچیده ترین نوع پمپ دوار است که از دو یا سه پیچ با نخ مخالف استفاده می کند – به عنوان مثال ، یک پیچ در جهت عقربه های ساعت و دیگری در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخد. پیچ ها روی شفت های موازی نصب می شوند که دارای چرخ دنده هایی هستند که به هم متصل می شوند تا محورها به هم بچرخند و همه چیز سر جای خود بماند. پیچ ها شافت ها را روشن کرده و سیال را از طریق پمپ عبور می دهند. مانند سایر اشکال پمپ های دوار ، فاصله بین قطعات متحرک و پوشش پمپ حداقل است.

پمپ حفره در حال پیشرفت

این پمپ به طور گسترده ای برای پمپاژ مواد دشوار مانند لجن فاضلاب آلوده به ذرات بزرگ استفاده می شود ، از یک روتور مارپیچی تشکیل شده است ، تقریباً ده برابر عرض آن. این را می توان به عنوان یک هسته مرکزی به قطر x با یک زخم مارپیچی منحنی با ضخامت نصف x تجسم کرد ، اگرچه در واقع به صورت ریخته گری واحد تولید می شود. این شفت در داخل یک آستین لاستیکی سنگین ، با ضخامت دیوار نیز معمولاً x قرار می گیرد. با چرخش محور ، روتور به تدریج مایع را به سمت آستین لاستیکی بالا می آورد. چنین پمپ هایی می توانند فشار بسیار بالایی در حجم کم ایجاد کنند.

Roots-type pumps

این پمپ لوب که از نام برادران Roots که آن را اختراع کردند نامگذاری شده است ، مایع محبوس شده بین دو روتور مارپیچی بلند را که هر کدام عمودی در ۹۰ درجه به دیگری متصل شده است ، جابجا می کند و در داخل خط لوله آب بندی مثلثی شکل ، هم در نقطه مکش و هم در نقطه می چرخد. نقطه تخلیه این طرح یک جریان پیوسته با حجم مساوی و بدون گرداب تولید می کند. می تواند با نرخ ضربان پایین کار کند و عملکرد ملایمی را ارائه می دهد که برخی از برنامه ها به آن نیاز دارند.

برنامه های کاربردی عبارتند از:

کمپرسورهای صنعتی با ظرفیت بالا
سوپرشارژرها را روی موتورهای احتراق داخلی ریشه می کند.
مارک آژیر دفاع مدنی ، تاندربولت شرکت سیگنال فدرال.

Peristaltic pump

پمپ پریستالتیک نوعی پمپ جابجایی مثبت است. حاوی مایع درون یک لوله انعطاف پذیر است که درون یک محفظه پمپ دایره ای نصب شده است (هرچند پمپ های خطی پریستالتیک ساخته شده اند). تعدادی غلطک ، کفش یا برف پاک کن متصل به روتور لوله انعطاف پذیر را فشرده می کند. با چرخاندن روتور ، قسمتی از لوله تحت فشار بسته می شود (یا مسدود می شود) ، و مایع را مجبور به عبور از لوله می کند. علاوه بر این ، هنگامی که لوله پس از عبور از بادامک به حالت طبیعی خود باز می شود ، مایع (بازگشت) را به داخل پمپ می کشد. این فرآیند را پرستالیزیس می نامند و در بسیاری از سیستم های بیولوژیکی مانند دستگاه گوارش استفاده می شود.

پمپ های پیستونی

پمپ های پیستونی پمپ های رفت و برگشتی با جابجایی مثبت هستند.

اینها شامل یک استوانه با پیستون رفت و برگشتی است. شیرهای مکش و تخلیه در سر سیلندر نصب شده است. در ضربه مکش ، پیستون عقب می افتد و دریچه های مکش باز می شوند و باعث مکش سیال به داخل سیلندر می شود. در حرکت رو به جلو ، پیستون مایع را از شیر تخلیه خارج می کند. کارایی و مشکلات رایج: تنها با یک سیلندر در پمپ های پیستونی ، جریان سیال بین حداکثر جریان هنگام حرکت پیستون در موقعیت های میانی و جریان صفر هنگامی که پیستون در موقعیت های انتهایی قرار دارد ، متفاوت است. هنگامی که سیال در سیستم لوله کشی شتاب می گیرد انرژی زیادی هدر می رود. لرزش و چکش آب ممکن است یک مشکل جدی باشد. به طور کلی ، مشکلات با استفاده از دو یا چند سیلندر که در فاز یکدیگر کار نمی کنند جبران می شود.

پمپ های پیستونی سبک سه تایی

در پمپ های پلانجر سه تایی از سه پیستون استفاده می شود که باعث کاهش تپش پمپ های پیستونی تک لرزه ای می شود. افزودن یک میراگر ضربان دار روی خروجی پمپ می تواند موج پمپ یا نمودار موج یک مبدل پمپ را بیشتر هموار کند. رابطه پویا سیال فشار قوی و پیستون عموماً نیاز به مهر و موم های پیستونی با کیفیت بالا دارد. پمپ های پیستونی با تعداد بیشتری از پیستون ها از مزایای افزایش جریان یا روانتر بدون دمپر ضربان برخوردار هستند. افزایش قطعات متحرک و بار میل لنگ یک اشکال است.

در کارواش ها اغلب از این پمپ های پلانگر سه گانه (شاید بدون دمپر ضربان) استفاده می شود. در سال ۱۹۶۸ ، ویلیام بروگمن اندازه پمپ سه گانه را کاهش داد و طول عمر را افزایش داد تا کارواش ها بتوانند از تجهیزات با ردپای کوچکتر استفاده کنند. مهر و موم فشار قوی ، مهر و موم فشار کم و مهر و موم روغن ، میل لنگ سخت شده ، میله های اتصال سخت شده ، پیستون های سرامیکی ضخیم و یاتاقان های توپ و غلتک سنگین تر ، قابلیت اطمینان در پمپ های سه گانه را افزایش می دهد. پمپ های سه گانه در حال حاضر در بازارهای بی شماری در سراسر جهان قرار دارند.

پمپ های سه گانه با عمر کوتاه تر برای کاربران خانگی معمول است. فردی که سالانه ۱۰ ساعت از دستگاه شوینده فشار خانگی استفاده می کند ممکن است از پمپی که بین بازسازی ها ۱۰۰ ساعت دوام می آورد راضی باشد. پمپ های سه گانه صنعتی یا مداوم در انتهای دیگر طیف کیفیت ممکن است تا ۲۰۸۰ ساعت در سال کار کنند.

صنعت حفاری نفت و گاز از پمپ های سه گانه عظیم نیمه تریلر به نام پمپ های گل برای پمپاژ گل حفاری استفاده می کند ، که بیت حفاری را خنک می کند و قلمه ها را به سطح باز می گرداند. [۱۸] حفاران از پمپ های سه گانه یا حتی پنجگانه برای تزریق آب و حلال ها در عمق شیل در فرآیند استخراج موسوم به فراکینگ استفاده می کنند.

پمپ های دو دیافراگم با نیروی هوای فشرده

یکی از کاربردهای مدرن پمپ های جابجایی مثبت ، پمپ های دو دیافراگم با نیروی هوای فشرده است. این پمپ ها با طراحی هوای فشرده کار می کنند ، از نظر طراحی به طور طبیعی ایمن هستند ، اگرچه همه سازندگان مدلهای دارای گواهینامه ATEX را برای مطابقت با مقررات صنعت ارائه می دهند. این پمپ ها نسبتاً ارزان هستند و می توانند وظایف گوناگونی را انجام دهند ، از پمپاژ آب به صورت بسته تا پمپاژ اسید کلریدریک از ذخیره سازی ایمن (بسته به نحوه تولید پمپ – الاستومرها / ساختار بدنه). این پمپ های دو دیافراگمی می توانند مایعات چسبناک و مواد ساینده را با یک فرآیند پمپاژ ملایم برای انتقال محیط های حساس به برش کنترل کنند.

Rope pumps

این پمپ ها در چین به عنوان پمپ های زنجیره ای بیش از ۱۰۰۰ سال پیش طراحی شده اند و می توانند از مواد بسیار ساده ای ساخته شوند: یک طناب ، یک چرخ و یک لوله PVC برای ساخت یک پمپ طناب ساده کافی است. کارآیی پمپ طناب توسط سازمان های مردمی مورد مطالعه قرار گرفته و تکنیک های ساخت و اجرای آنها به طور مداوم بهبود یافته است.

پمپ های ضربه ای

پمپ های ضربه ای از فشار ایجاد شده توسط گاز (معمولاً هوا) استفاده می کنند. در برخی از پمپ های ضربه ای ، گاز محبوس در مایع (معمولاً آب) آزاد شده و در جایی در پمپ تجمع می یابد و فشاری ایجاد می کند که می تواند بخشی از مایع را به سمت بالا فشار دهد.

پمپ های ضربه ای معمولی عبارتند از:

پمپ های هیدرولیک قوچ-انرژی جنبشی منبع آب کم سر به طور موقت در باتری هیدرولیک حباب هوا ذخیره می شود ، سپس برای هدایت آب به سر بالاتر استفاده می شود.
پمپ های پالس – با منابع طبیعی و فقط با انرژی جنبشی کار می کنند.
پمپ های بالابر – روی هوا وارد شده در لوله کار می کنند ، که هنگام حرکت حباب ها به سمت بالا ، آب را به بالا هل می دهد
به جای یک چرخه تجمع و انتشار گاز ، می توان با سوزاندن هیدروکربن ها فشار ایجاد کرد. چنین پمپ هایی با احتراق به طور مستقیم ضربه را از یک رویداد احتراق از طریق غشای فعال کننده به مایع پمپ منتقل می کنند. به منظور امکان انتقال مستقیم ، پمپ باید تقریباً کاملاً از الاستومر (به عنوان مثال لاستیک سیلیکون) ساخته شود. از این رو ، احتراق باعث می شود که غشا منبسط شود و در نتیجه مایع را از محفظه پمپاژ مجاور خارج کند.

اولین پمپ نرم با احتراق

پمپ های سرعت

پمپ های روتودینامیکی (یا پمپ های پویا) نوعی پمپ سرعت هستند که در آن با افزایش سرعت جریان ، انرژی جنبشی به سیال اضافه می شود. هنگامی که سرعت قبل یا هنگام خروج جریان از پمپ به داخل لوله تخلیه کاهش یابد ، این افزایش انرژی به افزایش انرژی بالقوه (فشار) تبدیل می شود. این تبدیل انرژی جنبشی به فشار با قانون اول ترمودینامیک یا به طور خاص با اصل برنولی توضیح داده می شود.

پمپ های دینامیکی را می توان با توجه به وسایلی که افزایش سرعت در آنها حاصل می شود ، تقسیم بندی کرد.

این نوع پمپ ها دارای تعدادی ویژگی هستند:

انرژی پیوسته
تبدیل انرژی افزوده به افزایش انرژی جنبشی (افزایش سرعت)
تبدیل افزایش سرعت (انرژی جنبشی) به افزایش سر فشار
تفاوت عملی بین پمپ های پویا و جابجایی مثبت نحوه عملکرد آنها در شرایط سوپاپ بسته است. پمپ های جابجایی مثبت از نظر فیزیکی سیال را جابجا می کنند ، بنابراین بستن شیر پایین دست پمپ جابجایی مثبت باعث ایجاد فشار مداوم می شود که می تواند باعث خرابی مکانیکی خط لوله یا پمپ شود. پمپ های دینامیکی از این نظر متفاوت هستند که می توانند در شرایط بسته شیر (برای مدت زمان کوتاهی) با خیال راحت کار کنند.

پمپ های جریان شعاعی

چنین پمپی به عنوان پمپ گریز از مرکز نیز شناخته می شود. سیال در امتداد محور یا مرکز وارد می شود ، توسط پروانه شتاب می گیرد و در زاویه راست به محور (شعاعی) خارج می شود. به عنوان مثال ، فن گریز از مرکز است که معمولاً برای نصب جاروبرقی استفاده می شود. نوع دیگری از پمپ های جریان شعاعی پمپ گردابی است. مایع موجود در آنها در جهت مماسی در اطراف چرخ کار حرکت می کند. تبدیل از انرژی مکانیکی موتور به انرژی بالقوه جریان با استفاده از چرخش های متعدد صورت می گیرد ، که توسط پروانه در کانال کار پمپ برانگیخته می شود. به طور کلی ، یک پمپ جریان شعاعی نسبت به یک پمپ محوری یا جریان مختلط در فشارهای بالاتر و دبی کمتر عمل می کند.

پمپ های جریان محوری

به این پمپ ها همه پمپ های مایع نیز گفته می شود. سیال به خارج یا داخل رانده می شود تا سیال به صورت محوری حرکت کند. آنها در فشارهای بسیار کمتر و نرخ جریان بالاتر از پمپ های جریان شعاعی (گریز از مرکز) کار می کنند. پمپ های جریان محوری را نمی توان بدون احتیاط خاصی تا سرعت بالا برد. اگر در دبی پایین ، کل افزایش سر و گشتاور زیاد مربوط به این لوله به این معنی است که گشتاور شروع باید تابع شتاب برای کل جرم مایع در سیستم لوله باشد. اگر مقدار زیادی مایع در سیستم وجود دارد ، پمپ را به آرامی شتاب دهید. [۲۵]

پمپ های جریان مختلط به عنوان سازش بین پمپ های شعاعی و جریان محوری عمل می کنند. سیال هم شتاب شعاعی را تجربه می کند و هم بالابر می شود و از پروانه در جایی بین ۰ تا ۹۰ درجه از جهت محوری خارج می شود. در نتیجه پمپ های جریان مخلوط در فشارهای بالاتری نسبت به پمپ های جریان محوری عمل می کنند در حالی که تخلیه های بیشتری نسبت به پمپ های جریان شعاعی ارائه می دهند. زاویه خروجی جریان مشخص کننده سر فشار تخلیه در رابطه با شعاعی و جریان مختلط است.

پمپ ادوکتور جت

این از یک جت ، اغلب بخار ، برای ایجاد فشار کم استفاده می کند. این فشار کم سیال را جذب می کند و آن را به یک منطقه با فشار بیشتر هدایت می کند.

پمپ های جاذبه

پمپ های جاذبه شامل سیفون و چشمه هرون است. قوچ هیدرولیکی نیز گاهی پمپ جاذبه نامیده می شود. در یک پمپ گرانش آب با نیروی گرانشی و به اصطلاح پمپ گرانش بالا می رود

پمپ های بخار

پمپ های بخار برای مدت طولانی عمدتا مورد توجه تاریخی بوده اند. آنها شامل هر نوع پمپ با موتور بخار و همچنین پمپ های بدون پیستون مانند پمپ بخار توماس ساوری یا پالسومتر می شوند.

اخیراً توجه به پمپ های بخار خورشیدی با قدرت کم برای استفاده در آبیاری خرده مالک در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است. موتورهای بخار کوچک قبلی به دلیل افزایش ناکارآمدی به دلیل کاهش اندازه موتورهای بخار ، قابل استفاده نبوده اند. با این حال استفاده از مواد مهندسی مدرن همراه با پیکربندی موتورهای دیگر باعث شده است که این نوع سیستم ها در حال حاضر فرصتی مقرون به صرفه باشند.

الکتروموتورها

پمپ های بدون شیر

پمپاژ بدون شیر در انتقال سیالات در سیستم های مختلف پزشکی و مهندسی کمک می کند. در سیستم پمپاژ بدون دریچه ، هیچ دریچه (یا انسداد فیزیکی) برای تنظیم جهت جریان وجود ندارد. با این حال ، راندمان پمپاژ سیال در یک سیستم بدون دریچه لزوماً کمتر از دریچه های دارای آن نیست. در حقیقت ، بسیاری از سیستم های دینامیکی سیال در طبیعت و مهندسی برای انتقال مایعات کار کننده در آن کم و بیش به پمپاژ بدون دریچه متکی هستند. به عنوان مثال ، گردش خون در سیستم قلبی عروقی تا حدی حتی زمانی که دریچه های قلب از کار می افتند ، حفظ می شود. در همین حال ، قلب مهره داران جنینی مدت ها قبل از ایجاد حفره ها و دریچه های قابل تشخیص شروع به پمپاژ خون می کند. در ریزسیالات ، پمپ های امپدانس بدون دریچه ساخته شده اند ، و انتظار می رود که مخصوصاً برای حمل سیالات زیستی حساس مناسب باشند. پرینترهای جت جوهر که بر اساس مبدل پیزوالکتریک عمل می کنند نیز از پمپاژ بدون سوپاپ استفاده می کنند. محفظه پمپ به دلیل کاهش امپدانس جریان در آن جهت از طریق جت چاپ تخلیه شده و با عمل مویرگی دوباره پر می شود.

تعمیرات پمپ

بررسی سوابق تعمیر پمپ و میانگین زمان بین خرابی (MTBF) برای کاربران مسئول و وظیفه شناس پمپ اهمیت زیادی دارد. با توجه به این حقیقت ، مقدمه کتابچه راهنمای کاربر پمپ ۲۰۰۶ به آمار “خرابی پمپ” اشاره می کند. به منظور راحتی ، این آمار خرابی اغلب به MTBF (در این مورد ، عمر نصب شده قبل از شکست) ترجمه می شود. [۲۶]

در اوایل سال ۲۰۰۵ ، گوردون باک ، مهندس ارشد John Crane Inc برای عملیات میدانی در باتون روژ ، لوئیزیانا ، سوابق تعمیر تعدادی از کارخانه های پالایشگاه و مواد شیمیایی را برای دستیابی به اطلاعات قابل اعتماد برای پمپ های گریز از مرکز بررسی کرد. در مجموع ۱۵ کارخانه فعال با نزدیک به ۱۵۰۰۰ پمپ در این نظرسنجی شرکت کردند. کوچکترین این گیاهان حدود ۱۰۰ پمپ داشت. چندین کارخانه بیش از ۲۰۰۰ نیروگاه داشت. همه امکانات در ایالات متحده واقع شده بود. علاوه بر این ، “جدید” ، دیگران “تجدید شده” و برخی دیگر “تأسیس” در نظر گرفته می شوند. بسیاری از این گیاهان – اما نه همه – با جان کرین توافق اتحاد داشتند. در برخی موارد ، قرارداد اتحاد شامل داشتن یک تکنسین یا مهندس John Crane Inc در محل برای هماهنگی جنبه های مختلف برنامه بود.

با این حال ، همه گیاهان پالایشگاه نیستند و نتایج متفاوتی در جاهای دیگر رخ می دهد. در کارخانه های شیمیایی ، پمپ ها در طول تاریخ اقلام “دور ریختن” بوده اند زیرا حمله شیمیایی عمر را محدود می کند. اوضاع در سال های اخیر بهبود یافته است ، اما فضای محدود موجود در جعبه های چوبی “قدیمی” و استاندارد ASME محدودیت هایی را برای نوع مهر و موم مناسب ایجاد می کند. مگر اینکه کاربر پمپ محفظه آب بندی را ارتقا دهد ، پمپ فقط نسخه های جمع و جور و ساده تری را در خود جای می دهد. بدون این ارتقا ، عمر مفید در تاسیسات شیمیایی به طور کلی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از ارزش پالایشگاه است.

تعمیر و نگهداری برنامه ریزی نشده اغلب یکی از مهمترین هزینه های مالکیت است و خرابی مهر و موم های مکانیکی و یاطاقان ها از جمله دلایل اصلی آن است. ارزش بالقوه انتخاب پمپ ها را در نظر داشته باشید که در ابتدا هزینه بیشتری دارند ، اما بین تعمیرات بسیار بیشتر دوام می آورند. MTBF یک پمپ بهتر ممکن است یک تا چهار سال بیشتر از نمونه مشابه ارتقا نیافته باشد. در نظر بگیرید که مقادیر متوسط ​​منتشر شده از خرابی اجتناب از پمپ از ۲۶۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار آمریکا متغیر است. این شامل هزینه های از دست رفته فرصت نمی شود. در هر ۱۰۰۰ خرابی یک پمپ آتش سوزی رخ می دهد. خرابی پمپ کمتر به معنای داشتن آتش سوزی مخرب پمپ کمتر است.

برنامه های کاربردی

پمپ ها در سراسر جامعه برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برنامه های اولیه شامل استفاده از آسیاب بادی یا آسیاب آسیاب برای پمپاژ آب است. امروزه از این پمپ برای آبیاری ، تامین آب ، تامین بنزین ، سیستم های تهویه مطبوع ، تبرید (معمولاً به عنوان کمپرسور) ، حرکت شیمیایی ، حرکت فاضلاب ، کنترل سیل ، خدمات دریایی و غیره استفاده می شود.

به دلیل تنوع زیاد کاربردها ، پمپ ها دارای اشکال و اندازه های گوناگونی هستند: از بسیار بزرگ تا بسیار کوچک ، از حمل گاز تا حمل مایع ، از فشار بالا تا فشار کم و از حجم زیاد تا حجم کم.

آماده سازی پمپ

به طور معمول ، یک پمپ مایع نمی تواند به سادگی هوا را جذب کند. خط تغذیه پمپ و بدنه داخلی اطراف مکانیزم پمپاژ باید ابتدا با مایعی که نیاز به پمپاژ دارد پر شود: اپراتور باید مایع را برای شروع پمپاژ به سیستم وارد کند. به این می گویند پر کردن پمپ. از دست دادن پرایمر معمولاً به دلیل جذب هوا در پمپ است. فاصله ها و نسبت های جابجایی در پمپ های مایعات ، چه نازک و چه چسبناک ، معمولاً به دلیل تراکم پذیری نمی توانند هوا را جابجا کنند. این امر در مورد بیشتر پمپ های سرعت (روتودینامیکی) صادق است – به عنوان مثال ، پمپ های گریز از مرکز. برای چنین پمپ هایی ، موقعیت پمپ باید همیشه پایین تر از نقطه مکش باشد ، در غیر این صورت پمپ باید به صورت دستی با مایع پر شود یا از پمپ ثانویه استفاده شود تا زمانی که تمام هوا از خط مکش و محفظه پمپ خارج شود.

با این حال ، پمپ های جابجایی مثبت تمایل دارند که بین قسمت های متحرک و محفظه یا محفظه پمپ آب بندی کافی داشته باشند که می توان آنها را به عنوان خود پرکننده توصیف کرد. چنین پمپ هایی همچنین می توانند به عنوان مورد استفاده قرار گیرند

همانطور که اشاره شد ، خرابی معمولی پمپ ، بر اساس گزارش های سال ۲۰۰۲ ، به طور متوسط ​​۵۰۰۰ دلار آمریکا هزینه دارد. این شامل هزینه های مواد ، قطعات ، نیروی کار و سربار است. تمدید MTBF پمپ از ۱۲ تا ۱۸ ماه

پمپ ها به عنوان منابع آب عمومی

یک نوع پمپ که زمانی در سراسر جهان متداول بود ، پمپ آب دستی یا “پمپ کوزه” بود. معمولاً روزهای قبل از تأمین آب لوله کشی بر روی چاه های آب عمومی نصب می شد.

در قسمتهایی از جزایر بریتانیا ، اغلب به آن پمپ محله می گفتند. اگرچه چنین پمپ های اجتماعی دیگر متداول نیستند ، مردم هنوز از عبارت پمپ محله برای توصیف مکان یا تالار گفتمانی که موضوعات مورد علاقه محلی مورد بحث قرار می گیرد استفاده می کردند. 

از آنجا که آب پمپ های پارچ مستقیماً از خاک خارج می شود ، بیشتر مستعد آلودگی است. اگر چنین آبی تصفیه و تصفیه نشود ، مصرف آن ممکن است منجر به بیماریهای گوارشی یا سایر بیماریهای منتقله از آب شود. یک مورد بدنام شیوع وبا در خیابان برادز ۱۸۵۴ است. در آن زمان معلوم نبود که چگونه وبا منتقل می شود ، اما پزشک جان اسنو مشکوک به آب آلوده بود و دسته پمپ عمومی را که به نظرش برداشته بود ، برداشت. شیوع سپس فروکش کرد

پمپ های اجتماعی مدرن که با دست کار می کنند ، پایدارترین گزینه کم هزینه برای تامین آب سالم در محیط های فقیر از منابع محسوب می شوند ، اغلب در مناطق روستایی در کشورهای در حال توسعه. یک پمپ دستی دسترسی به آبهای زیرزمینی عمیق تر را که اغلب آلوده نیستند باز می کند و همچنین با محافظت از منبع آب در برابر سطل های آلوده ، ایمنی چاه را بهبود می بخشد. پمپ هایی مانند پمپ Afridev به گونه ای طراحی شده اند که ساخت و نصب آنها ارزان بوده و نگهداری آنها با قطعات ساده آسان است. با این حال ، کمبود قطعات یدکی برای این نوع پمپ ها در برخی مناطق آفریقا ، کاربرد آنها را در این مناطق کاهش داده است.

آب بندی برنامه های پمپاژ چند فازی

برنامه های پمپاژ چند فازی ، که به آنها سه فاز نیز گفته می شود ، به دلیل افزایش فعالیت حفاری نفت ، افزایش یافته است. علاوه بر این ، اقتصاد تولید چند فازی برای عملیات بالادستی جذاب است زیرا منجر به نصب ساده تر و کوچکتر در میدان ، کاهش هزینه تجهیزات و افزایش نرخ تولید می شود. در اصل ، پمپ چند فاز می تواند تمام ویژگیهای جریان سیال را با یک قطعه تجهیزات ، که دارای رد پای کوچکتر است ، در خود جای دهد. اغلب ، دو پمپ چند فاز کوچکتر به صورت سری نصب می شوند نه اینکه فقط یک پمپ عظیم داشته باشند.

برای عملیات میانی و بالادستی ، پمپ های چند فاز را می توان در خشکی یا فراساحل قرار داد و می توان به چاهک های یک یا چند چاه متصل کرد. اساساً از پمپ های چند فازی برای انتقال جریان تصفیه نشده تولید شده از چاه های نفت به فرآیندهای پایین دست یا تاسیسات جمع آوری استفاده می شود. این بدان معناست که پمپ ممکن است جریان جریان (جریان چاه) را از ۱۰۰ درصد گاز تا ۱۰۰ درصد مایع و هر ترکیب قابل تصور در این بین کنترل کند. جریان جریان همچنین می تواند حاوی مواد ساینده مانند ماسه و خاک باشد. پمپ های چند فاز برای کار در شرایط متغیر یا نوسان طراحی شده اند. پمپاژ چند فاز همچنین به حذف گازهای گلخانه ای کمک می کند زیرا اپراتورها تلاش می کنند تا شعله ور شدن گاز و تخلیه مخازن را در صورت امکان به حداقل برسانند.


انواع و ویژگی های پمپ های چند فاز

حلزونی محور (گریز از مرکز)

یک پمپ روتودینامیکی با یک محور واحد که به دو مهر و موم مکانیکی نیاز دارد ، این پمپ از پروانه محوری نوع باز استفاده می کند. اغلب به آن پمپ پوزیدون می گویند و می توان آن را به عنوان تلاقی بین کمپرسور محوری و پمپ گریز از مرکز توصیف کرد.

دو پیچ (جابجایی مثبت)

پمپ دو پیچ از دو پیچ متقابل تشکیل شده است که سیال پمپ شده را حرکت می دهد. پمپ های دو پیچ اغلب زمانی استفاده می شوند که شرایط پمپاژ دارای کسرهای حجم زیاد گاز و نوسانات ورودی باشد. برای مهر و موم دو شفت به چهار مهر مکانیکی نیاز است.

حفره پیشرونده (جابجایی مثبت)

هنگامی که برنامه پمپاژ مناسب یک پمپ گریز از مرکز نیست ، به جای آن از پمپ حفره پیشرونده استفاده می شود. پمپ های حفره ای پیشرونده انواع تک پیچ هستند که معمولاً در چاه های کم عمق یا در سطح مورد استفاده قرار می گیرند. این پمپ عمدتا در کاربردهای سطحی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن سیال پمپ شده ممکن است حاوی مقدار قابل توجهی جامد مانند ماسه و خاک باشد. بازده حجمی و کارایی مکانیکی یک پمپ حفره پیشرونده با افزایش ویسکوزیته مایع افزایش می یابد.

شناور برقی (گریز از مرکز)

این پمپ ها اساساً پمپ های گریز از مرکز چند مرحله ای هستند و به طور گسترده ای در کاربردهای چاه نفت به عنوان روشی برای بلند کردن مصنوعی استفاده می شوند. این پمپ ها معمولاً زمانی مشخص می شوند که سیال پمپ شده عمدتا مایع باشد.

مخزن بافر یک مخزن بافر اغلب در بالادست نازل مکش پمپ در صورت جریان لغزش نصب می شود. مخزن بافر انرژی اسلاید مایع را می شکند ، هرگونه نوسان در جریان ورودی را صاف می کند و به عنوان یک تله ماسه عمل می کند.

همانطور که از نامش مشخص است ، پمپ های چند فاز و درزگیرهای مکانیکی آنها می توانند با تغییرات زیادی در شرایط سرویس مانند تغییر ترکیب سیال فرآیند ، تغییرات دما ، فشارهای عملکردی بالا و پایین و قرار گرفتن در معرض مواد ساینده/فرسایشی مواجه شوند. چالش انتخاب چیدمان مکانیکی و سیستم پشتیبانی مناسب برای اطمینان از حداکثر عمر مهر و موم و اثر کلی آن است

مشخصات فنی

پمپ ها معمولاً بر اساس اسب بخار ، سرعت جریان حجمی ، فشار خروجی در متر (یا فوت) سر ، مکش ورودی در پا مکش (یا متر) سر طبقه بندی می شوند. هد را می توان ساده کرد زیرا تعداد پا یا متر پمپ می تواند یک ستون آب را در فشار اتمسفر بالا یا پایین بیاورد.

از دیدگاه طراحی اولیه ، مهندسان اغلب از مقداری به نام سرعت خاص برای شناسایی مناسب ترین نوع پمپ برای ترکیب خاصی از میزان جریان و هد استفاده می کنند.

قدرت پمپاژ

معادله برنولی
توان وارد شده به سیال باعث افزایش انرژی سیال در واحد حجم می شود. بنابراین رابطه قدرت بین تبدیل انرژی مکانیکی مکانیسم پمپ و عناصر سیال درون پمپ است. به طور کلی ، این امر توسط یک سری معادلات دیفرانسیل همزمان اداره می شود ، که به معادلات ناویر استوکس معروف است. با این حال ، از معادله ساده تری که فقط مربوط به انرژی های مختلف در سیال است ، که به معادله برنولی معروف است ، می توان استفاده کرد. بنابراین ، قدرت ، P ، مورد نیاز پمپ:

{\ displaystyle P = {\ frac {\ Delta pQ} {\ eta}}} P = \ frac {\ Delta p Q} {\ eta}
جایی که Δp تغییر فشار کل بین ورودی و خروجی (در Pa) و Q است ، سرعت جریان حجم سیال در m3/s داده می شود. فشار کل ممکن است اجزای گرانشی ، استاتیک و انرژی جنبشی داشته باشد. یعنی انرژی بین تغییر در نیروی پتانسیل گرانشی سیال (بالا یا پایین رفتن از تپه) ، تغییر سرعت یا تغییر فشار استاتیک توزیع می شود. η کارآیی پمپ است و ممکن است با اطلاعات سازنده ، مانند شکل منحنی پمپ ، ارائه شود و معمولاً از شبیه سازی دینامیک سیالات (به عنوان مثال راه حل های ناویر استوکس برای هندسه پمپ خاص) ، یا با آزمایش کارایی پمپ بستگی به پیکربندی و شرایط عملکرد پمپ (مانند سرعت چرخش ، چگالی سیال و ویسکوزیته و غیره) دارد.

{\ displaystyle \ Delta P = {(v_ {2}^{2} -v_ {1}^{2}) \ over 2}+\ Delta zg+{\ Delta p _ {\ mathrm {static}} \ over \ rho }} \ Delta P = {(v_2^2 – v_1^2) \ over 2}+\ Delta z g+{\ Delta p _ {\ mathrm {static}} \ over \ rho}
برای یک پیکربندی معمولی “پمپاژ” ، کار روی سیال منتقل می شود و بنابراین مثبت است. برای سیال منتقل کننده کار روی پمپ (یعنی یک توربین) ، کار منفی است. توان مورد نیاز برای حرکت پمپ با تقسیم توان خروجی بر بازده پمپ تعیین می شود. علاوه بر این ، این تعریف شامل پمپ هایی است که قطعات متحرک ندارند ، مانند سیفون.

بهره وری

بازده پمپ به عنوان نسبت توان منتقل شده بر روی سیال توسط پمپ نسبت به توان تامین شده برای حرکت پمپ تعریف می شود. مقدار آن برای یک پمپ معین ثابت نیست ، کارایی تابعی از تخلیه و بنابراین هد عملکرد است. برای پمپ های گریز از مرکز ، راندمان با سرعت جریان تا یک نقطه در وسط محدوده کار (پیک راندمان یا بهترین نقطه بهره وری (BEP)) افزایش می یابد و سپس با افزایش بیشتر جریان کاهش می یابد. معمولاً داده های عملکرد پمپ مانند سازنده قبل از انتخاب پمپ ارائه می شود. راندمان پمپ با گذشت زمان به دلیل سایش کاهش می یابد (به عنوان مثال افزایش فاصله با کاهش اندازه پروانه ها).

هنگامی که یک سیستم شامل یک پمپ گریز از مرکز است ، یک مسئله مهم طراحی مربوط به تطبیق مشخصه جریان افت سر با پمپ است به طوری که در حداکثر یا نزدیکترین نقطه کارایی خود کار می کند.

بازده پمپ یک جنبه مهم است و پمپ ها باید به طور مرتب آزمایش شوند. آزمایش پمپ ترمودینامیکی یک روش است.

حداقل حفاظت از جریان

بیشتر پمپ های بزرگ حداقل جریان مورد نیاز را دارند که در زیر آن ممکن است پمپ در اثر گرمای بیش از حد ، سایش پروانه ، ارتعاش ، خرابی مهر و موم ، خرابی محور محرک یا عملکرد ضعیف آسیب ببیند. یک سیستم حفاظت از جریان حداقل اطمینان می دهد که پمپ زیر حداقل دبی جریان ندارد. این سیستم حتی اگر پمپ بسته یا سرش بسته باشد ، یعنی اگر خط تخلیه به طور کامل بسته باشد محافظت می کند.

ساده ترین سیستم حداقل جریان ، لوله ای است که از خط تخلیه پمپ به خط مکش می رود. این خط مجهز به یک صفحه ورودی است که اندازه پمپ را به حداقل می رساند.این ترتیب تضمین می کند که حداقل جریان حفظ می شود ، اگرچه هدر رفته است زیرا سیال را بازیافت می کند حتی اگر جریان از طریق پمپ از حداقل جریان بیشتر باشد.

یک سیستم پیچیده تر ، اما پرهزینه تر ، شامل یک دستگاه اندازه گیری جریان در تخلیه پمپ است که یک سیگنال را به یک کنترل کننده جریان ارائه می دهد که یک شیر کنترل جریان (FCV) را در خط بازیافت فعال می کند. اگر جریان اندازه گیری شده بیش از حداقل جریان باشد ، FCV بسته می شود. اگر جریان اندازه گیری کمتر از حداقل جریان باشد ، FCV باز می شود تا حداقل جریان را حفظ کند.

با بازیافت سیالات ، انرژی جنبشی پمپ دمای سیال را افزایش می دهد. برای بسیاری از پمپ ها ، این انرژی گرمایی اضافی از طریق لوله کشی پخش می شود. با این حال ، برای پمپ های بزرگ صنعتی ، مانند پمپ های خط لوله نفت ، یک کولر بازیافتی در خط بازیافت در نظر گرفته شده است تا مایعات در دمای معمولی مکش خنک شوند.متناوباً مایعات بازیافتی ممکن است در پالایشگاه نفت به بالادست کولر صادراتی بازگردانده شوند ،

جهت مطالعه موارد مرتبط با صنعت ماشین آلات دوار و دیگر:

[/av_textblock]

[/av_one_full][av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” aria_label=” av_uid=’av-1od2ebx’]
[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kt8nmth6′ admin_preview_bg=”]

بررسی انواع پمپ ها:

[/av_textblock]
[/av_one_full]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” aria_label=” av_uid=’av-18ahcnh’]
[av_button label=’پمپ های کشاورزی’ icon_select=’yes’ icon=’ue827′ font=’entypo-fontello’ link=’manually,https://www.vacuumpumps.ir/%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c/%d9%be%d9%85%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d8%b2%db%8c/’ link_target=” size=’medium’ position=’center’ label_display=” title_attr=” color_options=’color_options_advanced’ color=’aqua’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ btn_color_bg=’aqua’ btn_custom_bg=’#444444′ btn_color_bg_hover=’theme-color-highlight’ btn_custom_bg_hover=’#444444′ btn_color_font=’theme-color’ btn_custom_font=’#ffffff’ id=” custom_class=” av_uid=’av-kt8nou7a’ admin_preview_bg=”]
[/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=” space=” row_boxshadow=” row_boxshadow_color=” row_boxshadow_width=’10’ custom_margin=” margin=’0px’ mobile_breaking=” border=” border_color=” radius=’0px’ padding=’0px’ column_boxshadow=” column_boxshadow_color=” column_boxshadow_width=’10’ background=’bg_color’ background_color=” background_gradient_color1=” background_gradient_color2=” background_gradient_direction=’vertical’ src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ highlight=” highlight_size=” animation=” link=” linktarget=” link_hover=” title_attr=” alt_attr=” mobile_display=” id=” custom_class=” aria_label=” av_uid=’av-nfrvzh’]
[av_button label=’پمپ های خانگی’ icon_select=’yes’ icon=’ue837′ font=’entypo-fontello’ link=’manually,https://www.vacuumpumps.ir/%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d8%b9%d9%85%d9%88%d9%85%db%8c/%d9%be%d9%85%d9%be-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c/’ link_target=” size=’medium’ position=’center’ label_display=” title_attr=” color_options=’color_options_advanced’ color=’aqua’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ btn_color_bg=’aqua’ btn_custom_bg=’#444444′ btn_color_bg_hover=’theme-color-highlight’ btn_custom_bg_hover=’#444444′ btn_color_font=’theme-color’ btn_custom_font=’#ffffff’ id=” custom_class=” av_uid=’av-kt8nq1zj’ admin_preview_bg=”]
[/av_one_half]

دیدگاهتان را بنویسید