بررسی نشتی پمپ خلاء

نشت خلاء می تواند بر سطوح خلاء برای یک فرآیند تأثیر بگذارد. اگر نشتی کافی در لوله ها و فرآیند وجود داشته باشد، می تواند مانع از رسیدن سیستم خلاء به سطح خلاء کافی برای عملکرد صحیح فرآیند شود. زمانی که ظرفیت پمپاژ کافی وجود داشته باشد، نشتی ممکن است به عنوان مشکلات ظرفیت سیستم خلاء باشد. روش‌های مختلفی برای آزمایش نشت خلاء وجود دارد. شاید ساده ترین روش آزمایش حباب صابون تحت فشار باشد. برای این نوع آزمایش، سیستم و/یا لوله‌کشی فرآیند جدا شده و تحت فشار قرار می‌گیرد.

در حالی که سیستم/لوله‌کشی تحت فشار است، از یک برس کوچک برای اعمال آب صابون به تمام اتصالات، نواحی رزوه‌دار یا سایر منابع احتمالی نشت استفاده کنید. مناطقی که نشت می کنند باعث حباب شدن آب صابون می شوند. هر نشتی را علامت گذاری کنید تا پس از برداشتن فشار از سیستم/لوله کشی قابل شناسایی و تعمیر باشد. هنگام فشار دادن پمپ خلاء یا سیستم خلاء باید مراقب باشید. فشار بیش از حد می تواند باعث پارگی اجزای منفرد مانند مهر و موم و حلقه های O شود. برای سیستم هایی که نمی توانند تحت فشار قرار گیرند، می توان از نوار انعطاف پذیر برای تعیین محل نشتی خلاء استفاده کرد.

در حین کشیدن جاروبرقی روی سیستم و/یا لوله کشی، از یک نوار نازک و انعطاف پذیر در مناطقی که نشتی احتمالی وجود دارد استفاده کنید. نوار در جایی که نشتی تشخیص داده می شود منحرف می شود یا به داخل مکیده می شود. در کاربردهایی که از PVC برای لوله‌کشی ورودی استفاده می‌شود، می‌توان نوار را برای تعمیر نشتی در جای خود رها کرد.

همچنین می‌توان از نشتی‌ساز اولتراسونیک برای تعیین محل نشتی‌های خلاء استفاده کرد. نشت یاب اولتراسونیک با تشخیص صدای فرکانس بالا مرتبط با نشت هوا کار می کند. این صداها به محدوده قابل شنیدن تبدیل می شوند، جایی که می توان آنها را در یک هدست شنید یا روی یک متر مشاهده کرد. نشت یاب های التراسونیک به صورت تجاری توسط طیف گسترده ای از تامین کنندگان در دسترس هستند. بزرگترین مشکل این نوع آشکارساز نویز پس زمینه است.

نویز پس‌زمینه می‌تواند صدای نشت خلاء را پنهان کند. یکی از مزایای نشت یاب اولتراسونیک این است که می توان از آن برای یافتن نشتی در سیستم های هوای فشرده/لوله کشی نیز استفاده کرد. یکی از دقیق ترین روش های تشخیص نشت خلاء، نشت یاب هلیوم است. معمولاً یک سنسور در نزدیکی ورودی پمپ خلاء قرار می گیرد تا هرگونه افزایش غلظت هلیوم در جریان هوا را تشخیص دهد.

سپس هلیوم روی هر نقطه نشتی احتمالی در سیستم یا لوله اسپری می شود. اگر نشتی وجود داشته باشد، هلیوم به سرعت به داخل سیستم خلاء کشیده می شود و توسط حسگر نزدیک ورودی پمپ خلاء شناسایی می شود که زنگ هشداری را برای نشان دادن وجود نشتی ایجاد می کند.

مزیت آشکارساز هلیوم این است که حساس است و می تواند مکان یابی کند. نشتی خلاء بسیار کوچک عیب ردیاب هلیوم هزینه خرید و نگهداری آشکارساز است.

CHECKING_FOR_VACUUM_LEAKS

دیدگاهتان را بنویسید