[av_textblock size=” font_color=” color=”]

بسته بندی وکیوم

دستگاه بسته بندی وکیوم چیست؟

دستگاه‌های بسته بندی وکیوم در ابتدا کاربردهایی جز بسته بندی مواد غذایی داشتند. بعد از مدتی ایده استفاده از آنها به همراه گازهای بی‌اثر مانند نیتروژن و ازت در میان صنعت بسته بندی بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این دستگاه ها با تخلیه تقریبا کامل هوای درون بسته و تزریق گازهای بی‌اثر، موجب افزایش طول عمر محصول و لذا افزایش ارزش افزوده آن می‌شوند.

دستگاه بسته بندی وکیوم مواد غذایی باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

برای دریافت مجوزهای بسته بندی مواد غذایی، شرط اول استاندارد بودن دستگاه‌هاست. یکی از موارد مهم در این خصوص داشتن بدنه استیل و قابل شستشو می‌باشد. کلیه انواع دستگاه وکیوم پرس معرفی شده در این مطلب دارای بدنه استیل و قابل شستشو هستند.

مساله دوم در خصوص دستگاه های بسته بندی وکیوم پرس مواد غذایی امکان تزریق گاز می‌باشد. همچنین دستگاه های ارائه شده در این مطلب همگی قابلیت اضافه کردن کپسول گاز نیتروژن و ازت را دارا هستند.

امکان تزریق چه گازهایی به بسته بندی وکیوم مواد غذایی وجود دارد؟

تمام صنایع بسته بندی در جهان برای ماندگاری بالاتر و به تاخیر انداختن شروع عملکرد باکتری‌ها در بسته‌بندی، از گازهای ازت و نیتروژن برای پرکردن فضای بسته بندی استفاده میکنند. نکته مهم در این خصوص، استفاده از گاز ازت و گاز نیتروژن با خلوص بسیار بالاست. زیرا در غیر این صورت احتمال وجود عوارض منفی وجود دارد.

چه مدل‌هایی از دستگاه بسته بندی وکیوم وجود دارد؟

دستگاه بسته بندی وکیوم کوچک :

اگر قصد تهیه دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی و یا کارگاهی کوچکی را دارید که ظرفیت مناسبی برای بسته بندی وکیوم داشته باشد، مدل‌های وکیوم رومیزی یکی از گزینه های عالی هستند. دستگاه بسته بندی وکیوم رومیزی با داشتن دهانه دوخت در هردوسمت ، امکان دوخت وکیوم در دو طول 50 سانتی را فراهم میکند.

دستگاه بسته بندی وکیوم ایستاده :

مزیت اصلی دستگاه بسته بندی سیل وکیوم ایستاده در داشتن چرخ‌هایی برای جابجایی راحت تر است. وجود چرخ با توجه به وزن بالای دستگاه های بسته بندی وکیوم یکی از ضروریات این دستگاه‌هاست. تمامی دستگاه های وکیوم بایستی برای شستشوی کامل دارای بدنه استیل بوده و به آسانی قابلیت جابجایی داشته باشند.

دستگاه بسته بندی وکیوم دوکابین :

اصلی ترین مزیت وکیوم دوکابین در سرعت بسته بندی به دلیل بسته بندی همزمان در دو کابین است. دستگاه بسته بندی وکیوم دوکابین با داشتن 4 فک دوخت 60 سانتی امکان این را میدهد که به طور همزمان در یک کابین بسته ها را چیده و در کابین مجاور عملیات وکیوم را انجام دهید.

به چه مواردی در هنگام خرید دستگاه وکیوم دقت کنیم؟

خرید دستگاه وکیوم خانگی

قبل از خرید دستگاه بسته بندی وکیوم خانگی دقت کنید که با توجه به وزن بالای دستگاه های وکیوم، امکان جابجایی آنها در مدل های رومیزی سخت می‌باشد. برای مدل‌های خانگی و یا کارگاهی در صورتی که تعداد بسته بندی در طول یک شیفت کم باشد، منطقی ست که از همان مدل‌های دستگاه وکیوم رومیزی و ایستاده استفاده نمایید.

پمپ خلاء دستگاه وکیوم

بایستی گفت مهم ترین قطعه در دستگاه های وکیوم، دینام و یا پمپ خلاء میابشد. بایستی قبل از خرید دستگاه وکیوم از سلامت این پمپ و همچنین گارانتی آن تا مدت معلوم اطمینان حاصل کنید. معمولا در مدل‌های وکیوم دست دوم و یا کارکرده، این پمپ دچار اشکال و یا عملکرد ضعیف می‌باشد.

جنس بدنه دستگاه وکیوم

به دلیل نیاز به شستشو در دستگاه‌های بسته بندی و همچنین لزوم استیل بودن بدنه دستگاه ها برای اخذ مجوز بهداشت، بایستی قبل از سفارش خرید دستگاه بسته بندی وکیوم از استیل بودن بدنه آن اطمینان حاصل کنید.

تزریق گاز دستگاه سیل وکیوم

یکی از ضروری‌ترین نکات در خصوص فروش دستگاه بسته بندی وکیوم اطمینان از امکان تزریق گاز به آن است. برای تزریق گاز در مدل‌های رومیزی، ایستاده و دوکابین Hualian تنها نیاز به کپسول جداگانه برای گاز دارید. همچنین مدل‌های دستگاه وکیوم برند Hualian دارای نشانگر دیجیتال برای تنظیمات میزان تزریق گاز هستند.

آیا گارانتی برای دستگاه وکیوم پرس ضروری ست؟

انواع دستگاه بسته بندی وکیوم پلاستیک برند Hualian دارای قطعات با کیفیت و همچنین عمر مفید بالا هستند. لذا معمولا در طول عمر مفید دستگاه کمتر دچار مشکل مشکل می‌شوند. اصلی ترین قطعات این دستگاه ها شامل دینام و پمپ خلاء، محفظه وکیوم، المنت فک‌های دوخت، برد الکترونیکی و نمایشگر تنظیمات دستگاه هستند.

قیمت دستگاه وکیوم مواد غذایی چقدر است؟

قیمت دستگاه بسته بندی وکیوم با توجه به ظرفیت دستگاه، جنس بدنه، طول فک‌ها و همچنین مشخصات مربوط به پمپ اصلی دستگاه متنوع است. قیمت دستگاه وکیوم بسته بندی خانگی ( قیمت وکیوم خانگی ) ، فروشگاهی و صنعتی در اسلایدهای ابتدای صفحه نمایش داده شده است.

آیا دستگاه بسته بندی وکیوم دست دوم خریداری کنیم؟

دستگاه وکیوم دست دوم ممکن است دارای چند ایراد اساسی باشد. معمولا نگه داری صحیح از دستگاه و برای مثال شستشوی مرتب و تعویض روغن موتور دستگاه کمک می‌کند تا دستگاه عمر طولانی‌تری داشته باشد.

در خصوص دستگاه بسته بندی وکیوم دسته دوم و یا کارکرده بایستی قبل از خرید به اجزاء مختلف دستگاه و همچنین عملکرد آنها مسلط بود. در غیر این صورت تشخیص سلامت دستگاه کارکرده به سهولت و با بازدید چشمی ممکن نیست.

کاربردهای دستگاه وکیوم مواد غذایی

تمامی دستگاه‌های معرفی شده به عنوان دستگاه‌های بسته بندی زیر کاربردی می‌باشند:

  • دستگاه بسته بندی وکیوم خشکبار
  • دستگاه بسته بندی وکیوم زیتون
  • دستگاه بسته بندی وکیوم خرما
  • دستگاه بسته بندی وکیوم حبوبات
  • دستگاه بسته بندی وکیوم کالباس
  • دستگاه بسته بندی وکیوم پسته
  • دستگاه بسته بندی وکیوم آلو
  • دستگاه بسته بندی وکیوم لواشک
  • دستگاه بسته بندی وکیوم زعفران
  • دستگاه وکیوم حبوبات
  • دستگاه وکیوم خشکبار
  • دستگاه وکیوم پلاستیک خانگی

[/av_textblock]